Eksperthjælp: 11 måneder ,står på alle fire, men kravler ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

765 visninger
0 svar
0 synes godt om
15. august 2016

Lisbeth Jess

Hej,
Vores datter er 11 mdr og kravler endnu ikke. Jeg tror bare hun tager tingene i sit eget tempo, selvom alle har meget travlt med at kommentere på, at hun ikke kravlet eller spørger om hun nu ligger nok på maven. Det har hun gjort mange timer om dagen de sidste mange måneder, så prøver at overhøre alle kommentarerne, selvom det efterhånden er sin sag! Hun har i godt en uge kunnet stå på alle fire og virker stærk og i god balance. Hun har imidlertid fundet ud af at sætte sig op, hvilket betyder at hun hele tiden gør det. Hun står således ikke og rokker, hvilket jeg kan forstå er næste skridt mod at knække koden til at kravlen. Vi lægger interessant legetøj foran hende, så hun skal læne sig forover og komme tilbage i kravleposition, men for det meste virker hun tilfreds med at sidde på bagen. Jeg ved godt, at hun tager tingene i sit eget tempo (:-), men er der andet man kan gøre for at hjælpe hende videre?
Vh morz

Lisbeths svar

Hej!

Det kan være frusterende at lytte til andres mere eller mindre bedrevidende kommentarer.

Håber du har lært dig at smile venligt, mens du ved din datter er helt speciel og gør tingene på sin måde.

Når du beskriver ,hun står på alle fire og sætter sig på rumpen, så er hun ved at finde den balance, der skal til for at kunne rejse sig op i stående stilling og blive der.

det er sværere at stå på alle fire end kravle derudaf.

Jeg tror hun springer kravlestadiet over. Du kan sætte dig bag ved hende og rokke lidt med hende for hun kan nå legetøjet.

Hvis hun gider så gør hun det.

I kan trille, dreje, gynge m.m. Hun skal nok lære det hele på hendes måde og det er helt normalt og fint.

Bevar tålmodigheden og nyd din dejlige datter. Hun skal nok lære det hele i hendes tempo.

Fortsat held og lykke med hende.

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.