Tilskud som enlig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

264 visninger
3 svar
1 synes godt om
12. august 2016

Anonym trådstarter

Jeg ved godt at jeg sikkert kan google de her ting, men jeg har ikke særligt meget overskud i øjeblikket, så jeg håber at der er nogle søde kvinder herinde der kan hjælpe.

Hvis man bliver enlig og har en indtægt på cirka 250.000 kr. om året FØR skat (tallet kan godt svinge både lidt op og lidt ned fra år til år), er der så noget som helst at hente i tilskud?

Barnet vil have bopæl hos mig, men bo 50/50 hos mig og far.

Jeg vil komme til at bo i en andels- eller ejerlejlighed (jeg ved ikke om det har noget betydning for tilskud i forhold til formue o.s.v.)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2016

Cola Zero

Anonym skriver:

Jeg ved godt at jeg sikkert kan google de her ting, men jeg har ikke særligt meget overskud i øjeblikket, så jeg håber at der er nogle søde kvinder herinde der kan hjælpe.

Hvis man bliver enlig og har en indtægt på cirka 250.000 kr. om året FØR skat (tallet kan godt svinge både lidt op og lidt ned fra år til år), er der så noget som helst at hente i tilskud?

Barnet vil have bopæl hos mig, men bo 50/50 hos mig og far.

Jeg vil komme til at bo i en andels- eller ejerlejlighed (jeg ved ikke om det har noget betydning for tilskud i forhold til formue o.s.v.)

Hvis du ejer bolig, kan du ikke få boligtilskud. Hvis du er reelt enlig kan du få børnetilskud og ekstra børnetilskud, og du kan få delvist eller hel friplads i institution, alt efter indkomst, kender ikke satserne. Det er hårdt at skulle være enlig, så kan godt forstå det manglende overskud. Ring til mødrehjælpen, de kan hjælpe dig. Og prøv for barn/børns skyld at klare deling af unger i mindelighed. Og husk, at den der har bopælen har de facto alle rettigheder. 

Anmeld Citér

12. august 2016

Cola Zero

Cola Zero skriver:

Hvis du ejer bolig, kan du ikke få boligtilskud. Hvis du er reelt enlig kan du få børnetilskud og ekstra børnetilskud, og du kan få delvist eller hel friplads i institution, alt efter indkomst, kender ikke satserne. Det er hårdt at skulle være enlig, så kan godt forstå det manglende overskud. Ring til mødrehjælpen, de kan hjælpe dig. Og prøv for barn/børns skyld at klare deling af unger i mindelighed. Og husk, at den der har bopælen har de facto alle rettigheder. 

Og iøvrigt kan du ikke få nogen somhelst form for tilskud i forhold til barnet, hvis du er samværsforældre.. Bare lige et NB.

Anmeld Citér

12. august 2016

Anonym trådstarter

Cola Zero skriver:

Vi er ikke gået fra hinanden endnu, men det er tæt på. Og heldigvis er vi rørende enige om at forblive venskabelige.

Tak for tips :-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.