halvt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

947 visninger
5 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. august 2016

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

hej  

ihha hvor er jeg dog træt af min mand kun laver tinge halvt.  så så sur over det... Han har fx haft fri i tre uger.. han det eneste jeg vil ha at han skulle sætte tøj på plads. og det "så" til at han havde gjort.  nu finder jeg så ud af han bare har sæt vaske kurven inden skabet... (Han ude og sejler nu  sømand) vi har en  lille have og en hund. vi har nu boet i det hus i 4 år vi sæt et hegn op for 4 år siden, vores hund stikker desværre af (mange gang ) så hun er i snor i haven. problemet er hun laver ikke hvis hun er i snor... og hvert år siger han så at nu har han lavet hegnet.... Men altså jeg synes bre hun bliver ved med at stikke af sammen steder... så idag sætter jeg hende ud i den gode tro om den er lavet. også stikker hun af. bare ikke fedt med en grædende datter i armenen ud og fange hende... ihhh og det er bare de små ting. jeg står i et halvt færdig køkken som jeg helt tiden får afvide det bliver lavet når jeg er hjemme. jeg er bare så træt af det ovs.... PS.  jeg har 37 timer job. også kan jeg lave noget i weekend. Men der er bare så meget jeg kan nå og forstår at lave... hvordan får i jeres mand til at lave tingene? og når jeg laver det bliver han sur og siger at jeg skal slappe af. han skal nok lave det og han forstår ikke jeg vil bruge tid på det. og at "bare " li skal slappe med noget vin/kaffe og hygge... det pisser mig så meget af. havd skal jeg gør ? 

vi har boet i det hus i snart 5 år og tinge er endnu ikke kommet på plads. og når jeg prøver at sætte helt slev så siger hanoget at han gerne vil være med til at bestemme over hvor ting skal være ovs. ...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2016

Maem

Min moster sagde til min onkel, at hvis det ikke blev lavet inden xx så ringede hun til en håndværker!! Vupti.. Så blev tingene lavet  

jeg tænker at han sikkert synes det er enormt uoverskueligt med 1000 ufærdige projekter - og at du "hele tiden" er "på nakken" af ham hjælper nok heller ikke. 

Lav en liste med de ting som skal laves i prioriteret rækkefølge - Tænk evt også over omkostninger i forbindelse med tingene. (Fx taget skal skiftes, men koster xx kr at lave, så det bliver prioriteret ned da pengene ikke er til det, og han skal ikke stoppe listen pga økonomi)

streg ud når tingene er lavet og ros - mænd er ligesom hunde og børn på det område 

listen kunne også indeholde dine "ting" som skal ordnes - så føler han måske det mere som et fælles projekt  bare husk at skrive hvem der er ansvarlig for at gøre hvad 

vi har perioder hvor vi laver lister til alle mulige ting: støvsuge, ordne toilet, vælske penge, betale regninger etc. 

Tilbage til min "moster".. Inddrag ham i hvornår han forventer at kunne have det færdigt, forbliv realistisk og så sig, at hvis det ikke er ordnet indhenter du tilbud hos håndværker. 

Måske nogen af tingene kan betale sig at få andre til.. For når han er hjemme vil han helt sikkert bare nyde tiden med jer i stedet for at stresse rund og bygge  

Held ig lykke med projekt "arbejdsmand"

Anmeld Citér

24. august 2016

ErDuHerIkkeSnart

MJeg "får ikke min mand til at lave ting" - jeg har giftet mig med en voksen mand og forventer at vi er to ligeværdige partnere, med en fælles interesse i at få tingene derhjemme til at køre. Jeg dør langsomt, hvis jeg skal rende rundt og lege mor - og det er dælme også usexet! Spark til ham og fortæl ham at han må mande sig lidt op hvis tingene skal fungere - den måde han pt. gør det på er temmelig respektløs?

Anmeld Citér

24. august 2016

Ellie79

libramarie12 skriver:

hej  

ihha hvor er jeg dog træt af min mand kun laver tinge halvt.  så så sur over det... Han har fx haft fri i tre uger.. han det eneste jeg vil ha at han skulle sætte tøj på plads. og det "så" til at han havde gjort.  nu finder jeg så ud af han bare har sæt vaske kurven inden skabet... (Han ude og sejler nu  sømand) vi har en  lille have og en hund. vi har nu boet i det hus i 4 år vi sæt et hegn op for 4 år siden, vores hund stikker desværre af (mange gang ) så hun er i snor i haven. problemet er hun laver ikke hvis hun er i snor... og hvert år siger han så at nu har han lavet hegnet.... Men altså jeg synes bre hun bliver ved med at stikke af sammen steder... så idag sætter jeg hende ud i den gode tro om den er lavet. også stikker hun af. bare ikke fedt med en grædende datter i armenen ud og fange hende... ihhh og det er bare de små ting. jeg står i et halvt færdig køkken som jeg helt tiden får afvide det bliver lavet når jeg er hjemme. jeg er bare så træt af det ovs.... PS.  jeg har 37 timer job. også kan jeg lave noget i weekend. Men der er bare så meget jeg kan nå og forstår at lave... hvordan får i jeres mand til at lave tingene? og når jeg laver det bliver han sur og siger at jeg skal slappe af. han skal nok lave det og han forstår ikke jeg vil bruge tid på det. og at "bare " li skal slappe med noget vin/kaffe og hygge... det pisser mig så meget af. havd skal jeg gør ? 

vi har boet i det hus i snart 5 år og tinge er endnu ikke kommet på plads. og når jeg prøver at sætte helt slev så siger hanoget at han gerne vil være med til at bestemme over hvor ting skal være ovs. ...

Jeg gider ikke bruge min tid på at sige min kæreste skal lave det eller det. For det meste laver han ting færdige, bliver det ikke gjort gør jeg det selv, men informere ikke om det, altså som i 'jeg har lavet karme i vinduerne' laver det bare og livet går videre. Ingen af os gider sætte lister op og de har manglet et år så ringer nok efter en håndværker snart.. Livet er for kort til at det skal fylde i mit liv og parforhold. 

Anmeld Citér

24. august 2016

Rauw

Jeg gjorde bare alt selv da jeg var gift. Satte hegn op, samlede møbler og satte op, malede vægge, lamper spurgte jeg hans far om at ordne for jeg ved ik hvordan man gør, hvis jeg skulle ha ventet på at manden gjorde tingene, så blev det bare ik gjort. Nu er vi så skilt og jeg laver forsat alt selv. Det er på en måde ret fedt 

Anmeld Citér

24. august 2016

Anonym

Tænker bare lidt, forventer du, at din mand bare skal lave tingene? 

Hvorfor egentlig ikke selv Gøre det? Så får du javel tingene færdig i første omgang, og du skal ikke bruge tid på at være sur.

herhjemme spørg jeg aldrig manden, jeg laver det bare selv fx bremser på bilen,  fælder træer, tømmer opvasker,  osv.

det ER bare nemmest at Gøre tingene selv

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.