Hjælp til praktiske detaljer!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.400 visninger
10 svar
0 synes godt om
22. august 2016

Anonym trådstarter

Hej. Jeg har brug for råd og vejledning, til hvordan jeg bedst muligt kommer igennem et brud til faderen til mit barn. Hvad skal jeg ordne af praktiske detaljer, når vi går fra hinanden? Jeg skal indberette at jeg er enlig - hvor? Jeg skal flytte min adresse - bliver barnets også automatisk flyttet med, eller hvordan gør jeg det? Er der andet jeg har brug for at vide/gøre?? Barnet bliver stadig ammet.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Hej. Jeg har brug for råd og vejledning, til hvordan jeg bedst muligt kommer igennem et brud til faderen til mit barn. Hvad skal jeg ordne af praktiske detaljer, når vi går fra hinanden? Jeg skal indberette at jeg er enlig - hvor? Jeg skal flytte min adresse - bliver barnets også automatisk flyttet med, eller hvordan gør jeg det? Er der andet jeg har brug for at vide/gøre?? Barnet bliver stadig ammet.

Barnets adresse bliver ikke automatisk flyttet med din og hvis i har fælles forældremyndighed, tror jeg ikke at du bare må flytte barnets uden farens samtykke

Anmeld Citér

23. august 2016

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Barnets adresse bliver ikke automatisk flyttet med din og hvis i har fælles forældremyndighed, tror jeg ikke at du bare må flytte barnets uden farens samtykke

Men barnet kan jo ikke blive ved faderen? Jeg ammer jo

Anmeld Citér

23. august 2016

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv
Anonym skriver:

Hvor gammelt er barnet?

Anmeld Citér

23. august 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Ved godt hvad du mener og kan godt se det fra din side af, men lovgivningsmæssigt er det altså sådan

Anmeld Citér

23. august 2016

Anonym trådstarter

solskinsliv skriver:

Hvor gammelt er barnet?

3 måneder..  Vi har haft problemer siden efteråret!

Anmeld Citér

23. august 2016

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Ved godt hvad du mener og kan godt se det fra din side af, men lovgivningsmæssigt er det altså sådan

hvad gør man så?

Anmeld Citér

23. august 2016

LeneKE

Anonym skriver:

hvad gør man så?

Når du flytter adressen og flytter barnets adresse også - så får faren et brev han skal underskrive og sende ind. Bare lige vær opmærksom på at du ikke kan få de ekstra ydelser som enlig mor (boligsikring, friplads osv), før far har underskrevet og indsendt

Anmeld Citér

23. august 2016

Hck

Profilbillede for Hck
LeneKE skriver:

Når du flytter adressen og flytter barnets adresse også - så får faren et brev han skal underskrive og sende ind. Bare lige vær opmærksom på at du ikke kan få de ekstra ydelser som enlig mor (boligsikring, friplads osv), før far har underskrevet og indsendt

Men som jeg læser det, må hun ikke flytte barnets adresse uden far har skrevet under på at hun må

Anmeld Citér

23. august 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

hvad gør man så?

Det er mere adresse ændringen jeg tænker på, nu ved jeg jo ikke hvad han siger til det hele. Selvfølgelig skal barnet være hos dig i den alder ( nu du ammer), og i princippet kan du jo bare tage barnet og gå din vej, men er ret sikker på at hvis han ikke vil skrive under på at barnet skifter adresse, står han som bopæls forældre, da det er dig som har fraflyttet adressen hvor barnet står tilmeldt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.