Lige blevet alene med 2 børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.121 visninger
15 svar
6 synes godt om
16. august 2016

Anonym trådstarter

Kære allesammen.

Håber der er en eller flere der vil tage sig tid til at læse mit indlæg.

Jeg er efter 15 år sammen med samme mand lige blevet enlig. Har 2 skønne unger på 3 og 6 år. Men for Søren det er hårdt.

Mit spørgsmål er så nu hvad kan man søge af forskellige tilskud? Hvor meget får man ca. i boligstøtte, er godt klar over at det kommer an på ens indtægt osv., men bare ca. hvad i har fået?

Derudover ved jeg egentlig ikke hvad jeg vil med mit indlæg andet end en masse gode råd og bare komme i kontakt med andre i samme situation. Kunne være vildt rart at have nogen og dele erfaringer med og snakke om tingene. Føler mig sku lidt alene lige pt. Har ikke meldt det ud til offentligheden endnu og dermed ved familie og venner det heller ikke endnu.

Håber på respons fra jer��

God dag.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Kære allesammen.

Jeg er efter 15 år sammen med samme mand lige blevet enlig. Har 2 skønne unger på 3 og 6 år. Men for Søren det er hårdt.

Mit spørgsmål er så nu hvad kan man søge af forskellige tilskud? Hvor meget får man ca. i boligstøtte, er godt klar over at det kommer an på ens indtægt osv., men bare ca. hvad i har fået?

Derudover ved jeg egentlig ikke hvad jeg vil med mit indlæg andet end en masse gode råd og bare komme i kontakt med andre i samme situation. Kunne være vildt rart at have nogen og dele erfaringer med og snakke om tingene. Føler mig sku lidt alene lige pt. Har ikke meldt det ud til offentligheden endnu og dermed ved familie og venner det heller ikke endnu.

God dag.

Først et kæmpe kram, det lyder virkelig hårdt!

Som enlig kan du få forhøjet bfy og alt efter indkomst kan du få ekstra boligsikring og hel eller delvis friplads til pasning.

Jeg er enlig mor på SU, og får fuld friplads til vuggestuen, og min husleje halveret af boligsikring (ca 2500 kr).

Derudover får jeg 7xxx kr i bfy (min datter er 2 år) hver 3. måned, og ekstra su. 

Anmeld Citér

16. august 2016

Rauw

Jeg har et barn boende og får 3000 i boligstøtte, næsten gratis inst, og så ca 3000 kr ekstra oven i bfy hver tredje måned. Jeg får ikke børnepenge fra faren da vi deler børnene 7/7. Jeg er på su og det kan sagtens løbe rundt. 

Det var skide hårdt den første måned vi var fra hinanden, jeg var den der pakkede mine ting og flyttede fordi jeg ikke kunne acceptere det liv vi havde sammen. Jeg fortrød og græd meget den måned. Men det var mest det ukendte der skræmte mig, savnede det velkendte helvede jeg kom fra. For det vidste jeg idet mindste hvad var! Især om aftenen når jeg sad alene var det slemt ik lige at have en at sludre om ligegyldige ting som indkøb og madplaner med. Men det var bare et spørgsmål om lige at komme over chokket. Nu elsker jeg at bo uden ham, savner ham ikke og ved jeg tog det rette valg.  Det skal nok gå! 

Anmeld Citér

16. august 2016

Rockertand

Anonym skriver:

Kære allesammen.

God dag.

Anmeld Citér

17. august 2016

Anoo

Anonym skriver:

Kære allesammen.

God dag.

Jeg står helt i samme båd, dog kun med et barn. Ser frem til en meget hårdt tid både følelsesmæssigt og praktisk, men forhåblig meget stærkere i sidste ende 

Jeg kan kun sige hvad jeg har gjort indtil nu.

Jeg har kontaktet kommunen for at få et møde for hvad jeg har ret til at søge om hjælp/støtte.

Nu står jeg også og er den der skal flytte, så sidder til lort om natten og leder efter bolig 

Du er ikke alene 

Anmeld Citér

21. august 2016

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Først et kæmpe kram, det lyder virkelig hårdt!

Som enlig kan du få forhøjet bfy og alt efter indkomst kan du få ekstra boligsikring og hel eller delvis friplads til pasning.

Jeg er enlig mor på SU, og får fuld friplads til vuggestuen, og min husleje halveret af boligsikring (ca 2500 kr).

Derudover får jeg 7xxx kr i bfy (min datter er 2 år) hver 3. måned, og ekstra su. 

Tusind tak for svar. Ja det er sku hårdt, men omvendt tror jeg det er den rettet beslutning uanset hvor mange gange jeg tænker at det nok ikke var det jeg sku ha gjort og hvad nu med ungerne osv. Men de er sku ikke tjent med en mor og far der skændes hele tiden. Så hellere hver for sig����. 

Tak for info om støtte��������

Anmeld Citér

21. august 2016

Anonym trådstarter

Rauw skriver:

Jeg har et barn boende og får 3000 i boligstøtte, næsten gratis inst, og så ca 3000 kr ekstra oven i bfy hver tredje måned. Jeg får ikke børnepenge fra faren da vi deler børnene 7/7. Jeg er på su og det kan sagtens løbe rundt. 

Det var skide hårdt den første måned vi var fra hinanden, jeg var den der pakkede mine ting og flyttede fordi jeg ikke kunne acceptere det liv vi havde sammen. Jeg fortrød og græd meget den måned. Men det var mest det ukendte der skræmte mig, savnede det velkendte helvede jeg kom fra. For det vidste jeg idet mindste hvad var! Især om aftenen når jeg sad alene var det slemt ik lige at have en at sludre om ligegyldige ting som indkøb og madplaner med. Men det var bare et spørgsmål om lige at komme over chokket. Nu elsker jeg at bo uden ham, savner ham ikke og ved jeg tog det rette valg.  Det skal nok gå! 

Tak for svar.

Det lyder da alligevel som en del du får. Men omvendt tænker jeg når så man er i job, så får man sikkert en del mindre boligsikring?

puha alt det man skal regne på, kan slet ikke overskue det. Men jeg er jo ikke den første enlige, så mon ikke jeg klarer den.

kunne godt forestille mig den første tid er hård, når man sidder alene om aftenen og ikke har nogen at snakke med.

Hvor gamle er dine unger? Tænker det der 7/7, det nemlig også vores plan. Har bare hørt at så gammelt et barn er det svarer til det antal dage barnet kan være væk fra sin mor? Dvs. 3 år gammelt = 3 dage!?

Anmeld Citér

21. august 2016

Anonym trådstarter

Anoo skriver:

Jeg står helt i samme båd, dog kun med et barn. Ser frem til en meget hårdt tid både følelsesmæssigt og praktisk, men forhåblig meget stærkere i sidste ende 

Jeg kan kun sige hvad jeg har gjort indtil nu.

Jeg har kontaktet kommunen for at få et møde for hvad jeg har ret til at søge om hjælp/støtte.

Nu står jeg også og er den der skal flytte, så sidder til lort om natten og leder efter bolig 

Du er ikke alene 

Tak for svar - rart at vide jeg ikke er alene

Men puha den er hård alligevel, også uanset hvor enige man synes man blev. 

Tænker også jeg vil snakke med kommunen, men kan de sige det når ikke man har lejlighed at gå ud fra endnu? Tænker man ved ikke hvad den koster og kan ikke beregne korrekt boligstøtte;(?

Er du i job eller på SU? Er lidt nysgerrig for hvad man får i boligstøtte og hvordan med friplads når man er i job...

Anmeld Citér

21. august 2016

Christabelle

Jeg er butiksansat (=lavtlønnet...) og får 28xx i boligsikring samt fuld friplads til institution. 

Anmeld Citér

21. august 2016

FruK

Hvor gamle er dine unger? Tænker det der 7/7, det nemlig også vores plan. Har bare hørt at så gammelt et barn er det svarer til det antal dage barnet kan være væk fra sin mor? Dvs. 3 år gammelt = 3 dage!?

De der retningslinjer mener jeg personligt at man skal tage med et gran salt. Der er jo forskel på at være hos en far, som barnet kun har set på samvær, måske hver anden weekend, måske sjældnere. Eller være hos en far som barnet er vant til at bo sammen med hver dag.

Det var i hvert fald mit udgangspunkt, da min eks og jeg gik fra hinanden da vores søn var to år.

Jeg ringede dengang til kommunen og talte med en sagsbehandler. Hun hjalp med hvad jeg kunne søge og hvordan. 

Mht boligsikring så kommer det jo an på din løn. Jeg har altid været i job, men fin da en smule de første år jeg var alene. Og lidt har også ret når man sidder lidt hårdt i det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.