Floradix Krauterblut - hvor meget skal jeg tage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.368 visninger
4 svar
2 synes godt om
22. august 2016

Elli

Hej alle, 

Jeg har fået anbefalet Floradix under graviditeten. 

Hvor meget skal jeg tage ? I følge den bog jeg har, skal jeg tage 40-50 mg. Men en dagsdosis til voksne (20 ml) indeholder kun 20 mg. 

Kan jeg så bare tage lidt over en dobbelt dosis ?Håber nogle af jer kan hjælpe  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2016

NypåVej7årSenere

Hej,

Jeg er i tvivl om det samme. Jeg tager allerede gravitamin så ved ikek om jeg skal tage jern oveni. Jeg har tænkt at spørge på apoteket næste gange jeg er i nærheden. Jeg vil råde dig til at gøre det samme. 

Anmeld Citér

12. september 2016

Krissy1986

Elli skriver:

Hej alle, 

Jeg har fået anbefalet Floradix under graviditeten. 

Hvor meget skal jeg tage ? I følge den bog jeg har, skal jeg tage 40-50 mg. Men en dagsdosis til voksne (20 ml) indeholder kun 20 mg. 

Kan jeg så bare tage lidt over en dobbelt dosis ?Håber nogle af jer kan hjælpe  

Har du fundet svar på dette?

jeg tager gravitamin og er forleden begyndt på Krauterblut, og jeg tager 20 ml.

Anmeld Citér

20. september 2016

Elli

Krissy1986 skriver:

Har du fundet svar på dette?

jeg tager gravitamin og er forleden begyndt på Krauterblut, og jeg tager 20 ml.

Hej
Nej fik ikke svar, men er begyndt på Gravijern i stedet, og det fungerer (næsten ) problemfrit for mig

Anmeld Citér

21. september 2016

Lea2787

Profilbillede for Lea2787

Ja, du bør tage 40 ml krauterblut. Det er organisk jern, som optages lidt lettere, og derfor kan nogen nøjes med mindre. Jern i multivitaminer optages dårligt, og må ikke regnes med i den nødvendige jernmængde under graviditet. Skift evt til en vitamin uden jern (fx apovit).

Andre jernprodukter som er skånsomme mod maven er Aminojern og Hemojern. Husk at tage dem på tom mave og ikke med andre vitaminer, fx lige inden sengetid. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.