Gravid inden min uddannelse er slut?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

402 visninger
1 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. august 2016

Anonym trådstarter

Jeg er færdig som pædagog til februar, dvs om 6 måneder ca. Vi har en søn fra feb 15, dvs han er 1,5 år. Jeg betaler til Akasse. HVIS jeg blev gravid nu/snart, hvad så når jeg er færdig uddannet til februar? Kan jeg så få Akasse/dagpenge under hele barslen? Eller hvordan foregår det? Tænker ikke at det blir nemt at få et job når man er synlig gravid

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2016

CC79

Da jeg var under uddannelse som pædagog fødte jeg mit 2. barn 4 mdr. før uddannelsen blev afsluttet. Da jeg havde klaret de tre sidste eksamner ku jeg så gå på tbarsel med baby og under barslen modtog jeg bsrselsdagpenge fra kommunen. Da barslen sluttede kom jeg så på dagpenge fra a-kassen og ja sådan fungerede det. Så du har ret til barselsdagpenge fra kommunen mens du er på barsel og derefter ka du starte på dagpenge fra a-kassen hvis du ik står med et job på hånden. Så ja din dagpengeperiode vil så blive afbrudt af en barselsperiode fx og så genoptager du bare din dagpengeperiode efter afsluttet barsel Du kontakter din fagforening om det og de sender så de papirer du ska bruge til at sende til kommunen..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.