Bange for at føde for tidligt..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

748 visninger
4 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. august 2016

Anonym trådstarter

Er 35+1 idag og er næsten rædselsslagen for at føde for tidligt.. Har egentlig ikke de store grunde til at have den frygt bortset fra nogle heftige plukveer og en mave der er sunket over de sidste par dage. Har i hvert fald ikke længere halsbrand og vejrtrækningsbesvær. 

Min familie og venner har i de sidste par måneder sagt at de ikke tror jeg går til termin/føder for tidligt. Og her i morges nævnte to (fremmede) om det snart var op over, for de synes min mave er så stor og sidder lavt 

Sad endda i går aftes og kiggede efter muligheden for at få scannet sin livmoderhals privat, men kunne godt høre på manden at han synes det var lidt hysterisk.. 

Ved ikke lige hvad jeg vil med det her indlæg - vil bare helst gå til 39+ og bliver nærmest panisk når jeg får mange plukveer der gør ondt. 

Er forresten 2. gangsfødende 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2016

martsmor1

Jeg ville ikke være så bekymret nu hvor du er langt henne. Jeg var sengeliggende med min nr 2 fra uge 22 pga truende fortidlig fødsel. Hun kom i uge 33+2 og har haft et nemt forløb hele vejen igennem. Vi var indlagt til hun lærte at spise, udover det havde hun kun behov for cpap behandling i en uges tid. Vi var indlagt 3 uger i alt. Det gælder selvfølgelig ikke for alle, men uanset hvad er der gode odds også hvis du skulle føde i dag.

Anmeld Citér

12. august 2016

ErDuHerIkkeSnart

Dels vil det være lidt fjollet at bekymre sig over noget som ingen alligevel kan forudsige, særligt når det mest er baseret på andre menneskers kommentarer, om ting de intet aner om.

Dertil vil det ikke være særlig problematisk hvis du føder nu, så tæt på termin. Om under 14 dage vil en evt. fødsel opfattes som værende "til tiden". God fornøjelse med resten af sin graviditet.

Anmeld Citér

12. august 2016

Anonym

Anonym skriver:

Er 35+1 idag og er næsten rædselsslagen for at føde for tidligt.. Har egentlig ikke de store grunde til at have den frygt bortset fra nogle heftige plukveer og en mave der er sunket over de sidste par dage. Har i hvert fald ikke længere halsbrand og vejrtrækningsbesvær. 

Min familie og venner har i de sidste par måneder sagt at de ikke tror jeg går til termin/føder for tidligt. Og her i morges nævnte to (fremmede) om det snart var op over, for de synes min mave er så stor og sidder lavt 

Sad endda i går aftes og kiggede efter muligheden for at få scannet sin livmoderhals privat, men kunne godt høre på manden at han synes det var lidt hysterisk.. 

Ved ikke lige hvad jeg vil med det her indlæg - vil bare helst gå til 39+ og bliver nærmest panisk når jeg får mange plukveer der gør ondt. 

Er forresten 2. gangsfødende 

Tag det roligt! Og nyd den sidste tid.

Jeg tænker ikke at der er det store at frygte. Dels er du temmelig langt hende og dels er vores system skruet så godt sammen at der altid er hjælp at hente. 

Da jeg ventede den første var jeg kæmpestor, hverken jordemødre eller lægen regnede med at jeg ville gå tiden ud, udover det var jeg til mange kontrolscanninger, fordi de var bange for at min livmoderhals blev forkortet for hurtigt. Jeg led også af rigtig mange smertefulde plukkeveer, men jeg gik tiden ud, faktisk 4 dage over tid. Anden gang gik jeg i fødsel på terminsdagen 

Held og lykke med den forestående fødsel

Anmeld Citér

12. august 2016

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar. Ved jo inderst inde godt at min "frygt" er ubegrundet, og at jeg lige så godt kan gå over tiden  Ville bare være så ked af at føde meget før termin (hvilket jeg synes 1 måned - 3 uger er)

Storesøster er lige startet i skole, og jeg vil bare rigtig gerne at hun falder godt til inden hverdagen bliver helt anderledes for hende 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.