Prøvet skilsmis?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

988 visninger
3 svar
1 synes godt om
16. august 2016

Anoo

hej

Hvordan startede i jeres skilsmis? Hvis det ikke var jer der var ejer af lejligheden/hus, men i var gift uden skrift på egendele? Hvor har i fundet jeres lejlighed? hvad hjælp har man ret til at søge? Hvad aftaler skal man lave omkring barnet?/ penge faren skal give til forsøgelse? HJÆÆÆÆLP 

Er der bare nogle der kan svarer på nogle af spørgsmålene?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2016

NaUlHa

Afhængigt af barnes alder,  vil jeg råde til at gå via statsforvaltningen. 

Husk hvis du flytter kan du ikke tage et barn på over 1 år med da barnet så automatisk vil få bopæl ved far hvis han vel og mærket også bliver boende. 

Jeg skred med vores barn da hun var 5 uger flyttede 15 dage ind hos mine forælder og fik lejlighed anvist af kommunen,  da der var gået 2 måneder og far stadig ikke have skrevet under på adresse skift,  flyttede kommunen selv adressen da det er ulovligt at opholde sig mere end to måneder på en adresse uden at have fast bopæl der. 

Først 3 måneder efter skrev far under på at jeg måtte få bopælen,  og dette gjorde han først efter at der var booket møde i retten osv. 

Jeg har siden da haft en grim skilsmisse og kommunikation mellem far og jeg er lig med 0.  

Anmeld Citér

16. august 2016

Anoo

NaUlHa skriver:

Afhængigt af barnes alder,  vil jeg råde til at gå via statsforvaltningen. 

Husk hvis du flytter kan du ikke tage et barn på over 1 år med da barnet så automatisk vil få bopæl ved far hvis han vel og mærket også bliver boende. 

Jeg skred med vores barn da hun var 5 uger flyttede 15 dage ind hos mine forælder og fik lejlighed anvist af kommunen,  da der var gået 2 måneder og far stadig ikke have skrevet under på adresse skift,  flyttede kommunen selv adressen da det er ulovligt at opholde sig mere end to måneder på en adresse uden at have fast bopæl der. 

Først 3 måneder efter skrev far under på at jeg måtte få bopælen,  og dette gjorde han først efter at der var booket møde i retten osv. 

Jeg har siden da haft en grim skilsmisse og kommunikation mellem far og jeg er lig med 0.  

mit barn er 11 måneder? og bliver 1 år som nogle uger. skal jeg flytte vores adresse nu inden han bliver 1 år?

Anmeld Citér

23. august 2016

NaUlHa

Hvis far ikke er enig i at du skal have barnet boende, ville jeg hverken flytte din eller barnets adresse. Hvis du flytter din uden barnets så kan han kræve at få barnet udleveret via fogedretten, og når barnet er så gammelt kan det i bund og grund godt klare sig hos far da de ikke bliver ammet og enten går eller skal tik at gå i dagpleje/vuggestue 

hvordan har far det med du flytter med barnet, få ham til at skrive unde top du skal have barnet boende. Og få han til at skrive unde prås at du flytte om 6 uger så har han intet at komme efter, jeg ville derudover ringe til statsforvaltningen og høre hvad de siger, og hvis der er mange uoverenstemmelser ville jeg få fat i en advokat der kan give råd og vejledning 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.