Er gengæld ok?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: ?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

724 visninger
6 svar
4 synes godt om
29. august 2016

Anonym trådstarter

Jeg kender til en forælder som bruger gengæld i opdragelsen. Eks: den store sprøjter på den lille med iskoldt vand i haveslangen, den lille græder, forælder tager vendslangen fra den store og sprøjter på den store som straf i længere tid en barnet sprøjtede. Er det ok i jeres øjne, ville i selv andvende metoden?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Jeg kender til en forælder som bruger gengæld i opdragelsen. Eks: den store sprøjter på den lille med iskoldt vand i haveslangen, den lille græder, forælder tager vendslangen fra den store og sprøjter på den store som straf i længere tid en barnet sprøjtede. Er det ok i jeres øjne, ville i selv andvende metoden?

Det er på ingen måde ok i mine øjne. Det er ikke konstruktivt, og barnet får ikke noget godt ud af det. Det lærer derimod at det er ok at opfører sig sådan, og tage hævn.

Monkey see, monkey do. Som voksen er man nødt til at sætte et eksempel og vise hvilken opførsel der er acceptabel. Det er jo også derfor man ikke slår igen hvis et barn slår f.eks. i frustration.

Anmeld Citér

29. august 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
29. august 2016

Ano20

Jeg har aldrig forstået princippet med gengæld. "Jeg vil ikke have du sprøjter med vand, så nu gør jeg det også." Det giver ingen mening i mit hoved. Hvordan skal barnet lære, at det må man ikke, når mor/far gør det samme lige bag efter. 

Børn handler ikke efter hvad forældrene siger, men efter hvordan forældrene selv handler. 

Anmeld Citér

29. august 2016

AmalieR

Anonym skriver:

jeg ville ikke gøre det, hvordan skulle mit barn så lære at det er forkert, hvis jeg gør det samme?  

Anmeld Citér

29. august 2016

Anonym trådstarter

Tak så er det ikke bare mig som synes det er langt ude.

Anmeld Citér

29. august 2016

Lisbeth1985

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.