EnGodMor skriver:
pirogger med oste/skinkefyld eller indbagte "cheeceburgers" , det lyder vildt lækkert og lige noget for mine børn, hvordan laver du dem? Eller kan man finde opskrifter på nettet?
Og tusinde mange gange tak for en masse dejlig inspiration, og for rigtig go beskrivelse af hvordan du Gør mg hvor meget du putter i madpakken
Pirogger med oste/skinke fyld ( Der er også porrer i opskriften men det kan mine rollinger ikke lide så putter lidt mere ost og skinke i )
50 g gær
2 dl lunken vand
5 spsk olie
5 æg 800 g mel
½ tsk salt
Fyld
350 g skinkestrimler
300 g flødeost
150 g porre
salt/peber
Gæren opløses i det lunkne vand- olie ,æg og salt tilsættes melet tilsættes lidt efter lidt til du har en god blød dej.
Ælt godt igennem gerne på maskine og helst i 10 min .
Stil til hævning i 50 min
Fyldet røres sammen,
Del dejen i 2 dele der rulles ud til en kvadrat der deles i 9 dele -
En skefuld fyld ligges på hver af de 18 dele Kanten smøres med vand og hjørne mod hjørne klistres sammen til en trekant og lukkes med tryk af en gaffel. Pensl med æg
Bag ved 200 grader i ca 20 min
Checceburgers 20 stk
Svits og krydr 500 g hakket oksekød
Rør 1 pose revet cheddar og en pose revet mozzarella sammen med enten ketchup eller sød sennep
Dej
4½ dl kærnemælk
1½ tsk salt
225 g smør
1 spsk sukker
75 g gær
650 g mel
sesamfrø til pynt
Rør sammen som alm bolledej kom mel i til dejen lige akkurat slipper skålen hæv 30 min del i stykker af 66 gram stykket eller bare i 20 stk 
Rul bollen flad put en god skefuld ost på og ovenpå kød luk bunden sammen og pres bollen ned i sesamfrø.Efterhæv i 20 min Bag ved 225 g i ca 20 min .
Værsgo håber de bringer lykke 
Anmeld
Citér