Eksperthjælp: Pige 6 år nattevæder og bruger ble?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.371 visninger
2 svar
0 synes godt om
21. august 2016

Lisbeth Jess

jeg har en datter på 6 år der tisser i sengen hver nat indtil nu har vi bare ladet hende sove med ble er der noget at gøre eller skal man bare lade hende beholde bleen på når det jo ikke er et problem

Lisbeths svar

Hej !

I dag er bleerne så gode at det ikke er et problem.

Problemet kan komme når hun helst ikke vil sove hos andre i og med hun tisser om natten.

Hun har nu en alder ,hvor venner kommer til at fylde mer,og hun kan uden sige det være ked af sit natte problem.

Der kan gøres noget ved problemet og  jo tid ligere I starter ,jo hurtigere bliver hun af med problemet.

Når børn tisser om natten skyldes det ofte problemer med et hormon, som ikke dannes nok.Det giver en stor urinmængde om natten.

Det kan også skyldes blærens kapacitet er nedsat.derfor tisser barnet om natten.

Egen læge kan hjælpe og finde ud af ,hvad hendes problem er og sende jer videre til den rigtige og gode hjælp.

Ringeapparat hjælper de fleste børn,Hormon hjælper også mange.

Ønsker held  med at afhjælpe hendes problem.God søndag.

Varme Hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2016

FruStolpe

Nu ved jeg ikke om det er ens for alle regioner men vil lige gi min erfaring med.

Vi bor i region Sjælland, og vi har mulighed for at kontakte børne inkonsistens klinikken på Næstved sygehus uden henvisning. 

Vi blev SÅ godt behandlet og taget seriøst, trods det var et mindre problem. 

Måske det er en mulighed der hvor du bor? 

Anmeld Citér

21. august 2016

Liv_86

Du skal gå til lægen så de kan sende til videre behandling på sygehuset. 

Vi blev sendt til Skejby og har været i gang med piller og tisseskemaer. Nu skal vi igang med et 8 ugers forløb med tisse alarm. For de første 4 uger er kun med alarm og de sidste 8 er med piller og alarm. 

Nogen børn mangler at producere det stof som gør at blæren producere mindre urin om natten. Måske det også er tilfældes hos jer. 

Men min datter synes ikke det er sjovt at sove ude og skulle have ble på. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.