Hvordan foregår 20ugers scanning i Aalborg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

430 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. august 2016

Anonym trådstarter

Hej alle!

Er der nogen der ved hvordan 20 ugers scanningen foregår i aalborg? jeg er i tvivl om, om det er lige som nakkefoldsscanningen? eller får man lov at at se noget i 3d?

jeg er klar over at de undersøger for misdannelser men udover det ved jeg ikke så meget.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2016

An&Jo

Anonym skriver:

Hej alle!

Er der nogen der ved hvordan 20 ugers scanningen foregår i aalborg? jeg er i tvivl om, om det er lige som nakkefoldsscanningen? eller får man lov at at se noget i 3d?

jeg er klar over at de undersøger for misdannelser men udover det ved jeg ikke så meget.

De skannede ikke i 3D for 6 år siden og det tror jeg stadig ikke de gør  

Anmeld Citér

18. august 2016

migxher

Der er egentlig meget enkelt. De tjekker for diverse misdannelser, tjekker organer, måler at alt på baby er som det skal være osv. I det offentlige får man sjældent mere end det absolut basiske, så du skal nok ikke regne med 3D. Men de fleste steder kan man købe et billede i 2D med hjem.

Anmeld Citér

19. august 2016

Metnie

Jeg var afsted i maj. Det er kun en 2D scanning. Hun gennemgik ALT og var sød til at forklare. Der blev kigget hjernehalvdele, at læben var hel og fin, knogler og længde på disse, mavesæk, hjerte osv. Du kan købe 1 billede for 50,- kr. men husk at sig at du gerne vil have et inden hun går igang ellers får man bare et tilfældigt.

Jeg har aldrig hørt om nogen der har fået 3D scanning i det offentlige. Men kan varmt anbefale scanningsklikken i Sundhedens Hus nede ved politistationen - super søde og meget grundige. Men bestil i god tid - 4-6 uger før.

Anmeld Citér

19. august 2016

Anonym

Anonym skriver:

Hej alle!

Jeg har født seks gange i Aalborg, og derved mange skanninger der ude

Sidste var december 2015. Og det gør de ikke. 

Anmeld Citér

19. august 2016

Anonym

Metnie skriver:

Jeg var afsted i maj. Det er kun en 2D scanning. Hun gennemgik ALT og var sød til at forklare. Der blev kigget hjernehalvdele, at læben var hel og fin, knogler og længde på disse, mavesæk, hjerte osv. Du kan købe 1 billede for 50,- kr. men husk at sig at du gerne vil have et inden hun går igang ellers får man bare et tilfældigt.

Jeg har aldrig hørt om nogen der har fået 3D scanning i det offentlige. Men kan varmt anbefale scanningsklikken i Sundhedens Hus nede ved politistationen - super søde og meget grundige. Men bestil i god tid - 4-6 uger før.

Thisted skanner i 3D. Det har jeg fået (uden at spørge) ved både NF og MD.

Anmeld Citér

19. august 2016

MissTas

Anonym skriver:

Hej alle!

Var til 20 ugers scanning derude for 6 uger siden og det er akkurat ligesom ved nakkefoldsscanning .. Ingen 3D de ser det de skal og så er det det 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.