opkast/slem kvalme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

420 visninger
4 svar
0 synes godt om
14. august 2016

Debatpigen.

jeg er så heldig at være blevet gravid med første fryseforsøg yay!

- men ikke så lækkert emme..

har kun en symptom ud over posative test/blodprøve og udeblevet mens..

jeg har den ledeste kvalme, kan intet holde nede ud over tørt tostbrød. :/ så i kære damer hvad spiser i af mad som ikke er kogte kolde pasta osv., noget som kan holdes nede? Som giver næring til baby!.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2016

ESV

Debatpigen. skriver:

jeg har den ledeste kvalme, kan intet holde nede ud over tørt tostbrød. :/ så i kære damer hvad spiser i af mad som ikke er kogte kolde pasta osv., noget som kan holdes nede? Som giver næring til baby!.

Prøv mandler der er godt med fedt i.

forresten så skal baby nok få den næring den skal bruge det bliver dig der mangler hvis det er. 

Anmeld Citér

14. august 2016

FrkLarsen

Debatpigen. skriver:

Jeg var rigtig glad for knækbrød i de 6 uger jeg led af kvalme 

Anmeld Citér

14. august 2016

Mille:)

Tillykke med graviditeten... Vi blev også gravide efter første fryseforsøg og er i dag 8+3 Jeg havde også slem kvalme og madlede i uge 5-7, og jeg spiste faktisk kun det jeg lige kunne have... Nu har jeg kun kvalme hvis der går for lang tid imellem måltiderne, og kaster kun op om morgenen...

Du skal ikke tænke på næring til barnet for hvis du er meget nygravid så får barnet næring fra sin egen madpakke  og ellers tager baby det den skal have og så går næringen kun ud over din egen krop, så hvis det kun er toastbrød du kan så spis det indtil du finder andet du kan supplere med 

Anmeld Citér

15. august 2016

hautecouture

Først og fremmest behøver du ikke være bekymret for bebs. Den lille spire skal nok tage hvad den har brug for - den tager det bare fra dig. Så den eneste der lider under kvalmen og manglende appetit er dig 

Jeg havde og den sygeste kvalme og hyppige opkastninger indtil uge 17 denne gang  Havde INGEN appetit og kunne i starten KUN spise meget saftig frugt (f.eks ananas, melon, jordbær og appelsiner), spise sorbet is og drikke iste  - lidt efter kunne jeg klemme lidt mere fast føde ned i form af en lillebitte smule brød, pasta osv - en smule grøntsager og ellers igen; masser frugt. Kunne slet ikke tage kød i munden (hverken regulært kød, eller fisk og fjerkræ) pg jeg er normalt ellers en kæmpe kødæder - mit bedste råd er, at gøre det så behageligt for dig selv som du kan. Spis det du kan holde nede og som føles ok i forhold til kvalmen, få sovet en masse og glem resten. Igen; baby skal nok få sin næring 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.