bette94 skriver:
Jeg er en pige på 22 år, der har en kæreste på 25.
Jeg har egentlig altid været god til at tage "rigtige beslutninger" på egen hånd. Men nu hvor jeg er gravid for allerførste gang, så synes jeg dælme godt nok, det er svært ( jeg fik kræft i 2011, hvor lægerne sagde efterfølgende, jeg ikke kunne blive gravid. Men nu er jeg så omkring 7+0 ).
Det kommer egentlig lidt som et chok for mig, at jeg er gravid, da vi beskyttede os ( men det er jo ikke altid helt 100

Mig og min kæreste blev utrolig glade( han hoppede af glæde og sagde det til alle, selvom vi aftalte, vi skulle holde det tæt, når jeg ikke var så langt henne endnu ) , da de 5 teste jeg tog i weekenden viste positive, og samtalen ved lægen også viste, at jeg også var gravid 

MEN: efter at jeg er blevet gravid, så er der utrolig mange ting, der er begyndt at gå op for mig, og det har gjort, at mig og min kæreste er begyndt at diskutere rigtig meget. Min kæreste og jeg har stortset ikke noget tid sammen, da han bruger alt sin tid med sine kammerater, han bliver pigesur, hvis jeg ikke lige køre ham fra A til B, og hver gang vi diskuterer, så skal han altid næsten lige fyre noget af med, at vi da også lige så godt kan gå fra hinanden. Han er UTROLIG svær at snakke med, kommunikation er ikke hans stærke side. Han kan sagtens finde på, hvis vi sidder og snakker om et problem, så hvis han går hen og bliver sur, så kan han godt finde på at ringe til en kammerat også bare smutte?
Jeg vil gerne erkende, at jeg aldrig har søgt råd på nettet før, hvis det virkelig har brændt på, så har jeg opsøgt støtte ved familie eller veninder eller klaret skårene selv. 

Den anden dag da han ( endnu ) en gang snakkede om at gå fra mig, der sagde han, at han håbede, at jeg valgte at beholde det, selv hvis vi nogensinde gik fra hinanden. Jeg står som et stort spørgsmål, for jeg ved simpelthen ikke, hvad der er mest retfærdigt..
- Hvis I stod i den situation, ville I så overveje mulig abort, nu hvor man stadig kan? Eller ville I få det? Jeg prøver dog stadig at sætte ham ind i, hvilket stort ansvar det kræver, for det føles nogle gange som om, han faktisk ikke forstår det. Grunden til jeg havde det med aborten i tankerne ( som jeg slet ikke har ville overbevise mig om, fordi jeg er så glad. ), det var, fordi jeg er bange for, at det ikke er gået op for ham, og at vi så vil bøvle en hel del med statsamt osv til den tid.. 

HJÆÆÆÆLP.
Det der med at han truer med at forlade dig, når i skændes, det er fordi han ikke selv har lært hvordan man takler konflikter(imens han selv var barn). Det samme gør sig gældende, når han tager hen til en kammerat, når i skændes. Han har lært at man flygter fra problemet, i stedet for at blive i situationen og løse den.
Hvis i får et barn skal i være grundlæggende enige om hvordan det skal opdrages, og i skal begge være villige til at indgå en masse kompromisser. Det kan han ikke, ikke engang nu, hvor i kun er jer to. Det vil derfor blive helt umuligt hvis i får et barn, for et barn belaster parforholdet til det yderste, og så er det at man netop skal formå at stå sammen, uanset hvor træt man er, uanset at barnet græder og græder, uanset om hjemmet roder osv.
I skal derfor have hjælp til at lære hvordan man løser konflikter sammen, inden i får børn sammen, ellers ender det med at i går fra hinanden og barnet bliver fanget i midten fordi i inte kan blive enige. Det er ikke fair for barnet.