Spørgsmål om aktindsigt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

430 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. august 2016

Anonym trådstarter

Vi har søgt aktindsagt i en privat sag, og da vi blev det anbefalet på kommunen føler vi os rimelig sikre på, at vi nok skal få det tildelt.

Men. Hvor længe går der normalt til man får udleveret dokumenterne? Jeg kan forstå, at kommunen har 7 arbejdsdage til at behandle anmodningen. Men jeg forstår det som om, at de har 7 dage til at sige ja eller nej til at bevilge indsigt. Er der så yderligere behandlingstid derefter, hvor man så venter på rent faktisk at få dokumenterne? Hvor længe er den behandlingstid?

Eller skal det forstås som om, at der må gå 7 arbejdsdage fra man søger, til man får dokumenterne, hvis man får bevilget indsigt?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2016

Anonym

Anonym skriver:

Vi har søgt aktindsagt i en privat sag, og da vi blev det anbefalet på kommunen føler vi os rimelig sikre på, at vi nok skal få det tildelt.

Men. Hvor længe går der normalt til man får udleveret dokumenterne? Jeg kan forstå, at kommunen har 7 arbejdsdage til at behandle anmodningen. Men jeg forstår det som om, at de har 7 dage til at sige ja eller nej til at bevilge indsigt. Er der så yderligere behandlingstid derefter, hvor man så venter på rent faktisk at få dokumenterne? Hvor længe er den behandlingstid?

Eller skal det forstås som om, at der må gå 7 arbejdsdage fra man søger, til man får dokumenterne, hvis man får bevilget indsigt?

Du har altid ret i aktindsigt fra det offentlige såfrem akterne indbefatter dig som søger herom.

Anmeld Citér

18. august 2016

Anonym

Du har forstået det rigtigt ja....

De har 7 dage til at reagere på den, og derefter sender de den.. De giver titr besked i mail om hvor længe de regner med...

Husk at skriv du ønsker FULD aktindsigt, med noter, bilag mm. 

Anmeld Citér

18. august 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du har altid ret i aktindsigt fra det offentlige såfrem akterne indbefatter dig som søger herom.

Tak, men det var ikke det, jeg spurgte om Men tak alligevel..

Anmeld Citér

18. august 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du har forstået det rigtigt ja....

De har 7 dage til at reagere på den, og derefter sender de den.. De giver titr besked i mail om hvor længe de regner med...

Husk at skriv du ønsker FULD aktindsigt, med noter, bilag mm. 

Den er allerede søgt, ved ikke hvad min kæreste specifikt skrev. Men tak for tippet! Håber at de er hurtige om at sende dokumenterne ud

Anmeld Citér

18. august 2016

Anonym

Anonym skriver:

Tak, men det var ikke det, jeg spurgte om Men tak alligevel..

Du skriver; at I føler jer ret sikre på, at I får medhold i den søgte aktindsigt, jeg gør dig som men bare opmærksom på, at man altid har ret til aktindsigt.... 

Anmeld Citér

18. august 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du skriver; at I føler jer ret sikre på, at I får medhold i den søgte aktindsigt, jeg gør dig som men bare opmærksom på, at man altid har ret til aktindsigt.... 

Nej, i visse tilfælde, når det ikke omhandler en selv, kan man blive afvist, hvis det vurderes, at omstændighederne er dertil. Det handler om mit bonusbarn Men som sagt. Jeg ville bare vide, om nogen vidste, hvor længe der går før man rent faktisk har papirerne i hænde..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.