Kvalme dagen efter æl

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.541 visninger
7 svar
6 synes godt om
24. august 2016

Anonym trådstarter

Hej de damer

Har et spørgsmål. 

Jeg havde sex på min æl. Dagen efter om aftenen mens jeg sidder og ser vores håndboldsherrer er ved at tage sejeren til ol, begynde jeg at få en slem kvalme og faktisk så slem at jeg skal læne mig tilbage fordi jeg føler jeg er ved at ryge i gulvet. Og kvalmen fortsætter ca. 1 time mere på den måde og slutter og der er lidt stikken i min ene side. Siden har jeg haft øget udflåd. (Plejer kun at have udflåd i forbindelse med æl 3 dage ca i alt) nogen der ved hvad det kan skyldes?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2016

Rockertand

Anonym skriver:

Hej de damer

Har et spørgsmål. 

Jeg havde sex på min æl. Dagen efter om aftenen mens jeg sidder og ser vores håndboldsherrer er ved at tage sejeren til ol, begynde jeg at få en slem kvalme og faktisk så slem at jeg skal læne mig tilbage fordi jeg føler jeg er ved at ryge i gulvet. Og kvalmen fortsætter ca. 1 time mere på den måde og slutter og der er lidt stikken i min ene side. Siden har jeg haft øget udflåd. (Plejer kun at have udflåd i forbindelse med æl 3 dage ca i alt) nogen der ved hvad det kan skyldes?

Formentligt reaktion på det hormonelle udsving i forbindelse med din cyklus. Der kan også være et psykisk element, så pas på ikke at indbilde dig en masse symptomer.

Anmeld Citér

24. august 2016

Anonym trådstarter

Det er ikke indbilsk for det ikke noget jeg går og kører mig selv op over. Jeg syntes bare det var underligt.

ved med min første der var der ingen symptomer og ægget satte sig dagen efter ubeskyttet samleje (ifølge læge og skanning) og dengang tænkte jeg ikke på andet end at ville være gravid.

Det ville undre mig meget det er hormonelle ting. For så er det første gang og sidste måned hvor jeg ikke havde sex på æl grundet ferie der fik jeg ikke denne følelse

Anmeld Citér

24. august 2016

Rockertand

Anonym skriver:

Det er ikke indbilsk for det ikke noget jeg går og kører mig selv op over. Jeg syntes bare det var underligt.

ved med min første der var der ingen symptomer og ægget satte sig dagen efter ubeskyttet samleje (ifølge læge og skanning) og dengang tænkte jeg ikke på andet end at ville være gravid.

Det ville undre mig meget det er hormonelle ting. For så er det første gang og sidste måned hvor jeg ikke havde sex på æl grundet ferie der fik jeg ikke denne følelse

Ægget sætter sig fast ca 5-7 dage efter befrugtning, det er simpel biologi .

Hvis man har anslået andet, er det beregningen, der ikke har været 100% korrekt  (hvilket i praksis også er næsten umuligt), fx er der piger i behandling, der har fået målt foster svarende til ældre/større end de fik behandling til = beregningen er ikke korrekt eller fosteret følger ikke vækstkurven.

Du kan ikke få reaktion på en graviditet dagen efter ægløsning af den simple årsag, at du slet ikke er gravid på det tidspunkt. Graviditeten starter først ved implantationen, der som skrevet er omkring en uges tid senere.

Anmeld Citér

25. august 2016

Anonym trådstarter

Ægget sætter sig fast ca 5-7 dage efter befrugtning, det er simpel biologi .

Hvis man har anslået andet, er det beregningen, der ikke har været 100% korrekt  (hvilket i praksis også er næsten umuligt), fx er der piger i behandling, der har fået målt foster svarende til ældre/større end de fik behandling til = beregningen er ikke korrekt eller fosteret følger ikke vækstkurven.

Du kan ikke få reaktion på en graviditet dagen efter ægløsning af den simple årsag, at du slet ikke er gravid på det tidspunkt. Graviditeten starter først ved implantationen, der som skrevet er omkring en uges tid senere.

Skanning og terminsdato osv passede alt sammen med at ægget har sat sig 25 timer efter samleje dengang. Og det kan heller ikke være anderledes for havde kun sex den ene dag og beregnet ud fra min termin til skanning så havde ægget sat sig der. 

Jeg spurgte selv om det overhoved var muligt at det skete så hurtigt efter samleje og både lægen og hende fra skanningsklinikken sagde at det kunne det sagtens, det sjældent men at det sagtens kan lade sig gøre.

Anmeld Citér

25. august 2016

Debatpigen.

Anonym skriver:

Skanning og terminsdato osv passede alt sammen med at ægget har sat sig 25 timer efter samleje dengang. Og det kan heller ikke være anderledes for havde kun sex den ene dag og beregnet ud fra min termin til skanning så havde ægget sat sig der. 

Jeg spurgte selv om det overhoved var muligt at det skete så hurtigt efter samleje og både lægen og hende fra skanningsklinikken sagde at det kunne det sagtens, det sjældent men at det sagtens kan lade sig gøre.

befrugtetning sker 24 timer efter.. Ægget er jo i æggestokkene. Og skal først vandre ned til livmorden hvor det skal sætte sig fast.. Det tager 5 dage. Så nej det ikke ægget der satte sig fast 25 timer efter.. Fosteret har bare udviklet sig hurtigere så man bliver rykket tilbage, og nogle foster udviklere sig langsomere så man bliver rykket rundt med.

Anmeld Citér

25. august 2016

Rockertand

Anonym skriver:

Der er vist tale om misforståelser, det er simpel biologi, der er ikke noget hokus pokus, ting tager den tid, de tager, der er jo heller ikke et brækket ben, der heler dagen efter, fordi man er et særligt tilfælde.

Anmeld Citér

27. august 2016

CC79

Mine personlige erfaringer er at jeg ved 3 ud af mine 5 graviditeter har haft en fornmemmelse af noget var i gære dagen efter et intimt samvær. Fornemmelsen har været vag men dog tilstede i en sådan grad at jeg ikke har kunnet undgå at bemærke det. Det har så været der sådan on/off i en uges tid kombineret med murren i underlivet og jeg har følt betegne det som "befrugtningssmerter". I to af tilfældende mundede det ud i underlivskramper som jeg senere hen har hørt kan være implantationssmerter fra når ægget sætter sig fast men det har det jo så gjort en uges tid efter jeg fornemmede noget den allerførste gang. Jeg har også oplevet dette to andre gange hvor det ikke lykkes ægget at sætte sig fast så det kan jo betyde en igangværende proces men det betyder jo ikke man bliver gravid. Selve denne periode fra befrugtning til implantation er jo frygtelig sårbar men det er lidt specielt når man ligesom kan følge perioden i sin krop og så mærke når det bliver til noget men også når det ikke lykkes for kroppen at opnå en graviditet. Så jeg er sikker på at nogen kan fornemme mere end andre omkring hele forplantningsprocessen. Jeg har nogen gange været irreteret over det fordi jeg også godt har vidst det ikke var ensbetydende med at graviditeten blev til noget selvom kroppen prøvede. Så hellere vente med at mærke noget til ægget har hæftet sig fast. Men det er man jo ikke herre over. Men ja ægget skal jo efter en befrugtning vandre i en uges tid for at nå livmoderen men i den tid frigives allerede nogle hormoner som nogen som sagt måske i højere mærker noget til. Man skal bare passe på med ikke at overtænke det hele og afvente hvad det bliver til. Held og lykke med det hele.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.