hjemmelavet grød til børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.451 visninger
4 svar
0 synes godt om
30. september 2009

christina2412

nu har jeg lige kogt æbler til æblekage osv til at fryse ned.

min mening er jeg selv vil lave alt slags grød til vores søn når han er født og skal have det.

men stod så og tænkte da jeg lavede til æblekage, skal der en masse sukker i det grød man selv laver også.

jeg har snart hørt og læst så meget om der er alt for meget sukker i det man køber derfor vil jeg selv lave det, men hvad hjælper det, hvis det hjemmelavede også er fyldt med sukker?

nogen der kender hjemmesider med gode opskrifter med baby mad?

christina 33+6

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2009

Mikkelmusen

http://www.morsbaby.net/opskrifter.htm her er der lidt opskrifter. 

Mht frugtgrød så plejer jeg bare at koge uden sukker. Synes ikke det er nødvendigt.

Anmeld

30. september 2009

Anja

Vores datter har KUN fået hjemmelavet grød, da hun havde mælkeallergi. Jeg har aldrig tilsat sukker . Jeg har lavet grøden uden sukker og så sødet med hjemmelavet frugtmos. Frugtmosen var heller ikke sødet, men blot vand og frugt kogt sammen. Tilnød har jeg tilsat lidt vaniliekorn, hvis de æbler jeg brugte var meget sure.

Anmeld

30. september 2009

christina2412

Mikkelmusen skriver:

http://www.morsbaby.net/opskrifter.htm her er der lidt opskrifter. 

Mht frugtgrød så plejer jeg bare at koge uden sukker. Synes ikke det er nødvendigt.

mange tak, har føjet dem til mine favoritter, så jeg har dem til den tid

christina 33+6

Anmeld

30. september 2009

Ina33

christina2412 skriver:

nu har jeg lige kogt æbler til æblekage osv til at fryse ned.

min mening er jeg selv vil lave alt slags grød til vores søn når han er født og skal have det.

men stod så og tænkte da jeg lavede til æblekage, skal der en masse sukker i det grød man selv laver også.

jeg har snart hørt og læst så meget om der er alt for meget sukker i det man køber derfor vil jeg selv lave det, men hvad hjælper det, hvis det hjemmelavede også er fyldt med sukker?

nogen der kender hjemmesider med gode opskrifter med baby mad?

christina 33+6

Hej hej

Vil skynde mig at sige at min datter er 8 år, så det er en del år siden jeg selv lavede grød (min søn ville ikke have mors hjemmelavede ).

Jeg kunne aldrig finde på at putte sukker i hjemmelavet grød.
Jeg kogte forskellige frugter, så lavede jeg en almindelig risgrød og blandede frugtgrøden i. Jeg synes som sådan det var sødt nok.

Held og lykke med den lile ny og grøden

MVH
Louise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.