Eksperthjælp: 7,5 måned sover kun korte lure om dagen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

444 visninger
0 svar
0 synes godt om
18. august 2016

Lisbeth Jess

Kære Lisbeth.
Jeg har nogle udfordringer i forhold til min datters søvn om dagen. Hun er 7 1/2 måned gammel. De første tre måneder havde hun kolik. Vi var hos kiropraktoren en del gange i det tidsrum som hjalp lidt. Hun har alligevel altid været god til at tage en middagslur på 2-3 timer. Da hun var 4 måneder stoppede det fra den ene dag til den anden og de seneste 3 måneder sover hun max en halv time af gangen. Når hun vågner er hun stadig træt og ikke rigtig i humøret, men vil ikke sove videre. Hun bruger så meget energi på ikke at falde i søvn og jeg kan gå 5 km med hende i barnevognen uden hun falder i søvn - selvom hun udviser alle tegn på træthed. Hun er ikke rigtig i humøret. Hun er så træt omkring kl 17 men kan heller ikke overgive sig her. Nogle gange lykkedes det dog og hun sover 20 min. Det har umiddelbart ikke indflydelse på putningen.
Hun er begyndt på fast føde. Fuldammede til hun var næsten 6 måneder. Hun får fast 3 måltider om dagen på faste tidspunkter og amning for resten.
Jeg synes det er så synd for hende, at hun ikke kan finde ro i sin lille krop. Om natten sover hun ok. Bliver puttet ved 19 tiden og står op ved 7 tiden. I løbet af det tidsrum ammer jeg gennemsnitligt 5 gange.

Hun er samtidigt inde i en periode hvor hendes verden bryder sammen, hvis hun ikke hele tiden kan se mig.

Søger et råd - hvis det findes - på bedre søvn om dagen, så jeg kan få en mere glad og frisk pige ??

Kærlig hilsen "mor"

Lisbeths svar

Hej!

jeg kan godt forstå det giver frustration både hos dig og hende når hun kun sover en halv time af gangen.

Hun har tidligere sovet gode lange lure trods kolik.

Der er må være noget .der generer hende og giver ubehag.

En god ide vil være at få hende checket hos en ørelæge,om hun har væske i mellemret.Det giver smerter og går ud over søvnen både dag og nat.

Du kan lægge noget under madrassen så hendes hoved bliver løftet.Det kan hjælpe .hvis der er smerter. 

Hun har meget brug for at være tæt med dig læser jeg.Mon hun kan bæres i en bæresele eller sidde på ryggen i en bærestol.Det kan hjælpe hende at være med i de daglige gøremål.

Når hun er klar til en lur efter leg og mad , kan du ,når du lægger hende nusse hendes fødder og stryge hende beroligende langs med kroppen.Det kan give hende nærvær og tryghed til at sove en god lur.

Håber det lykkes at få fundet den gode soverytme igen.

Fortsat held og lykke med hende.

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.