Alene hjemme.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

721 visninger
6 svar
11 synes godt om
16. august 2016

CDLN

Hej. 

Hvor gamle var jeres børn da det begynde at få lov til at være alene hjemme i korter tid? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2016

Chri9000

Profilbillede for Chri9000
CDLN skriver:

Hej. 

Hvor gamle var jeres børn da det begynde at få lov til at være alene hjemme i korter tid? 

Mener min var ca 5-6år..

Det var hvis jeg fx skulle over at handle ind eller fx skulle ud at løbe en tur. 

Anmeld Citér

16. august 2016

Rauw

De er 5,5 og 8,5 og må være alene hjemme sammen i max 30 min hvis de feks ik lige gider med ud og handle, lufte hund osv. De er ikke store nok til at være alene alene hjemme. Når de er to så ved jeg at de passer på hinanden og den ene kan løbe efter hjælp hvis den anden skulle finde på at gå i bad og slå hovedet eller lign. Og så kan de også huske hinanden på ikke at åbne døren, ik lege med komfuret, ik løbe med sakse osv  

Anmeld Citér

16. august 2016

LouiseEm

Hej. 

Min bliver 6 til jul. Han er indimellem alene hjemme mens jeg handler eller henter/afleverer den lille hos sin far (20-30 minutter). Og kun hvis han har lyst. Nogle dage vil han vildt gerne være alene hjemme (tror han nyder roen) mens han andre gange helst vil med. Det er helt op til ham.

Har et par enkelte gange været væk i en time (sindssyg trafik), hvilket jeg selv syntes var lige i overkanten, men han havde hygget sig helt vildt derhjemme med iPad og kiks han selv havde fundet i skabet 

Så længe du og dit barn er trygge ved det, skal i gøre som i vil. Jeg tør kun lade ham være alene hjemme fordi jeg ved, at han ved, hvad han må og ikke må (i forhold til at pille ved komfur og lignende) 

Anmeld Citér

16. august 2016

Tip!

Min søn er 7 år og det er først i foråret at han har været alene hjemme for første gang. 

7 minutter, da vi skulle hente bil i nabo landsbyen. 

Efterfølgende har han været alene hjemme mens jeg kørte til købmanden, 20 min ca. 

Vi har en gammel iPhone liggende herhjemme med mor, far, farfar og bedstes nummer på, så han kan ringe hvis der sker noget. 

Max 30 miner han alene hjemme. 

Anmeld Citér

16. august 2016

FruStolpe

Jeg tror modsat de andre ikke på at små børn er i stand til at tage vAre på sig selv i 5-6-7-8 års alderen. 

Synes linket siger hvad jeg tænker 

http://www.bt.dk/nyheder/boern-under-10-aar-maa-ikke-vaere-alene-hjemme

Men det er jo op til den enkelte forældre hvor meget ansvar man vil lægge på sine børn

Anmeld Citér

16. august 2016

Mom

Profilbillede for Mom

Vores har været omkring 8 år, førend de har måtte være alene hjemme, overhovedet. Nu kan hende på 8 og ham på 10 være "alene" hjemme sammen i ca 1 time, længere skal vores søn på 10 ik have ansvaret. Dog kan ham på 10 og den helt store på 14 godt være "alene" sammen, fra fx kl. 8-15

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.