I tvivl om jeg skal fortsætte på uddannelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

506 visninger
3 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. august 2016

frøkenM.

som overskriften lyder er jeg meget i tvivl om hvorvidt jeg skal droppe min uddannelse som sygeplejerske, mangler 1,5 år af uddannelsen.

Jeg har aldrig haft følelsen af at det bare lige var det her jeg skulle, på trods af at jeg er uddannet sosu assistent tilbage i 2012. 

Jeg syntes det eneste plus er at jeg hjælper andre og der er mulighed for ekstra vagter. 

Minusser: skiftende arbejdstider, stress, dårlig normering, lønnen er ikke for god ift. Arbejdet og så arbejde på helligdage mm. 

Det er et stort spring, men har ikke glæden ved F.eks at skulle i klinik efter ferien som mine klassekammerater F.eks. Har... 

jeg overvejer at enten arbejde lidt eller læse videre som tandklinik assistent - hvad tænker i??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2016

klmf

Som sygeplejerske ude i felten synes jeg du skal lytte til din mavefornemmelse. Hvis det mest positive er mulighed for ekstra vagter, så bliver det et laaangt og træls arbejdsliv du har foran dig. Jeg er ved at drukne i det nogle gange og der er det min glæde ved og kærlighed til faget, der holder mig kørende. Havde jeg ikke det, havde de skiftende vagter, frustrerende forhold, pressede kolleger, øretæver fra pårørende, vold fra patienterne og den konstante trussel om 'effektivisering' (=nedskæringer) da taget livet af mig for længst Vi overlever på de gode og spændende patient forløb,  gode kolleger og masser af sort humor

Evt kan du jo være i vikarbureau og tjene ekstra ved siden af hvilken uddannelse du ellers vælger. Håber du træffer et valg der er godt for dig

Anmeld Citér

22. august 2016

Tiggi

frøkenM. skriver:

som overskriften lyder er jeg meget i tvivl om hvorvidt jeg skal droppe min uddannelse som sygeplejerske, mangler 1,5 år af uddannelsen.

Jeg har aldrig haft følelsen af at det bare lige var det her jeg skulle, på trods af at jeg er uddannet sosu assistent tilbage i 2012. 

Jeg syntes det eneste plus er at jeg hjælper andre og der er mulighed for ekstra vagter. 

Minusser: skiftende arbejdstider, stress, dårlig normering, lønnen er ikke for god ift. Arbejdet og så arbejde på helligdage mm. 

Det er et stort spring, men har ikke glæden ved F.eks at skulle i klinik efter ferien som mine klassekammerater F.eks. Har... 

jeg overvejer at enten arbejde lidt eller læse videre som tandklinik assistent - hvad tænker i??

Nu ved jeg ikke hvor nemme stillingerne er at få, men mange sygeplejesker arbejder jo også på dagafsnit og har ikke aften og weekendarbejde (gælder både flere steder hvor jeg har været indlagt/tilknyttet og min moster har et sådan job) men så ville du jo være ude over de skæve vagter

- Lønnen er vel bedre end sosu assistent? 

Hvis du var glad for jobbet som sosu, så vil du jo netop også kunne hjælpe mange flere som sygeplejeske 

Så vidt jeg lige ved er der mangel på sygeplejesker, hvilket vil gøre det nemmere at finde et job og også kunne skifte mellem job for at ende på en spændende afdeling med gode arbejdstider

Lønnen på en tandklinikassistent er jo lavere, så skal jo ikke være et incitament til at gå i den retning, skal være fordi at du hellere vil det arbejde. Men husk at du så lige skal bruge nogle flere år på skolebænken før end du kan komme ud og prøve af om det faktisk er noget for dig. 

Anmeld Citér

22. august 2016

sandramor

frøkenM. skriver:

Jeg er uddannet tandklinik assistent men grundet manglende arbejde i mit område har jeg ikke arbejdet indenfor faget i 4 år.... Ærgeligt for jeg elsker arbejdet som klinikassistent....

det man skal vide er at der er meget hiraki indenfor det fag.... Hvorfor ved jeg ikke men tror det er fordi det udelukkende er er kvindefag (altså klinikassistent) og det er absolut ikke noget du tjener meget ved... Mindstelønnen er så vidt jeg husker 18500kr brutto......

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.