Tilbagebetaling af SU lån - hvornår ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

572 visninger
4 svar
1 synes godt om
14. august 2016

Anonym trådstarter

Jeg har en Su gæld jeg jo på et tidspunkt skal betale tilbage.

Jeg har altid læst at man begynder året efter i januar når man er færdig med uddannelse.

Jeg er stadig i gang med uddannelse. dog med praktikløn, men på min borger.dk står der jeg skal begynde at betale tilbage januar 2017.

Kan det passe ? jeg har fået den udsat en gang da jeg stoppede på uddannelse men startede så på en ny noget tid efter. Denne uddanelse er jeg færdig med næste år i juli. er det så ikke først i 2018 jeg skal begynde ?. kan ikke finde ud af alle de forskellige regler.

Nogen her der har forstand på det.

Hvis det betyder noget for tilbagebetalingen er gælden på 116.000 og nu står den på 1871 hver 2 mdr i tilbagebetaling.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2016

alenemor42

Så vidt jeg ved skal det ikke betales tilbage før du er færdig med uddannelse men det kan være du skal informere dem om det 

Anmeld Citér

14. august 2016

Mamacita til 2 piger

Anonym skriver:

Jeg har en Su gæld jeg jo på et tidspunkt skal betale tilbage.

Jeg har altid læst at man begynder året efter i januar når man er færdig med uddannelse.

Jeg er stadig i gang med uddannelse. dog med praktikløn, men på min borger.dk står der jeg skal begynde at betale tilbage januar 2017.

Kan det passe ? jeg har fået den udsat en gang da jeg stoppede på uddannelse men startede så på en ny noget tid efter. Denne uddanelse er jeg færdig med næste år i juli. er det så ikke først i 2018 jeg skal begynde ?. kan ikke finde ud af alle de forskellige regler.

Nogen her der har forstand på det.

Hvis det betyder noget for tilbagebetalingen er gælden på 116.000 og nu står den på 1871 hver 2 mdr i tilbagebetaling.

Du skal skrivevtil statens administration med dokumentation for at du er under uddannelse. Så udsætter de den..  

Anmeld Citér

14. august 2016

Pianisten

Jeg er ret sikker på man først skal betale tilbage den første januar der falder når der er gået et år fra man er uddannet... Jeg blev færdiguddannet i juni '15, og skal først betale tilbage nu her i januar '17..

Som de andre skriver, så kan det godt være du lige skal tage kontakt til dem og minde dem om du stadig er under uddannelse

Anmeld Citér

14. august 2016

FrkC

Pianisten skriver:

Jeg er ret sikker på man først skal betale tilbage den første januar der falder når der er gået et år fra man er uddannet... Jeg blev færdiguddannet i juni '15, og skal først betale tilbage nu her i januar '17..

Som de andre skriver, så kan det godt være du lige skal tage kontakt til dem og minde dem om du stadig er under uddannelse

Sådan var det også her i hvert fald :) Jegblevfærdig i januar 14 og er først begyndt at betale tilbage i januar i år :) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.