Hvordan ved man at ens barn hr kolik?
Mit barn er 6 uger, får flaske, gylper en del. Har i starten været forholdsvis nem sove spist og kiggede. De sidste 5-6 dage har han så været noget ked af det om eftermiddagen/aften hvor vi har måtte prøve alt muligt får at få ham til at falde til ro. Det har dog været muligt efter lidt tid. Om natten sover han dog lidt uroligt men ikke ked af det. Vågner hver 3. Time og får mad.
I dag har han så været ked af det nærmest hele dagen, han har sovet fra 10-13 og ellers har han bare været ked af det og især i formiddags og her sidst på eftermiddagen og aften he han været total utrøsteligt lige meget hvad vi vi har gjort. Han har kunne falde til ro i 10min af gangen. Kan det være kolik som er under opsejling? Han var meget glad da jeg gav ham et bad først på eftermiddagen. Hvor tit må man give dem bad?
Lisbeths svar
Hej!
Tillykke med sønnen.det er hårdt når de små græder og det er svært at trøste.
Det du beskriver med hans gylperi og uro.,forbinder jeg med reflux.
Den øverste mavemund lukker ikke helt til og det sure maveindhold kommer op.det giver ubehag og gråd.
Almindelig gylpen giver ikke uro.
Han skal være meget oprejst efter måltidet,formålet er at undgå gylperiet.en slynge eller vikle vil være god for ham.
Jeg vil anbefale dig en snak med egen læge der er hjælp ,hvis det er reflux.
Selvom det er svært, bevar roen når han græder. En tæt tryg favn giver god trøst.
Hvis han nyder badet og får ro,så kan du bade ham flere gange om dagen.med lidt olie i vandet tørrer hans hud ikke ud.
Håber det lykkes med en mere rolig baby.
Fortsat held og lykke med ham.
Varme Hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld
Citér