hvor/ hvad hjælp vil jeg kunne få?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

741 visninger
6 svar
2 synes godt om
17. august 2016

Anonym trådstarter

mit og kærestens forhold er så godt som dødt, jeg tror ikke der er meget at redde længere.

vi og vores barn har adresse hos min svigermor, men der har jeg ærligt talt ikke lyst til at blive boende hvis vi først går fra hinanden.

Kan jeg få noget hjælp hos kommunen eller lignende til at finde noget at bo i? og hvad med husleje, institution osv.?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2016

Bshizzle

Anonym skriver:

mit og kærestens forhold er så godt som dødt, jeg tror ikke der er meget at redde længere.

vi og vores barn har adresse hos min svigermor, men der har jeg ærligt talt ikke lyst til at blive boende hvis vi først går fra hinanden.

Kan jeg få noget hjælp hos kommunen eller lignende til at finde noget at bo i? og hvad med husleje, institution osv.?

Har du tidligere lavet et indslag om netop at få hjælp fra kommunen? 

- ellers forveksler jeg dig nok med en anden som stod i ligende situration og boede hos Svigermor mens manden boede et andet sted. - samt man ik havde råd til 2 huslejer. 

Well... 

Hvorfor søger du ikke allerede nu efter en bolig selv? - meld dig ind i div boligforeninger (der findes en Facebook grupper som hjælper folk med nr til udlejer fra Boligportalen.dk ). 

Ellers findes der jo div tilskud til enlig forsørgere som du kan læse om på Borger.dk 

Anmeld Citér

17. august 2016

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Har du tidligere lavet et indslag om netop at få hjælp fra kommunen? 

- ellers forveksler jeg dig nok med en anden som stod i ligende situration og boede hos Svigermor mens manden boede et andet sted. - samt man ik havde råd til 2 huslejer. 

Well... 

Hvorfor søger du ikke allerede nu efter en bolig selv? - meld dig ind i div boligforeninger (der findes en Facebook grupper som hjælper folk med nr til udlejer fra Boligportalen.dk ). 

Ellers findes der jo div tilskud til enlig forsørgere som du kan læse om på Borger.dk 

nej, det er ikke mig.

jeg har allerede skrevet mig på flere ventelister da vi gerne ville have vores eget, men der er stor forskel på om man er en eller to til at spare sammen til indskud og jeg er ddesværre ret sikker på at der er stor forskel på hvor stor og dyr den må være når det kun er én forsørger på SU kontra to, hvor den ene er fastansat.

Anmeld Citér

17. august 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

nej, det er ikke mig.

jeg har allerede skrevet mig på flere ventelister da vi gerne ville have vores eget, men der er stor forskel på om man er en eller to til at spare sammen til indskud og jeg er ddesværre ret sikker på at der er stor forskel på hvor stor og dyr den må være når det kun er én forsørger på SU kontra to, hvor den ene er fastansat.

Altså jeg er enlig og på su. Jeg bor sammen med min datter i en 4-værelses lejlighed (i midtjylland).  

Som enlig forsørger på SU kan du få:
Dobbelt SU (59xx+59xx) før skat
SUlån+forsørger tillæg (4xxx i alt)
Økonomisk friplads til inst.
Boligsikring (Min husleje er halveret pga boligsikring)
Forhøjet bfy

Mht indskud så snak med din bank om du evt kan få lov at låne. Jeg fik lov at lave en kassekredit på 25000 kr da jeg flyttede til den lejlighed, men kunne også stille min børneopsparing på 45000 kr som sikkerhed, da jeg fik den et halvt år efter.

Eller søg om indskudslån hos kommunen.

Anmeld Citér

17. august 2016

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Altså jeg er enlig og på su. Jeg bor sammen med min datter i en 4-værelses lejlighed (i midtjylland).  

Som enlig forsørger på SU kan du få:
Dobbelt SU (59xx+59xx) før skat
SUlån+forsørger tillæg (4xxx i alt)
Økonomisk friplads til inst.
Boligsikring (Min husleje er halveret pga boligsikring)
Forhøjet bfy

Mht indskud så snak med din bank om du evt kan få lov at låne. Jeg fik lov at lave en kassekredit på 25000 kr da jeg flyttede til den lejlighed, men kunne også stille min børneopsparing på 45000 kr som sikkerhed, da jeg fik den et halvt år efter.

Eller søg om indskudslån hos kommunen.

måske dumt spurgt, men hvad er bfy?

Anmeld Citér

17. august 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

måske dumt spurgt, men hvad er bfy?

Børnefamilie yddelse.

- Dem der kommer hver 3. måned.

Anmeld Citér

17. august 2016

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Børnefamilie yddelse.

- Dem der kommer hver 3. måned.

ah, dem. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.