Su??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

674 visninger
4 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. august 2016

Anonym trådstarter

Hvad får I i boligstøtte som enlig forsørger på su? kommer den også til at ændrr sig til oktober, eller er det kun uddannelseshjælpen der bliver pillet ved? 

Knus ü

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2016

Zelinasmor

Anonym skriver:

Hvad får I i boligstøtte som enlig forsørger på su? kommer den også til at ændrr sig til oktober, eller er det kun uddannelseshjælpen der bliver pillet ved? 

Knus ü

Det har intet med SU at gøre. Boligstøtte forbliver det samme hvis du studere og får SU. Hvad du får i boligstøtte afhænger af husleje, m2 og indtægt. 

Anmeld Citér

28. august 2016

ønskebørn74

Anonym skriver:

Knus ü

Bliver SU satsen sat ned?

Anmeld Citér

28. august 2016

Zelinasmor

ønskebørn74 skriver:

Bliver SU satsen sat ned?

Nej!  Det er fordi folk på uddannelses hjælp (kontanthjælp) som forsørgere kan risikere at miste penge fra boligstøtte. Der bliver ikke pillet ved SU som studerende

Anmeld Citér

28. august 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Knus ü

Det kommer an på hvor mange i er i husholdningen, indtægt og m2.

Som enlig mor til 1 har man "ret" til 80 m2 for at få maks boligstøtte. Jeg har 11 m2 "for meget" og får derfor ikke fuld  boligstøtte. Havde jeg et barn mere ville jeg få mere.

Alligevel er min husleje næsten halveret  (ca 2500 kr). 

Su er ikke berørt af kontanthjælpsreformen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.