lang distance - hvordan får vi der til at virke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

621 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. august 2016

Anonym trådstarter

Min kæreste og jeg bor pt hver for sig, små 200 km fra hinanden. Vi ses kun i weekenden da vi ikke kan få det til at hænge sammen med arbejdstider og transport. 

Det har været sådan i et par måneder nu, og jeg kan mærke at vi er begyndt at glide fra hinanden. Vi har et barn sammen på to.

Er der nogen af jer der har et par gode råd til hvordan vi kan redde forholdet?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Min kæreste og jeg bor pt hver for sig, små 200 km fra hinanden. Vi ses kun i weekenden da vi ikke kan få det til at hænge sammen med arbejdstider og transport. 

Det har været sådan i et par måneder nu, og jeg kan mærke at vi er begyndt at glide fra hinanden. Vi har et barn sammen på to.

Er der nogen af jer der har et par gode råd til hvordan vi kan redde forholdet?

Hvorfor har I valgt at indrette jer på den måde, hvad med jeres lille barn? Har I altid boet fra hinanden?? Jeg kunne slet ikke leve på den måde, i hvert fald ikke i længde ! så her ville vi se også grundigt om efter nye jobs... 

Anmeld Citér

24. august 2016

Bshizzle

Hvor længe skal i ha så lang distance mellem jer? 

Og er der en grund til at han/du bor så langt væk? 

Jeg har selv engang haft et langdistance forhold (han boede på Grønland).. 

Vi så hinanden én gang om måneden og ellers snakkede vi i telefon hver aften hvor han fik fri. 

Der ud over brugte vi rigtig meget Skype for at kunne "se" hinanden. 

Det var hårdt.. Ja! Men det var den eneste løsning for os da han skulle bo der et par mdr inden han flyttede tættere på mig. 

At vi ikke er sammen den dag idag er en helt anden sag 

Anmeld Citér

24. august 2016

Anonym trådstarter

SØS skriver:

Hvorfor har I valgt at indrette jer på den måde, hvad med jeres lille barn? Har I altid boet fra hinanden?? Jeg kunne slet ikke leve på den måde, i hvert fald ikke i længde ! så her ville vi se også grundigt om efter nye jobs... 

Vi har været nødt til det da han ikke kunne få arbejde i nærområdet, men vi har endnu ikke kunne finde en bolig i nærheden af hans arbejde hvor der er plads til os alle.

Vi nåede at bo sammen i 3 år.

Anmeld Citér

24. august 2016

drabo

Profilbillede for drabo

Jeg har prøvet det, dog uden at der var børn involveret, så tænker du må have det ekstra hårdt.

Jeg var den der pendlede, og vi er stadig sammen idag.

Det vigtige er at prøve og få så meget tid sammen i weekenden som muligt - kan den der rejser evt. flexe - så man først rejser mandag morgen og er der inden aftensmad fredag.

Og så i løbet af ugen bruge telefonen/skype meget - vi brugte meget at sidde på skype og spille online spil sammen, men hvis man nu ikke er til det - så måske sidde med skype tændt og se den samme serie eller film i fjernsynet og smalltalke - for at få den der dagligdagsnærhed og være sammen om noget uden at det er konstant samtale.

Tænker også at det må være hårdt at være den, som er enlig forælder hele ugen, og derfor har ekstra brug for en pause.

Mit bedste råd er nok at prøve og finde nogle ting i kan lave sammen over afstand de dage, hvor i ikke er sammen - også selvom det bare er at skype er tændt mens i sidder og stener i sofaen hver for sig.

Og held og lykke med at finde noget at bo i, så i kan blive en familie igen

Anmeld Citér

24. august 2016

Anonym trådstarter

drabo skriver:

Jeg har prøvet det, dog uden at der var børn involveret, så tænker du må have det ekstra hårdt.

Jeg var den der pendlede, og vi er stadig sammen idag.

Det vigtige er at prøve og få så meget tid sammen i weekenden som muligt - kan den der rejser evt. flexe - så man først rejser mandag morgen og er der inden aftensmad fredag.

Og så i løbet af ugen bruge telefonen/skype meget - vi brugte meget at sidde på skype og spille online spil sammen, men hvis man nu ikke er til det - så måske sidde med skype tændt og se den samme serie eller film i fjernsynet og smalltalke - for at få den der dagligdagsnærhed og være sammen om noget uden at det er konstant samtale.

Tænker også at det må være hårdt at være den, som er enlig forælder hele ugen, og derfor har ekstra brug for en pause.

Mit bedste råd er nok at prøve og finde nogle ting i kan lave sammen over afstand de dage, hvor i ikke er sammen - også selvom det bare er at skype er tændt mens i sidder og stener i sofaen hver for sig.

Og held og lykke med at finde noget at bo i, så i kan blive en familie igen

Han pendler, og har fået ændret på sine tider, så han kan være hjemme hos os til aftensmad fredag og rejser igen søndag aften efter aftensmaden.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.