Fra samsovning til egen seng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.238 visninger
3 svar
1 synes godt om
22. august 2016

Anonym trådstarter

Hello  Jeg skriver som ano. da jeg flere gange har set mange delte meninger omkring samsovning, så det er blot for at undgå at blive høvlet ned 

Vi har et barn på snart 1,5år som altid har sovet rigtig godt både om natten og om dagen. H*n sover i sengen mellem os om natten og h*n sover hele natten uden problemer. Selvom vi alle tre får vores fulde søvn så kunne vi alligevel godt tænke os at få vores seng tilbage og få vores seng i fred 

Jeg er ikke i tvivl om at overgangen tilbage i egen seng bliver et helvede, men hvordan vi lige går til den aner jeg ikke. Erfaringer søges med kyshånd!! 

H*n får også stadig natflaske (240ml) og jeg vil MEGET MEGET gerne væk med denne flaske.. Er det bedste at trappe stille og roligt ned eller bare sige 'cut elly' og stoppe fra den ene dag til den anden ? 

Pft.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2016

Liv_86

Hvad med at barnet sover i sin egen seng men ved siden af jeres? 

Ang flasken ville jeg nok helt droppe den og tilbyde vand i stedet. Der bliver nok lidt utilfredshed i starten. Alternativ putte vand i flasken i stedet for mælk

Anmeld Citér

22. august 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Hello  Jeg skriver som ano. da jeg flere gange har set mange delte meninger omkring samsovning, så det er blot for at undgå at blive høvlet ned 

Vi har et barn på snart 1,5år som altid har sovet rigtig godt både om natten og om dagen. H*n sover i sengen mellem os om natten og h*n sover hele natten uden problemer. Selvom vi alle tre får vores fulde søvn så kunne vi alligevel godt tænke os at få vores seng tilbage og få vores seng i fred 

Jeg er ikke i tvivl om at overgangen tilbage i egen seng bliver et helvede, men hvordan vi lige går til den aner jeg ikke. Erfaringer søges med kyshånd!! 

H*n får også stadig natflaske (240ml) og jeg vil MEGET MEGET gerne væk med denne flaske.. Er det bedste at trappe stille og roligt ned eller bare sige 'cut elly' og stoppe fra den ene dag til den anden ? 

Pft.

Med nat flaske vil jeg skære ned på mængden.

Ud af sengen vil jeg nok gøre det at tage siden af tremmesengen og så stille den ved siden af en af jer.

Efter lidt tid vil jeg så tage siden på og stadig stå ved siden. 

Så rykke sengen lidt væk og til sidst på eget værelse.

Anmeld Citér

22. august 2016

Wonderboy2011

Anonym skriver:

Pft.

Du kan eventuelt starte med at rykke barnets egen seng ind ved siden af jer. Når dit barn først har lært at sove i sin seng, og føler sig tryg ved den, så rykker du sengen lidt længere væk, og lidt senere når afstanden er stor, så rykker du sengen ind hvor den skal stå.

Vi har selv en stor dreng på 5 som sover ved siden af os i sin egen seng. Han har samsovet med os siden dag et, og det kommer vidst ikke til at ændre sig lige forløblig  

Med hensyn til natflasken, kan det være en meget god idé at proppe mælken i en kop om aftenen i stedet, det vænner de sig lynhurtigt til, og så er i fri fra flasken. Bare sørg for at varme mælken, ligesom flasken plejer at være :0)

Held og lykke med det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.