Gravid efter AKS

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

523 visninger
6 svar
0 synes godt om
19. august 2016

o1Mutte

Hvor hurtigt ''må'' man blive gravid efter man har fået kejsersnit? 
Altså chancen for at jeg bliver gravid er jo meget lille i forvejen, men vi håber da det vil ske naturligt  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2016

komodo

Jeg blev anbefalet at vente 2 år, fik aks i januar 2011 og fødte naturligt i august 2012, så to år ventede jeg jo ikke og det gik helt fint

Anmeld Citér

19. august 2016

Ninna E

Jeg har nu født 3 gange ved AKS og der er henholdsvis 15 mdr og 20 mdr imellem mine. Og alt har været normalt og det har ikke føltes anderledes end første gang. Dog anbefaler de at der skal gå 18 mdr imellem et kejsersnit og en naturlig fødsel af hensyn til aret kan sprænge. De laver dog undtagelser. 

Anmeld Citér

19. august 2016

Mo9ca

o1Mutte skriver:

Hvor hurtigt ''må'' man blive gravid efter man har fået kejsersnit? 
Altså chancen for at jeg bliver gravid er jo meget lille i forvejen, men vi håber da det vil ske naturligt  

Det er individuelt fra kvinde til kvinde. Men for at være på den sikre side siger lægerne 2 år. Jeg kendte en kvinde som fødte 11/2 år efter hendes kejsersnit og den 2. fødsel endte desværre med at livmoderen revnede hvor den var syet 11/2 år tidligere. Det medførte ulykkeligvis med at babyen fik ilt ind til sig før den var født og det gav den så stor en hjerneskade, at den døde under en uge efter den var født. En anden kvinde jeg har læst om her i DK. fik 2 planlagte kejsersnit med godt 1 år i mellem hver fødsel, netop fordi arret efter henholdsvis 1. og 2. fødsel ikke var stærkt nok til, at kvinden kunne få lov at gå i fødsel af sig selv. 

En anden veninde jeg har, fødte 20 mdr. Efter hun havde fået kejsersnit, på normal vis. Det var der intet problem i sagde jordemoderen og en læge. Det gik helt som det skulle.

Men som sagt, 2 år er nok at være på den sikre side.

Mvh. M

Anmeld Citér

21. august 2016

o1Mutte

Tak for jeres svar. Pyh 2 år er længe synes jeg  

Anmeld Citér

21. august 2016

Mamacita til 2 piger

Der er 4 år ml mine børn, den første med aks og den sidste med pks. 

Min ar fra første gang var bristet da de åbnede, selv uden jeg havde haft veer. Så det er forskelligt fra kvinde til kvinde hvordan kroppen reagerer..  

Anmeld Citér

21. august 2016

Super-Mom

o1Mutte skriver:

Tak for jeres svar. Pyh 2 år er længe synes jeg  

Jeg kender en som har 1 år og 14 dage i mellem hendes 2 børn og de er begge født ved pks ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.