Prøver! hjælp.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.540 visninger
20 svar
15 synes godt om
24. august 2016

NejaJ

Hejsa...

Vi prøver, prøver og prøver, så prøver vi lidt mere! 

- har ramt æggeløsning HVER GANG, men der sker bare ingenting! 

Hvad ville i gøre, og ville i overhovedet gøre noget nu??? 

KRAM 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Hvis I har prøvet i et år eller derover, så få en snak med jeres læge.

Anmeld Citér

24. august 2016

NejaJ

Har prøvet nu i ca. 9 mdr... 

Anmeld Citér

25. august 2016

Sus21

Så har i den sammen problem som os :/ vi har prøvet i et år uden  held, 

Jeg er begyndt at følge en bog som hedder "spis dig gravid " og ændrer båd min kæreste og jeg kost, og begyndt at tage gravitamin , håber på vi får resultat snart 

Måske skulle i gør det sammen leve uden sukker og hurtigt kulhydrater så kan vi måske føgles ad

Anmeld Citér

25. august 2016

HeidiMarie

Vi er i samme båd her! Vi har prøvet næsten et år nu og jeg var ved lægen igår og fik taget blodprøver og skal komme igen om 2 uger til nye blodprøver.

Jeg er holdt op med at spise sukker, gluten, drikke koffein og alkohol.

hvis lægen ikke kan gøre mere når jeg kommer igen bliver vi sendt til udredning

Anmeld Citér

25. august 2016

NNL

Hej "Prøvere"

Et lille tip herfra, som virkede efter 11 måneder: manden fik forbud mod at "hygge sig" selv, derefter var vi sammen på dag 8, 11 og 13 (ÆL på dag 14) og vupti! Om det er held ved jeg ikke, men vi tænkte at svømmerne måske var for små/svage.

Jeg prøvede i øvrigt også med Bidro Royal, eller hvad det nu hedder i et par måneder op til at det lykkedes.

Og så vil jeg lige minde om at det tager ca 3 måneder før vitaminer, ændret kost osv for mandens vedkommende når frem til de nye svømmere!

Held og lykke til både trådstarter og jer andre 

Anmeld Citér

25. august 2016

Camilze

Man skal heller ikke fokusere på det konstant og få hele ens liv til at handle om en undfangelse, det stresser også kroppen. Vi havde sex, når vi havde lyst (det var så hver dag, og det er det stadig i dag, selvom vi har en 3 måneder gammel datter), og jeg blev rimelig hurtigt gravid, trods alle odds var imod os, men vi var sådan lidt: "Sker det, så sker det, gør det ikke, må vi prøve noget andet." Jeg valgte simpelthen ikke at fokusere på at blive gravid, når vi havde sex, men bare nyde sex. Det skulle ikke blive en pligt for hverken ham eller jeg.  Det virkede for os. 

Anmeld Citér

25. august 2016

fo82

Stoop stop stop!!!!

det der med at sige at man ikke må tænke over det er en gammel sejlivet myte. Og den er til mere skade end gavn for os der ikke kan selv.

man kan ikke tænke sig til/fra en graviditet - det er biologisk umuligt.

cyklus er hormonbestemt og hormonerne styres af hypofysen. Stress hormonet cortisol KAN MULIGVIS forstyrre produktionen af andre hormoner, men der skal MEGET til over en længere periode...

så kan vi ikke snart få lukket den der "du stresser dig selv og din krop"? Den er bare ikke ok! 

Kostomlægning kan hjælpe på f.eks pco piger med insulinresistens, men den der på ingen måder valid for raske kvinder.

rygning KAN være en faktor, men ikke stor nok til at gøre ufrugtbar, eller til at en ufrugtbar bliver frugtbar ved et stop - men rygning er ikke godt.

kaffe/the - er også en syndebuk, men igen, vi kan ikke indtage store nok mængder på dagsbasis til at det gør en forskel.

når et par ikke kan blive gravide er der højest sandsynligt en grund til det. Den kan ligge hos kvinden, eller hos manden. Men den kan også være uforklarlig, altså at æg og celle ikke kan finde ud af at matche.

men ved tankens kraft eller almen livsstil, nej!

jeg har selv som jer andre piger troligt taget mine vitaminer, testet for ægløsning og spist bidro, her er det sædkvaliteten den er gal med, og ved i hvad? Når to sædprøver med 3 mdrs interval siger det samme, så er der bare ikke noget der kan ændre på det.

jeg kan kun tale for at man bliver udredt hvis der ikke sker noget inden for 1 år... 

Og så ellers lev livet i mellemtiden, med alle dets op og nedture - for vi kan ikke lave om på naturens orden, men vi kan hjælpe den på vej 

Anmeld Citér

25. august 2016

Muffinmus

Sex et par dage før æl samt omkring æl er en god start. De små svømmere lever jo længere end ægget.

Men ja, det er hårdt at vente måned efter måned.

Vi var 14 mdr om det første gang, som jeg mistede i en MA. 

Derefter gik der 2 år før jeg blev gravid igen.... Vi var aldrig til udredning undervejs, men kunne sikkert godt.

Jeg fik min søn efter 3 års forsøg. Vi gik i gang med projekt lillesøster da han var 7 mdr fordi vi tænkte det ville tage flere år

Efter gå mdr blev jeg gravid. Men tabte i en SA omkring uge 8.

Men, blev faktisk gravid igen inden næste mens og der blev 20 mdr imellem de to...nr tre tog kun 1,5 mdr

Så der kan være stor forskel på en kvindes fertilite,  trods samme far. Jeg røg også da jeg ville være gravid med nr et, måske det hæmmede lidt!?

Anmeld Citér

25. august 2016

Mullesmith

NejaJ skriver:

Har prøvet nu i ca. 9 mdr... 

Prøv lige et halvt års tid endnu, og hvis intet sker så ville jeg gå til lægen og få en snak, og så kan i få en hjælpende hånd til projekt baby. Held og lykke med det.  Der gik iøvrigt 8mdr før jeg var gravid 1. Gang.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.