Eksperthjælp: 7 måneder, periode med manglende madlyst.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

461 visninger
0 svar
0 synes godt om
11. august 2016

Lisbeth Jess

7 måneder baby vil ik rigtig spise jeg kom vist til at sende, før jeg skrev resten. Jeg har en lille dreng på 7 mdr. Som ikke rigtig vil spise. Jeg har prøvet, alt. Hvor han før han blev de 7 mdr. Spist 4 måltider om dagen, og fik 3-4 flasker mme. Han lukker fuldstændig af nu, hvor jeg ik engang kan indføre skeen i munden på ham, jeg bliver mega frustreret og ked af det når han ikke gider spise ...
Han trives ellers rigtig fint og er en glad dreng, som bare vil se og udforske alt i verden.. - Han er virkelig en livsglad baby... - Men det her har stået på nu i lidt over en uge, og så boom så blev han syg her i onsdags med feber opkast , og bare var sløj .. Han vil gerne drikke sine flasker , og får de 200 ml .. Han sover meget, her på det sidste så ved ik om der er stadig lide virus i kroppen på ham, siden han ikke rigtig gider spise ..

Håber du kan komme med nogen gode råd.
Mvh. Den bekymret mor

Lisbeths svar

Hej.

Beklager den lange svartid, spørgsmålene er ikke kommet frem.

Nu er der sikkert gået så lang tid,sønnen er blevet rask og er igen glad for mad.

Det er almindeligt de små får perioder hvor lysten til fast føde mangler.

Der er vel tandfrembrud igang,som giver ømme gummer.

Det mindsker madlysten.

Tålmodighed er vejen frem ved tilvænning af ny mad.Det er først ved 1 års alderen de fleste børn er klar til at spise almindelig mad.

Når han trives er der ingen grund til bekymring.

Held og lykke med ham fremover.

Varme Hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.