Har jeres børn bedste venner ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

679 visninger
6 svar
0 synes godt om
16. august 2016

Anonym trådstarter

hejsa kære baby bruger

spørgsmål til jer med børn omkring de 6 år har jeres børn bedste venner ?

Hvor ofte leger de sammen ?

Hvem står for legeaftaler ?

Er de børnene eller jer forældre der får aftalen i hus ? 

Fortæl gerne hvordan jeres børns vendskaber er :-) på forhånd tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2016

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Anonym skriver:

hejsa kære baby bruger

Vores søn er 5 år

han leger med nogen 4-5 gange om måneden, det er for det meste os forældre imellem der står for at arrangere lege aftaler fordi de leger godt i børnehaven men Nogen gange er det vores søn der spørger efter at lege med nogen bestemte og andre gange er det andre der spørger om han ikke snart vil lege med dem.

ud over lege aftalerne leger han også med nabo drengen som er 7 år, men det er lidt forskelligt hvor tit de i leger og det er ikke spor planlagt 

Anmeld Citér

16. august 2016

Babilooo

Min søn der lige er fyldt 7 har 1 bedste ven og 4 andre han har legeaftaler med og er gode venner med. 

Det er oftets os forældre der arrangerer og spørger dem om de kunne tænke sig at lege. 

I gennemsnit 1 - max 2 legeaftaler på en uge. Går også til spejder

Anmeld Citér

16. august 2016

Lenchick

Anonym skriver:

hejsa kære baby bruger

Min pige er 5 og hun har 2 bedste venner her i landsbyen, en dreng på 4 og en pige på 5. Vi bor på en lukket grusvej og til begge børn er der ca 200 m at gå, så børnene løber selv frem og tilbage. De leger stort set dagligt, både to og tre sammen. De går ikke i den samme børnehave. Vi forældre ses ofte privat. 

Desuden har hun to gode veninder i børnehaven og leger med dem i fritiden 3-4 gange om måneden, både hos os og hos pigerne. Det er pigerne, som spørger om de kan lege efter børnehaven og vi forældre skriver sammen og aftaler tidspunkter, men det er altid pigerne, som tager initiativ. 

Med de to nabo/genbo børn er der ingen aftaler - de kommer bare

Anmeld Citér

16. august 2016

Clisolka

Min pige på 5 (6 til oktober) har nogle gode venner of veninder som hun leger med - det er primært fordi os forældre mødes på legepladsen. De har alle gået i børnehave sammen. Nu er hun så lige startet i skole og har fået nye venner, så jeg er spændende på at se om jeg en dag får en sms om legeaftale

Anmeld Citér

16. august 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

hejsa kære baby bruger

Vores søn er 8 nu.

Han har siden børnehaven haft en rigtig god ven og wfter de begge startede på hver deres skole har vi forældre forsøgt at holde ved lige således at de leger sammen 1 gang i hver skoleferie.

I skolen har han 1 bedste ven. De leger sammen hjemme hos en af dem ca hver 14 dag.

Når børnene spørger efter det får vi forældre det passet ind efter hvilken dag det er bedst i forhold til vores forskellige job og andre søskende.

Vores anden søn er 5 år. Han ikke som sådan en bedste ven som han kun leger med. Men der er en dreng som er året yngre end ham han leger godt med og engang imellem leger de sammen privat.

Anmeld Citér

16. august 2016

CDLN

Min datter på 5 har en bedste veninde som virkelig er en bedste veninde. Det har de være i 2 år nu. De 2 leger bare bedste sammen og er så glade for hinanden. De leger altid i børnehaven og hjemme både i weekender og hverdag alt efter hvornår vi kan selvfølgelig. 

Så har hun også andre veninder, nogen af dem er kun leg i børnehaven og en enkelt ud over bedste veninden leger hun også med hjemme.

Vi skriver bare til hinanden når de har lyst til at lege så følger vi dem over til hinanden. 

Hun er ikke så god til for mange omkring sig og nogen børn bliver meget hurtigt alt for meget for hende hun er en meget sensitiv pige. 

Min søn på 7 er lidt anderledes, han har en 6 mands gruppe og har haft det siden børnehaven start, de alle bedste venner og leger altid sammen både sammen alle sammen og få sammen.

Dem der bor tæt på går han selv over og spørg også den anden vej, dem der lidt længere væk ringer vi bare til når de vil lege.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.