Kan snart ikke mere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

786 visninger
9 svar
10 synes godt om
20. august 2016

Anonym trådstarter

Åh er gravid med 3 barn  de to første er skole børn så noget tid siden. 

Men denne gang er jeg ved at bryde helt sammen er så dårlig har tabt ca 10 kilo de sidste 5 har jeg tabt siden mandag. 

Jeg kan intet holde i mig jeg sover dårlig.  Vågner af jeg skal kaste op. 

Har prøvet alt slags mad men der går mindre en 5 min efter jeg har spist noget så det op igen.. 

Jeg kan heller ikke holde væske sådan rigtig men der bliver lidt ned men jeg hunger efter væske. 

Men drikker jeg mere end en lille mundfuld er det os retur med det samme.

Jeg er begyndt at små ryste og er helt ekstrem træt. Føler jeg brander op i mit spiserør og har mega ondt i halsen

jeg er gravid i 10 uge holder snart ikke til mere 

Ved ikke hvad jeg ville med det her ud over at få lidt luft

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2016

Rockertand

Anonym skriver:

Men denne gang er jeg ved at bryde helt sammen er så dårlig har tabt ca 10 kilo de sidste 5 har jeg tabt siden mandag. 

Har prøvet alt slags mad men der går mindre en 5 min efter jeg har spist noget så det op igen.. 

Jeg kan heller ikke holde væske sådan rigtig men der bliver lidt ned men jeg hunger efter væske. 

Jeg er begyndt at små ryste og er helt ekstrem træt. Føler jeg brander op i mit spiserør og har mega ondt i halsen

Synes måske nok, at du skal kontakte læge, måske en aflastningsindlæggelse med væsketerapi kan hjælpe.

Anmeld Citér

20. august 2016

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Synes måske nok, at du skal kontakte læge, måske en aflastningsindlæggelse med væsketerapi kan hjælpe.

Snakket med egen læge idag han sagde det bare skulle have tid men er bare ved at være brugt. 

Det så hårdt os fordi jeg arbejder nat og har elsket det men det er bare så hårdt lige nu

Anmeld Citér

20. august 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Har du prøvet med seaband? 
Det du beskriver lyder lidt som min graviditet. Jeg havde det forfærdeligt og så godt som alt kom op. Kakaomælk, boller og agurk var hvad jeg kunne holde nede sådan til en vis grad. Men seaband hjalp utroligt meget! Jeg gk fra at kaste op ca 1-2 gange i timen til kun 4-5 gange om dagen! Så det tog ikke kvalmen helt, men mindskede den drastisk.

Anmeld Citér

20. august 2016

Liv_86

Anonym skriver:

Jeg synes du skal kontakte lægen. Havde det på samme måde som dig og jeg kom i behandling på sygehuset i et forløb til gravide med meget kvalme og opkast. 

Ved ikke hvor du bor henne, men tænker dit sygehus måske også tilbyder det. 

Det eneste der hjalp mig var at få nogle piller, de fjernede helt kvalme og jeg kunne spise igen. 

Skynd dig at ring til din læge

Anmeld Citér

20. august 2016

Vommen

Anonym skriver:

Det lyder til, at du lider af hyperemesis gravidarum.

Hvis din læge ikke vil tage dig alvorligt, bør du tage på sygehuset.

Anmeld Citér

20. august 2016

skoust

Ring til vagtlægen ellers ender det med at du dehydrere og det er ikke godt for hverken dig eller spiren 

Anmeld Citér

20. august 2016

Rockertand

Anonym skriver:

Snakket med egen læge idag han sagde det bare skulle have tid men er bare ved at være brugt. 

Det så hårdt os fordi jeg arbejder nat og har elsket det men det er bare så hårdt lige nu

Som minimum bør din læge tage blodprøve, væsketal m.v. Det vil afsløre, om din krop tolererer betingelserne, om det er så slemt eller blot opleves sådan, fordi du er kørt ned.

Jeg går imod mine principper og råder dig til at kontakte lægevagten for en second opinion.

Anmeld Citér

20. august 2016

GrønStjerne

Jeg havde det på præcis samme måde ved min 3 graviditet. De andre to har været fine, "standard" kvalme til uge 12 og så slut.

Den sidste gang var jeg helt færdig. Min mand klarede alt de første4 måneder, fordi jeg bare var helt færdig.

Jeg fik hele tiden den der med at det jo var normalt at være træt og at man jo havde de to store, osv osv. Kræv at blive tjekket.

Jeg ved lige præcis hvordan du har det, og det er bare så hårdt...

Anmeld Citér

20. august 2016

Enirt

Anonym skriver:

Jeg vil lige fortælle dig min historie og så sige at du skal banke i bordet hos lægen og se at få en behandling.

Jeg var under min første graviditet lige som dig. Da jeg havde tabt mig 6 kg på lige omkring en uge (jeg var da i uge 7-8 stykker), og efter et par læge besøg. Blev jeg sendt på Skejby sygehus for at de kunne give mig væske og holde øje med min vægt og hjælpe mig videre indtil kvalmen og opkast forsvandt. Jeg fik ca. 2 litter væske i drop om ugen til at starte med fordi jeg ikke fik nok væske. Jeg fik kvalmestillende medicin som stikpiller fordi jeg ellers kastede dem op. Jeg skulle kontrol vejes hver uge, for at være sikker på at jeg ikke tabte mig mere. Da jeg var omkring 12 uger henne og stadig ikke tog på, men dog heller ikke tabte mig. Blev der sagt til mig at hvis jeg ikke kom igang med at spise, så ville de indlægge mig til at få sonde. Derfor blev konsekvensen at der i en hel måned sad en person ved mig hver dag og sørgede for at jeg drak og spiste. For ellers faldt jeg bare i søvn og fik ikke spist eller drukket. Det hjalp og da jeg var ca. 18 uger henne kom jeg nogenlunde ovenvande igen

Hvis du taber dig for meget, kan det altså ende med at din baby heller ikke får nok og derved tager skade.

Så nej du skal ikke se det an, du skal i behandling NU

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.