Anonym skriver:
Sagen er den at vi bor i Kbh området men ønsker mere tid og overskud på omkring økonomi men også overskud til at være mere sammen som familie. Vi har derfor valgt at sætte hus til salg of flytte længere syd på - nærmere omkring Vordingborg og den vej.
Vi har en søn på 15 måneder som går i en dejlig vuggestue og som bor tæt på resten af familien og som er vant til at se mindst 1 gang om ugen. Men når vi flytter skal han selvfølgelig skifte vuggestue og klare indkøring en gang mere + han ville skulle undvære bedste forældre og faster lidt længere end han plejer.
er der andre der har gjort eller prøvet det samme? Hvordan klarede jeres børn den omvæltning? Og er der måske fordele at det sker nu mens han er så lille, kontra hvis han havde været ældre ?
gode råd søges
man kan hurtigt føle sig som en egoistisk mor som måske ikke gør det rigtige..
Tak på forhånd 
Hej du
vi flyttede i hus i juni måned hvor vores datter skiftede DP i alder af 20 mdr, så kan fortælle om vores oplevelse.
Jeg havde det så dårligt med det og følte mig ernorm egoistisk og spekulerede meget på hvordan det mon ville gå.
Vi flyttede i juni og juni ud var hun hos gammel DP, så en uges ferie, en uges indkøring ved ny DP, 3 ugers ferie og så i gang. Ikke den optimale måde men eneste mulighed for os pga. DP-mors ferie.
Alle mine bekymringer blev heldigvis gjort til skamme! Hun har klaret det så fint, selv med den korte og mangelfulde indkøring. Hun var i indkøringen og den første uge efter ret ked af det når hun skulle afleveres hvilket vi ikke var vant til, men ellers har der ikke været noget. Nu er der ingenting overhoved - hun løber ind og har slet ikke tid til at sige farvel.
Men det kommer også meget an på hvordan barnet er og hvordan det normalt reagerer tror jeg - vores havde en nem første indkørsel og relativ nem efter skiftet, men dog sværere her, da hun var ældre.
Anmeld
Citér