10 uger henne og forpustet!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.624 visninger
8 svar
1 synes godt om
22. august 2016

NypåVej7årSenere

Hej,

Jeg er kun i uge 10, men allerede oplever jeg at blive mega forpustet når jeg går op af trapper. Jeg bliver også virkelig træt når jeg cykler ladcyklen med børn eller lavet andet der er moderat anstrengende. Nogle gange er jeg forpustet et stykke tid efter og bliver også tit svimmel. Jeg troede, at man først blev forpustet sidst i graviditeten. 

Har nogle prøvet noget lignende?

Tænker at det måske skyldes at jeg ikke får nok næring pga. meget voldsom kvalme, men kan også være at det er normalt på dette tidspunkt? Tak!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2016

lilledittemor

Sådan har jeg også haft det her i starten. 

Vi bor på 2. sal og det er normalt ikke noget problem - men nogle dage slog det mig helt ud.. Men som en lidt forsinket reaktion, så jeg kunne skynde mig at sætte mig ind i sofaen inden jeg blev "utilpas". 

Mon ikke at det er meget normalt nu hvor kroppen har øget blodmængden med 50% eller sådan noget.. Så skal der trods alt pumpes mere rundt.

Anmeld Citér

23. august 2016

NypåVej7årSenere

lilledittemor skriver:

Sådan har jeg også haft det her i starten. 

Vi bor på 2. sal og det er normalt ikke noget problem - men nogle dage slog det mig helt ud.. Men som en lidt forsinket reaktion, så jeg kunne skynde mig at sætte mig ind i sofaen inden jeg blev "utilpas". 

Mon ikke at det er meget normalt nu hvor kroppen har øget blodmængden med 50% eller sådan noget.. Så skal der trods alt pumpes mere rundt.

Tak for svar! Godt at høre, at jeg ikke er den eneste. Jeg har bare altid hørt, at det først kom senere. Men det er helt det samme for mig. Vi bor på 3. Sal - og pludselig er trappen lang... 

Anmeld Citér

23. august 2016

FrkC

Er du startet på jern ? Det tænker jeg måske godt afhjælpe din åndenød :)

Anmeld Citér

23. august 2016

Falk43

NypåVej7årSenere skriver:

Tak for svar! Godt at høre, at jeg ikke er den eneste. Jeg har bare altid hørt, at det først kom senere. Men det er helt det samme for mig. Vi bor på 3. Sal - og pludselig er trappen lang... 

Har haft det på samme måde . I en sådan grad at jeg tænkte at jeg have fået astma, det startede i uge 8; men nu i 12 er det altså aftagende . Nævnte det for min læge som ikke var bekymret , men vi checker op på det igen om 14 dage. Jeg har googlet meget  og her er det altså nævnt mange gange som noget alm . 

Anmeld Citér

23. august 2016

Leneur

Vi havde min daværende kærestes børn på juleferie og vi var ude at spille fodbold. Godt nok var jeg ikke i specielt god form på det tidspunkt heller men efter at have løbet bare et par meter var jeg ligeså forpustet som efter et maraton. Det var det første tegn på at der var noget i gære. Testede positiv nogle dage efter. 

Anmeld Citér

23. august 2016

NypåVej7årSenere

FrkC skriver:

Er du startet på jern ? Det tænker jeg måske godt afhjælpe din åndenød :)

Startede på det i går. Håber virkelig det hjælper. I dag måtte jeg hvile mig på en bænk to gange på vej hjem efter at have kørt min datter og hendes ven i skole... 

Anmeld Citér

23. august 2016

NypåVej7årSenere

Falken42 skriver:

Har haft det på samme måde . I en sådan grad at jeg tænkte at jeg have fået astma, det startede i uge 8; men nu i 12 er det altså aftagende . Nævnte det for min læge som ikke var bekymret , men vi checker op på det igen om 14 dage. Jeg har googlet meget  og her er det altså nævnt mange gange som noget alm . 

Dejligt at dit er ved at vende! Jeg er i uge 10, så håber at jeg om et par uger er ovre de vildeste gravidting.

Har også lavet en tid hos min læge i næste uge for lige at få tjekket igennem og talt om vægttab. Det er rart at vide, at alt er som det skal være, så må man bare lege gammel dame lidt.. 

Anmeld Citér

23. august 2016

NypåVej7årSenere

Leneur skriver:

Vi havde min daværende kærestes børn på juleferie og vi var ude at spille fodbold. Godt nok var jeg ikke i specielt god form på det tidspunkt heller men efter at have løbet bare et par meter var jeg ligeså forpustet som efter et maraton. Det var det første tegn på at der var noget i gære. Testede positiv nogle dage efter. 

Vildt at du mærkede det så hurtigt! Jeg var bare træt inden jeg testede positivt..  Men godt at høre, at jeg ikke er den eneste der puster og stønner allerede.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.