Ondt i øret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.371 visninger
12 svar
2 synes godt om
28. august 2016

"Anarkisten"

Min ældste søn på 6 har ondt i det ene øre. For 4-5 uger siden sprang hans trommehinde i samme øre, så mor her er ikke helt tilfreds med, at han nu har ondt i det. Han har ikke feber og er ellers tilpas, han klager bare over ondt og tager sig til øret.

Da trommehinden sprang, var det meget pludseligt, uden forvasel om natten, så jeg ved ikke helt hvad jeg skal mene om det 

Snakkede med vagtlægen, som sagde vi skulle komme forbindende kigget på det. Vi tog afsted, men der sad mindst 10 stk og ventede + dem der stod ude på gangen, så jeg valgte at vende om og give ham noget panodil og lidt næsespray.

Overvejer om vi skal tage derover igen lidt senere eller om vi skal vente og snakke med egen læge i morgen

Hvad ville I gøre?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2016

Klumpe-dumpe

"Anarkisten" skriver:

Min ældste søn på 6 har ondt i det ene øre. For 4-5 uger siden sprang hans trommehinde i samme øre, så mor her er ikke helt tilfreds med, at han nu har ondt i det. Han har ikke feber og er ellers tilpas, han klager bare over ondt og tager sig til øret.

Da trommehinden sprang, var det meget pludseligt, uden forvasel om natten, så jeg ved ikke helt hvad jeg skal mene om det 

Snakkede med vagtlægen, som sagde vi skulle komme forbindende kigget på det. Vi tog afsted, men der sad mindst 10 stk og ventede + dem der stod ude på gangen, så jeg valgte at vende om og give ham noget panodil og lidt næsespray.

Overvejer om vi skal tage derover igen lidt senere eller om vi skal vente og snakke med egen læge i morgen

Hvad ville I gøre?

Tja altså hvordan virker det smertestillende på ham? 

Hvis han kan holde det ud til i morgen, ville jeg kontakte en ørelæge. 

Men jeg ved godt hvor forfærdeligt det er når det er ens barn og jeg har selv et ørebarn herhjemme. 

Anmeld Citér

28. august 2016

"Anarkisten"

Klumpe-dumpe skriver:

Tja altså hvordan virker det smertestillende på ham? 

Hvis han kan holde det ud til i morgen, ville jeg kontakte en ørelæge. 

Men jeg ved godt hvor forfærdeligt det er når det er ens barn og jeg har selv et ørebarn herhjemme. 

Det virker umiddelbart ret godt og det er også lidt derfor jeg overvejer næste skridt. Jeg frygter bare lidt, at den kunne sprænge igen og på lang sigt, så er det jo ikke optimalt. 

Tænker om ikke sådan en trommehinde er lidt mere "skrøbelig" når det ikke er længere tid siden den sprang 

Og så tror jeg ikke det bliver ørelægen i morgen (de er svære at komme til) men egen læge. Hun er heldigvis rigtig god, så tror det er ok, selvom jeg hellere ville til ørelæge.

Anmeld Citér

28. august 2016

Klumpe-dumpe

"Anarkisten" skriver:

Det virker umiddelbart ret godt og det er også lidt derfor jeg overvejer næste skridt. Jeg frygter bare lidt, at den kunne sprænge igen og på lang sigt, så er det jo ikke optimalt. 

Tænker om ikke sådan en trommehinde er lidt mere "skrøbelig" når det ikke er længere tid siden den sprang 

Og så tror jeg ikke det bliver ørelægen i morgen (de er svære at komme til) men egen læge. Hun er heldigvis rigtig god, så tror det er ok, selvom jeg hellere ville til ørelæge.

Nej det er ikke optimalt med sprængt trommehinde. Da der jo dannes arvæv, men min datter fik punkteret sin trommehinde flere gange om mdr fra hun var 4 mdr og frem til hun var 10 mdr og sygehuset turde lægge hende i narkose og anlægge dræn. 

Hendes hørsel fejler intet i dag (7,5 år) 

men hvis det smertestillende hjælper ham ville jeg afvente til i morgen. 

God bedring med ham 

Anmeld Citér

28. august 2016

"Anarkisten"

Klumpe-dumpe skriver:

Nej det er ikke optimalt med sprængt trommehinde. Da der jo dannes arvæv, men min datter fik punkteret sin trommehinde flere gange om mdr fra hun var 4 mdr og frem til hun var 10 mdr og sygehuset turde lægge hende i narkose og anlægge dræn. 

Hendes hørsel fejler intet i dag (7,5 år) 

men hvis det smertestillende hjælper ham ville jeg afvente til i morgen. 

God bedring med ham 

Tak for svar 

Anmeld Citér

28. august 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
"Anarkisten" skriver:

Du kan bede din læge om at lave en akut henvisning til en ørelæge. Så skal han tilses inden 24 timer.

Anmeld Citér

28. august 2016

MorTil3+

Nu ved jeg jo ikk hvor du bor, men hvis jeg ringer til vores ørelæge og de mener det skal tilses så kan man godt få tid samme dag, det har vi da prøvet et par gange, har 2 ørebørn.

Anmeld Citér

28. august 2016

"Anarkisten"

Opdatering.

Var afsted ved vagtlægen og det viser sig, at min kære søn stadig har hul i trommehinden. Ved selvfølgelig ikke om det er den ruptur han fik i uge 29 eller om trommehinden simpelthen er sprunget igen 

Arbejder ved siden af ørelægen, så jeg smutter ind til dem i morgen (vagtlægen sagde vi skulle kontakte ørelæge) og får en akut tid. Mon ikke der kan lade sig gøre. Ellers må jeg jo igennem egen læge så der kan presses lidt på 

Hmm....ved faktisk ikke hvad jeg håber mest på, for jeg så godt nok helst at hullet kunne lukke sig selv. Og hvis ikke, så krydser jeg fingre for, at hullet er tilpas lille til at kunne lappes med plaster, så vi undgår operation 

Anmeld Citér

28. august 2016

Sujan

Her har jeg 2 ørebørn der begge har prøvet at trommehinden sprang. 

Du kan sagtens ringe til ørelægen og få tid. Det har jeg gjort med begge mine piger. Der er lang ventetid hos ørelæger, men hvis det er akut har de gerne tid sammen dag.

De suger øret rent og så får du dråber der skal hjælpe med at fjerne bakterierne. Hvis det er en speciel bakterie kan i få penicillin. De skal ikke opererer med mindre det er langvarigt og der er behov for dræn. 

Skal selv kontakte ørelæge i morgen med min mindste der trods dræn har har betændelse flydende i over 2 uger!

Anmeld Citér

28. august 2016

"Anarkisten"

Sujan skriver:

Her har jeg 2 ørebørn der begge har prøvet at trommehinden sprang. 

Du kan sagtens ringe til ørelægen og få tid. Det har jeg gjort med begge mine piger. Der er lang ventetid hos ørelæger, men hvis det er akut har de gerne tid sammen dag.

De suger øret rent og så får du dråber der skal hjælpe med at fjerne bakterierne. Hvis det er en speciel bakterie kan i få penicillin. De skal ikke opererer med mindre det er langvarigt og der er behov for dræn. 

Skal selv kontakte ørelæge i morgen med min mindste der trods dræn har har betændelse flydende i over 2 uger!

Ved bare ikke hvor akut det er, for der er ikke infektion i øret. Han har ondt, men ellers mærke vi ikke til det. 

Jeg smører nok lidt tykt på når jeg står der, for det er synd at han skal have Panodil flere gange om dagen. Det er jo ikke holdbart. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.