slik uden gluten og mælk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.330 visninger
5 svar
0 synes godt om
11. august 2016

Anonym trådstarter

Min datter har fødselsdag og vil gerne dele slik ud i klassen. Men en af børnene tåler ikke gluten og en anden tåler ikke mælk. Min datter mener at det er for kedeligt at dele æbler ud 

Så jeg har brug for hjælp til at gennemskue hvliket slik der hverken indeholder gluten eller mælk?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2016

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

skal det være slik? ellers kan du jo bage en kage/ muffins

Anmeld Citér

11. august 2016

Anonym trådstarter

Mulllesmor skriver:

skal det være slik? ellers kan du jo bage en kage/ muffins

Jeg har ikke rigtig tid til at bage inden, derfor skulle det være noget der kan købes :-)

men kan det virkelig lade sig gøre at bage en god kage uden gluten og mælk? Som de andre ikke-allergiske børn vil spise. 

Anmeld Citér

11. august 2016

tribk

Jeg har ikke rigtig tid til at bage inden, derfor skulle det være noget der kan købes :-)

men kan det virkelig lade sig gøre at bage en god kage uden gluten og mælk? Som de andre ikke-allergiske børn vil spise. 

Vingummier

Edit: Jeg fik lige citeret helt galt, men til TS: Vingummier er "bare" sukker, gelatine og e-numre...

Anmeld Citér

11. august 2016

martsmor1

Mit bud ville netop også være vingummi. Om ikke andet kan der i helsekost butikker også købes gluten og mælkefri chokolade, men det er primært det helt mørke, så det er måske ikke alle børn som kan lide det

Anmeld Citér

12. august 2016

Mo9ca

Her har du en opskrift på en kage uden gluten og mælk i. Du skal bare huske at købe gluten fri cornflakes. Ellers er der masser af slik i helsekost forretninger som er uden mælk og gluten. 

Snickerskage
Lækker og syndig, lige præcis som en dessert bør være det. Kagen der overbeviser alle om at vegansk mad er velsmagende og inspirerende. Kagen der får dig til at fortryde, at du bad om opskriften - da den er svært afhængighedsdannende.

Snickerskage (nej, der er ikke snickers i)
- 1 dl sukker
- 2 dl sirup (lys)
- 200 gram peanutbutter
- 1 tsk vaniljesukker
- 7 dl knuste cornflakes (knus i hånden)
- 2 små håndfulde peanuts (gerne de salte)
- 200 gram mørk chokolade til overtræk (mindre kan gøre det, men jeg er en chokoladegris)

Bland sukker, sirup og peanutbutter i en gryde og varm det op til det er smeltet og er en homogen masse, det skal ikke koge men bare lige akkurat varmes igennem. Tag gryden af varmen og rør det sammen med vanillesukker, cornflakes og peanuts - nødderne kan hakkes, men du kan også komme dem i hele. Hæld massen i en beholder beklædt med bagepapir og lad den køle af - stil fx. i køleskabet. Lav et vandbad og smelt chokoladen, som nu hældes ud over kagen - lad den igen køle af til chokoladen er stivnet.

Mvh. M 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.