Inspiration til madpakker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2016

Carina:-)

Hjemmebagte bagels med salat og tyndtskåret pålæg er et hit pt ved mine skolebørn .

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2016

Tip!

EnGodMor skriver:

Tusinde tak for nogle rigtig gode forslag. 

Hvis du fx giver den pølsehorn, pizza snegle, oste boller osv med, hvad kommer du så mere i madpakken?

Gerne en klap sammen rugbrød, agurke/gulerods stænger. 

Der skal være noget i madpakken der mætter dem, så der er energi nok til hele dagen. 

De har også pasta salat med ind i mellem, frikadeller, spyd med forskelligt grønt og kød.. 

Jeg elsker at lave deres madpakker, og de er 9 ud af 10 dage tomme når de bliver hentet. 

Jeg sørger for at det er varieret, og altid kun en "sød ting" (frugtstang, rosiner ol.) med. 

Anmeld Citér

13. august 2016

EnGodMor

Carina:-) skriver:

Her får de gerne 2 stk halve rugbrød med og så f.eks pølsehorn,pizzasnegl,æggemuffins,wraps med f.eks stegt kylling eller en "tør" kødsovs dressing og grønt i .Pil selv æg og så et stk rugbrød med smør og salt på .

Jeg laver også jævnligt pirogger  med oste/skinkefyld eller indbagte "cheeceburgers" 

Pastasalat eller salat med kylling er der også med Og så små bøtter med dressing og topping som f.eks croutoner og ligende med .

Men altid 2 stk halve rugbrød og så skiftevis det andet.

Snacks er ostehaps,frugtstang,nødder,banansushi( en tortillia smurt med nutella og en banan skåret i skiver ) - muslibarer jordbær/ melon i små stykker små salamier ,cheesedippers ,minibel oste ,små youghurter /drikkeyoughurt kiks - Så kommer der ca 3 forskellige ting med hver dag af de nævnte ting. 

pirogger  med oste/skinkefyld eller indbagte "cheeceburgers" , det lyder vildt lækkert og lige noget for mine børn, hvordan laver du dem? Eller kan man finde opskrifter på nettet?

Og tusinde mange gange tak for en masse dejlig inspiration, og for rigtig go beskrivelse af hvordan du Gør mg hvor meget du putter i madpakken

Anmeld Citér

13. august 2016

EnGodMor skriver:

pirogger  med oste/skinkefyld eller indbagte "cheeceburgers" , det lyder vildt lækkert og lige noget for mine børn, hvordan laver du dem? Eller kan man finde opskrifter på nettet?

Og tusinde mange gange tak for en masse dejlig inspiration, og for rigtig go beskrivelse af hvordan du Gør mg hvor meget du putter i madpakken

Jeg finder lige opskrifter til dig senere 

Anmeld Citér

13. august 2016

EnGodMor skriver:

Pirogger med oste/skinke fyld ( Der er også porrer i opskriften men det kan mine rollinger ikke lide så putter lidt mere ost og skinke i )

50 g gær 

2 dl lunken  vand

5 spsk olie

5 æg 800 g mel

½ tsk salt 

Fyld

350 g skinkestrimler

300 g flødeost

150 g porre

salt/peber

Gæren opløses i det lunkne vand- olie ,æg og salt tilsættes melet tilsættes lidt efter lidt til du har en god blød dej.

Ælt godt igennem gerne på maskine og helst i 10 min .

Stil til hævning i 50 min 

Fyldet røres sammen, 

Del dejen i 2 dele der rulles ud til en kvadrat der deles i 9 dele -

En skefuld fyld ligges på hver af de 18 dele Kanten smøres med vand og hjørne mod hjørne klistres sammen til en trekant og lukkes med tryk af en gaffel. Pensl med æg

Bag ved 200 grader i ca 20 min 

Checceburgers 20 stk

Svits og krydr 500 g hakket oksekød 

Rør 1 pose revet cheddar og en pose revet mozzarella sammen med enten ketchup eller sød sennep

Dej

4½ dl kærnemælk

1½ tsk salt 

225 g smør

1 spsk sukker

75 g gær

650 g mel

sesamfrø til pynt

Rør sammen som alm bolledej kom mel i til dejen lige akkurat slipper skålen hæv 30 min del i stykker af 66 gram stykket eller bare i 20 stk 

Rul bollen flad put en god skefuld ost på og ovenpå kød luk bunden sammen og pres bollen ned i sesamfrø.Efterhæv i 20 min  Bag ved 225 g i ca 20 min . 

Værsgo håber de bringer lykke 

Anmeld Citér

13. august 2016

EnGodMor

Carina:-) skriver:

Pirogger med oste/skinke fyld ( Der er også porrer i opskriften men det kan mine rollinger ikke lide så putter lidt mere ost og skinke i )

50 g gær 

2 dl lunken  vand

5 spsk olie

5 æg 800 g mel

½ tsk salt 

Fyld

350 g skinkestrimler

300 g flødeost

150 g porre

salt/peber

Gæren opløses i det lunkne vand- olie ,æg og salt tilsættes melet tilsættes lidt efter lidt til du har en god blød dej.

Ælt godt igennem gerne på maskine og helst i 10 min .

Stil til hævning i 50 min 

Fyldet røres sammen, 

Del dejen i 2 dele der rulles ud til en kvadrat der deles i 9 dele -

En skefuld fyld ligges på hver af de 18 dele Kanten smøres med vand og hjørne mod hjørne klistres sammen til en trekant og lukkes med tryk af en gaffel. Pensl med æg

Bag ved 200 grader i ca 20 min 

Checceburgers 20 stk

Svits og krydr 500 g hakket oksekød 

Rør 1 pose revet cheddar og en pose revet mozzarella sammen med enten ketchup eller sød sennep

Dej

4½ dl kærnemælk

1½ tsk salt 

225 g smør

1 spsk sukker

75 g gær

650 g mel

sesamfrø til pynt

Rør sammen som alm bolledej kom mel i til dejen lige akkurat slipper skålen hæv 30 min del i stykker af 66 gram stykket eller bare i 20 stk 

Rul bollen flad put en god skefuld ost på og ovenpå kød luk bunden sammen og pres bollen ned i sesamfrø.Efterhæv i 20 min  Bag ved 225 g i ca 20 min . 

Værsgo håber de bringer lykke 

Aaaaaahhhhh hvor fantastisk tusinde tak,  dem laver mig og børnene i morgen, så de kan få dem med i madpakken dagen efter/ på mandag.

dengang jeg gik i skole fik jeg bare en flad leverpostej og rullepølse mad med, som ydermere lå i tasken og kogte i en del timer, (der var ingen køleskab)

så nu skal jeg være kreativ til mine egne børn 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.