Jeg skriver anonymt, da jeg kender flere herinde privat og synes måske ikke lige jeg vil udstille min kæreste alt for meget
Hej piger
Jeg bliver simpelthen nødt til at få noget luft. Måske endda der sidder andre derude i samme situation, eller som har prøvet det, der kan komme med et råd. Eller hvad det nu er jeg søger.
Sagen er den, at min kæreste har fået nattearbejde. Det ligger langt fra hvor vi bor, så der er ca 1 1/2 times transport hver vej. Han vågner mellem 1-2 timer inden han skal afsted, så I kan nok godt regne ud, at det ikke er meget vi ser til hinanden.
Jeg starter i skole til september, men pt arbejder jeg ca 15-20 timer i ugen, og er derfor en del hjemme om dagen , hvor min kæreste sover. Problemet er, at han INSISTERER på at sove på sofaen i stuen. Og så kan jeg så gå der som katten om den varme grød, for ikke at larme og vække ham. Vi bor i lejlighed, så vi har ikke vildt meget plads. Og jeg NÆGTER at sidde i soveværelse og (lille) køkken en hel dag.
Nu er den så gal igen. Han har åbenbart ikke kunne falde i søvn i formiddags da han kom hjem fra arbejde, hvilket så resulterer i, at han (selvfølgelig) ligger på sofaen og sover nu. Jeg har været på arbejde i dag (til kl 19) og skal også arbejde hele weekenden. Derfor bliver jeg nødt til at få ryddet op og gjort lidt rent her til aften. Hvilket selvfølgelig nu er endt i et mindre (halvsovende fra hans side) skænderi. Han tysser surt på mig og siger jeg skal være stille. Og SÅ bliver jeg altså hidsig. Klokken er 21.30, hvis han vil sove videre, må han gå ind i soveværelset. "Gu vil jeg da ej, du skal brenvære stille. Ellers kan DU gå derind" er svaret jeg får tilbage...
AAAARGH! Jeg har ikke spist aftensmad endnu, da jeg jo nok håbede på, at han ville være oppe/stå op da jeg kom hjem fra arbejde 19.30. Nu går jeg i bad og lader ham (og mig selv) få noget fred, men jeg VED bare, at når jeg så kommer tilbage til stuen for at spise aftensmad, så skal jeg igen høre på at jeg larmer og han ikke kan sove.
Jeg kan ikke støvsuge og rende rundt og gøre rent i løbet af dagen (når jeg har fridage) da det larmer for meget - og det er sgu ikke lige altid dét jeg har mest lyst til, når han er kørt på arbejde kl. 20.30. Bliver det tilgengæld ikke gjort, får jeg at vide, at han laver ALT herhjemme - fordi han lige skal svinge støvsugeren og tømme/fylde opvaskemaskinen engang hver 2. weekend når jeg er på arbejde.
Jeg ved ikke helt hvor jeg vil hen. Måske trængte jeg bare til at komme af med det. Er her om andre, hvis kærester/mænd der har nattearbejde? Og hvordan får I det til at hænge sammen?
Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre. Vi skændes en del omkring det, og jeg har bare snart fået nok!
Det skal lige siges, at vi ikke har børn sammen endnu. Så det er ikke et problem. Men guuuud hvor er jeg TRÆT af hans nye arbejde og arbejdstider.