En tur på fødegangen og nogle tanker bagefter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2016

grinny

Inger skriver:

Godt i tog en tur forbi fødegangen og blev tjekket  

Og kan godt forstå at den stue bringer mange grimme tanker frem, også lidt mærkelig at i liiiiggge skulle på DEN stue !!!! 

Og så må i nok bare føje lillepigen med Mac D og cola hvis det får hende til at blive i hulen lige 6-8 uger endnu  Hvor stor er hun vuderet til på nuværende tidspunkt, sådan ca??? kender en der fødte i uge 23+5, vejede knap 600 g men er en krudtugle uden lige idag heldigvis.... 

pas nu rigtig godt på dig selv, og glæd dig til at se din dejlige pige 

Sender positive tanker og kram, og maven ser jo stadig SUPER godt ud på dig  

I hvert fald bare 6 uger for der bliver jeg sat i gang  

Men hvis en burger kan lokke hende til at blive derinde så er det jo sådan det er 

Vi var til tilvækstskanning i fredags og der vejede hun 1739 gram. Lidt under gennemsnittet men intet vi skal tænke på 

Passer rigtig godt på mig selv og maven og manden er rigtig god til at hjælpe til i hverdagen så det er bare dejligt  Men også hårdt at være bundet til en sofa 80 % af dagen  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
grinny skriver:

Lørdag aften måtte vi forbi fødegangen. En hel dag med smerter i maven og manden sagde til sidst at nu kører vi altså! 

Vi ankom og blev vist til stue 102 - samme stue hvor vi fik beskeden, samme stue hvor jeg fødte Isaac! Det var så underligt at ligge der. Det var på den stue mig hjerte blev delt i tusind stykker og det var den stue hvor min søn blev revet væk fra mig. Den virkede så meget mindre end den gang.

Hun kunne selvfølgelig ikke finde lillepigens hjerte og det tog mange forsøg før CTG'en reagerede på hende. Jeg havde mærket hende sparke på vej til fødegangen, men alligevel panikkede jeg, tog Johnni's hånd og tårene løb bare ned af mine kinder - tænk nu hvis!?! Men hjertet var der og det slog så fint så fint 

Hun begyndte også at tæske løs derinde da CTG'en blev strammet til og hele den time jeg lå og fik kørt strimmel 

Vi fandt grunden til de konstante mavesmerter - regelmæssige plukveer som kommer med cirka 1 minuts mellemrum og varighed på omkring 2 minutter.

Livmoderhalsen og stadig okay i længde, men er begyndt at åbne mig langsomt, så nu må vi se hvor længe lillepigen vil være derinde! 

Er i dag 32+0 så det er altså stadig for tidligt at hun vil ud! Så nu er det nærmest konstant hvile for at mindske plukveerne! 

Og lige et billede fra i dag 

Puha sikke en forskrækkelse. Hvor er jeg bare glad for at høre at alt er iorden trods. Kan simpelthen godt forstå at I var helt derude med tankerne og følelserne. 

Håber virkelig at der nu ikke er flere bange anelser, men at den resterende tid som gravid bliver lidt mere problemfrit. 

Husk masser af hvile. Lyt til kroppen kæmpe krammer til jer

Anmeld Citér

30. august 2016

tarkoflen

grinny skriver:

Det var også lige før jeg sprang ud af sengen for at løbe derfra. Alle tanker nåede at flyve igennem hovedet på mig og jeg begyndte at tvivle på om det nu var spark jeg havde mærket! 

Til at starte med havde jeg det fint med at være på stuen, men da hun ikke kunne finde hjertet tænkte jeg bare lorte stue! Men da hun så fandt det så tænkte jeg ikke så meget over det mere 

Det kan jeg virkelig godt forstå! Det var da også mærkeligt at det lige præcis var DEN stue, der må da være mange deroppe? Hvis du helst vil slippe for den stue, mon så ikke de kan skrive det i din journal?

Anmeld Citér

30. august 2016

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

En bekendt mistede to gange, ca uge 20-22, og begge gange fødte hun på den samme stue, så da hun kom ind på den stue da hun var 28+6 var det lige før hun gik i panik, men de fik knægten til at blive til 29+1, og hun siger den dag i dag at det næsten opvejede det dårlige ved stuen at han kom ud i live.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.