Hjælp nakkefold.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.300 visninger
9 svar
2 synes godt om
19. august 2016

Anonym trådstarter

Kan man se på sit scanningsbillede målet på nakkefolden? Jeg har i dag fået tal 1:187, men er blevet i tvivl om det var selve nakkefolden der var for stor. Håber på hjælp, da jeg er meget nervøs for om vores baby er syg. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2016

Trine89

Man kan vist godt selv de hvor nakkenfolden er. Men den vurdering bliver jo lave i en sammensætning  af nakkenfolden og den blodprøve man få hos lægen. 

Nakkenfolden kan også blive målt for tyk hvis babyen ligger lidt "forkert" i forhold til at få de rigtige mål. 

Jeg fik med min nr 2. En risiko på 1:4 og nøj en en ordentlig kamel at sluge. Vi fik lavet moderkage biopsi som viste at vores søn er sund og rask.

Men jeg kan udmærket sætte mig ind i hvordan følelse er. Men det er jo stadig en ret stor chance for at jeres baby ikke fejler noget.

For mig hjalp det meget ikke at tænke over det (letter sagt end gjort). Men at sige til sig selv at man jo ikke kan gøre før man ved hvordan resultat i sidste ende bliver. 

krydser for at baby er sund og rask. 

Anmeld Citér

19. august 2016

Anonym trådstarter

Trine89 skriver:

Man kan vist godt selv de hvor nakkenfolden er. Men den vurdering bliver jo lave i en sammensætning  af nakkenfolden og den blodprøve man få hos lægen. 

Nakkenfolden kan også blive målt for tyk hvis babyen ligger lidt "forkert" i forhold til at få de rigtige mål. 

Jeg fik med min nr 2. En risiko på 1:4 og nøj en en ordentlig kamel at sluge. Vi fik lavet moderkage biopsi som viste at vores søn er sund og rask.

Men jeg kan udmærket sætte mig ind i hvordan følelse er. Men det er jo stadig en ret stor chance for at jeres baby ikke fejler noget.

For mig hjalp det meget ikke at tænke over det (letter sagt end gjort). Men at sige til sig selv at man jo ikke kan gøre før man ved hvordan resultat i sidste ende bliver. 

krydser for at baby er sund og rask. 

Wow sikke et tal og få, det må have været forfærdeligt  men dejligt i fik et godt resultat alligevel. Ved du hvad der gjorde at i fik så høj risiko? 

Anmeld Citér

19. august 2016

Trine89

Anonym skriver:

Wow sikke et tal og få, det må have været forfærdeligt  men dejligt i fik et godt resultat alligevel. Ved du hvad der gjorde at i fik så høj risiko? 

Jamen det var faktisk beggedele. 

Det var noget med blodprøverne og så var nakkenfolden rimelig tyk. Hun målte rigtig mange gange men han lå også og krøllede sig sammen så hun kunne ikke måle ordentligt. 

Det var den længste weekend jeg længe har haft da vi ventede på svar. 

Anmeld Citér

23. august 2016

Camilze

Anonym skriver:

Kan man se på sit scanningsbillede målet på nakkefolden? Jeg har i dag fået tal 1:187, men er blevet i tvivl om det var selve nakkefolden der var for stor. Håber på hjælp, da jeg er meget nervøs for om vores baby er syg. 

Vi fik tallet 1:93, da vi var til nakkefoldsscanning med vores datter. Det er på baggrund af selve scanningen og blodprøven, som din læge tog, at de kommer frem til det tal.

Jeg fik også foretaget en moderkage biopsi, og fik resultatet: Sund og rask baby pige med helt normale kromosomer. 

Er du meget bekymret for, om der er noget med din baby, så tak ja til tilbuddene om fx. en moderkage biopsi. 

Anmeld Citér

23. august 2016

Abracadabra

Nej, du kan ikke selv vurdere nakkefoldens tykkelse udfra scanningsbilledet. 

Men du kan tage imod tilbuddet om moderkagebiopsi, hvilket lyder relevant.

Anmeld Citér

23. august 2016

Anonym trådstarter

Jeg fik i går taget moderkage biopsi og venter nu på svar. Hold op den ventetid er ulidelig  

Anmeld Citér

24. august 2016

Linkaa

Anonym skriver:

Jeg fik i går taget moderkage biopsi og venter nu på svar. Hold op den ventetid er ulidelig  

Har du fået svar?

Anmeld Citér

25. august 2016

Camilze

Anonym skriver:

Det er den. Jeg fik den foretaget en torsdag morgen og skulle vente til mandag eftermiddag, før jeg fik svar. 

Anmeld Citér

25. august 2016

Anonym trådstarter

Linkaa skriver:

Har du fået svar?

Ja der er kommet svar  venter en sund og rask dreng 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.