Kære piger
Jeg er gravid for 2. Gang og er overlykkelig. Det er et ønskebarn, ligesom vores første var.
Jeg har dog en søster, som i årevis har forsøgt at blive gravid og udredningerne har vist at ingen af dem (hverken hende eller manden) fejler noget. De kan bare ikke blive gravid.
Da jeg fortalte hende jeg var gravid første gang, begyndte hun at græde fordi hun var lykkelig på mine vegne. 10 min senere græd hun fordi hun sagde at hun var bange for at de aldrig fik børn.
Det er så 3 år siden at jeg fortalte hende nyheden og de kæmper stadigvæk. Mange gange bilder hun sig selv ind at hun har gravditetssymptomer og når menstruationen kommer, bryder hendes verden sammen endnu en gang. Det tager virkelig hårdt på hende hver eneste gang.
Nu skal jeg igen fortælle hende at jeg er blevet gravid, men jeg er bange for at gøre hende ked af det endnu en gang. Jeg ved at hun vil glæde sig på mine vegne, men være meget ked af det på hendes egne, da alle andre omkring hende bliver gravide nemt. Det belaster mig så meget at jeg er begyndt at drømme om at jeg siger det til hende og hun bliver ked af det.
Har I råd til hvordan jeg bedst kan fortælle hende nyheden?
På forhånd tak 
Anmeld
Citér