Lorte tanker :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

577 visninger
6 svar
1 synes godt om
22. august 2016

Millamoar

Hej alle,

Hvad gjorde i for at projekt baby skulle være positivt? Og hvordan undgik i at blive utålmodige?

Vi har kun prøvet i to måneder, men jeg kan alligevel mærke, at jeg allerede er alt for fokuseret på det og jeg tænker konstant på det

Har i nogen gode tips til at bevare det positive og undgå stress?

Knus herfra

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2016

Wonderboy2011

Den følelse kan jeg godt huske, og her varende det 6 måneder før der faktisk var gevinst 

Brug din tid på at læse babybøger, om graviditeten, hvad der sker med kroppen og de efterfølgende måneder. Find film om baby'er og graviditeter. Trods det burde gøre det værre, er det faktisk meget afslappende i stedet, fordi man får flyttet fokus og får ny viden omkring det.

Det hjalp mig utrolig meget, så jeg ikke blev helt besat af alle de tanker omkring min egen kommende graviditet, fordi jeg lidt fulgte andres. Håber det gav mening?

Held og lykke med projekt baby. 

Anmeld Citér

22. august 2016

Debatpigen.

Millamoar skriver:

Hej alle,

Hvad gjorde i for at projekt baby skulle være positivt? Og hvordan undgik i at blive utålmodige?

Vi har kun prøvet i to måneder, men jeg kan alligevel mærke, at jeg allerede er alt for fokuseret på det og jeg tænker konstant på det

Har i nogen gode tips til at bevare det positive og undgå stress?

Knus herfra

jeg vil sige pas. Tror ikke der noget der kan gøre man slapper af ordenligt.. -men der imod efter et par måneders nederlag. Opgiver man og så lykkes det.

- jeg opgav helt efter at have smidt p-piller sidste år i maj. Og fik pcos. 10 måneder i behandling. Så lykkes det. Først den måned hvor jeg sagde ej, det lykkes sku ikke, det også okay.. Bum så var der baby!

Anmeld Citér

23. august 2016

MRS.Thomsen

Kan sagtens huske hvordan det var. Jeg oprettede en lignende tråd inden vi fik gevinst, måske du kan bruge nogle af de forslag? 

https://www.baby.dk/debat/272187pi1/proever-at-blive-gravid/tidsfordriv-i-de-frygtelige-2-uger.aspx

Personligt foretrak jeg at trække mig væk fra det babyrelaterede og baby.dk da det var en evig påmindelse om, at det ikke var lykkes og da det ofte ikke er solstrålehistorier man læser kan man godt blive bekymret uden grund.

held og lykke 

Anmeld Citér

23. august 2016

Millamoar

Wonderboy2011 skriver:

Den følelse kan jeg godt huske, og her varende det 6 måneder før der faktisk var gevinst 

Brug din tid på at læse babybøger, om graviditeten, hvad der sker med kroppen og de efterfølgende måneder. Find film om baby'er og graviditeter. Trods det burde gøre det værre, er det faktisk meget afslappende i stedet, fordi man får flyttet fokus og får ny viden omkring det.

Det hjalp mig utrolig meget, så jeg ikke blev helt besat af alle de tanker omkring min egen kommende graviditet, fordi jeg lidt fulgte andres. Håber det gav mening?

Held og lykke med projekt baby. 

Jeg læste rigtig mange babybøger osv. i første graviditet og hyggede mig virkelig med det. Men nu er det som om, at jeg bare gerne vil slippe det.

Og jeg ved jo godt, at det er fuldstændig irrationelt, at være utålmodig efter kun 2 forsøg. Det er bare som om, jeg ikke kan styre mine tanker. Og jeg vil bare så gerne kunne nyde processen.

Anmeld Citér

23. august 2016

Millamoar

Debatpigen. skriver:

jeg vil sige pas. Tror ikke der noget der kan gøre man slapper af ordenligt.. -men der imod efter et par måneders nederlag. Opgiver man og så lykkes det.

- jeg opgav helt efter at have smidt p-piller sidste år i maj. Og fik pcos. 10 måneder i behandling. Så lykkes det. Først den måned hvor jeg sagde ej, det lykkes sku ikke, det også okay.. Bum så var der baby!

Jeg tror faktisk du har helt ret. De første måneder fokuserer man nok virkelig på det, og efter nogen forsøg så "opgiver" man måske lidt og affinder sig med det. Og så tager man det nok mere som det kommer. Måske er de første skuffelser lidt de sværeste. 

Anmeld Citér

23. august 2016

Millamoar

MRS.Thomsen skriver:

Kan sagtens huske hvordan det var. Jeg oprettede en lignende tråd inden vi fik gevinst, måske du kan bruge nogle af de forslag? 

https://www.baby.dk/debat/272187pi1/proever-at-blive-gravid/tidsfordriv-i-de-frygtelige-2-uger.aspx

Personligt foretrak jeg at trække mig væk fra det babyrelaterede og baby.dk da det var en evig påmindelse om, at det ikke var lykkes og da det ofte ikke er solstrålehistorier man læser kan man godt blive bekymret uden grund.

held og lykke 

Din tråd beskriver fuldstændigt hvordan, jeg har det. Og oveni så bliver jeg lidt sur på mig selv, fordi jeg godt ved, at det er tosset efter så kort tid.

Jeg prøver virkelig at sige til mig selv, at jeg skal huske at slappe af og nyde hele forløbet. Men for fanden hvor er det svært. 

Nu har jeg bestilt et forløb hos en massør og skal i gang med studie om 14 dage. Måske kan det skubbe tankerne lidt væk, ellers bliver jeg jo sindssyg inden det lykkedes 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.