syning i finger og job

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.053 visninger
6 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. august 2016

Anonym trådstarter

Hej derude.  Jeg skar mig i fingeren i søndags og blev efterfølgende syet i fingeren. ( syning sidder og fingerledet) 

Jeg arbejde i hjemmeplejen og har derfor måtte sygemelde mig mandag og tirsdag da det ikke måtte blive fugtigt og da syningen som sagt sidder i ledet.  

Mit spørgsmål er nu. Hvordan gør jeg det lige de næste par dage med job?  Vi vasker jo hænder of spritter dem hele tiden. Men har svært ved at se hvordan jeg skal kunne det med mit sår. Har selvfølgelig plaster på men hygiejnisk kan jeg blive i tvivl,  og er bange for at få bakterier. Andre der har prøvet det? Skal have fjernet sting på tirsdag.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Hej derude.  Jeg skar mig i fingeren i søndags og blev efterfølgende syet i fingeren. ( syning sidder og fingerledet) 

Jeg arbejde i hjemmeplejen og har derfor måtte sygemelde mig mandag og tirsdag da det ikke måtte blive fugtigt og da syningen som sagt sidder i ledet.  

Mit spørgsmål er nu. Hvordan gør jeg det lige de næste par dage med job?  Vi vasker jo hænder of spritter dem hele tiden. Men har svært ved at se hvordan jeg skal kunne det med mit sår. Har selvfølgelig plaster på men hygiejnisk kan jeg blive i tvivl,  og er bange for at få bakterier. Andre der har prøvet det? Skal have fjernet sting på tirsdag.  

Kan du ikke tage latex handsker på?

Anmeld Citér

10. august 2016

Tin

Profilbillede for Tin
Diosa85 skriver:

Kan du ikke tage latex handsker på?

Latex handsker bliver ofte fugtige indeni , selvfølgelig bruger vi handsker i hjemmeplejen.

Vi skal alligevel vaske hænder og spritte af.

Til TS : Forstår godt dit dilemma. Man er ikke syg, som i SYG og alligevel er der en sundhedsrisiko. 

Jeg tænker jeg ville ringe og høre lægen ad. Hør hvordan du skal håndtere det. Hvis ikke han har en løsning ville jeg uden at blinke sygemelde mig indtil stingene er taget. Det er trods alt dit helbred men egentlig også hygiejnen hos dine borgere der er på spil.

Anmeld Citér

10. august 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79

Da jeg arbejde på plejehjem, fik jeg fjernet seneknuder i hånden og fik 4-5 sting.

Jeg var sygemeldt indtil stingene blev fjernet, og derefter brugte jeg englehud ( det brune plaster til tryksår) i nogle dage, indtil såret var helet ordenligt.

Det er lidt noget bøvl, med sådan nogle ting, når man arbejder med personlig pleje! Vh stine

Anmeld Citér

10. august 2016

FrkC

Jeg tror jeg ville ringe til min leder/koordinator og snakke med vedkommende om det  måske der er noget administrativt du kan lave eller lignende ? God bedring 

Anmeld Citér

10. august 2016

An&Jo

Synes du skal ringe til din leder.. Ved os må vi ikke arbejde med plaster på eller åbne sår da vi selv kan få infektioner af det, men der kan også sætte sig virkelig mange bakterier under et plaster som ikke kan sprittes eller vaskes væk.. Alternativ så kan vi få hjælp til at blive bundet ordentlig ind omkring såret så vi alligevel kan arbejde  

Anmeld Citér

10. august 2016

Diosa85

Tin skriver:

Latex handsker bliver ofte fugtige indeni , selvfølgelig bruger vi handsker i hjemmeplejen.

Vi skal alligevel vaske hænder og spritte af.

Til TS : Forstår godt dit dilemma. Man er ikke syg, som i SYG og alligevel er der en sundhedsrisiko. 

Jeg tænker jeg ville ringe og høre lægen ad. Hør hvordan du skal håndtere det. Hvis ikke han har en løsning ville jeg uden at blinke sygemelde mig indtil stingene er taget. Det er trods alt dit helbred men egentlig også hygiejnen hos dine borgere der er på spil.

Nå for pokker. Også dem med talkum i? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.