Studerende - elevløn - job?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

563 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. august 2016

Anonym trådstarter

Da mik barsel slutter om små to måneder, er jeg virkelig begyndt st tænke over hvad jeg skal, ds jeg intet hsr st falde tilbsge på, desværre! 

Jeg er alene med min dreng, er 23, har ikke mange erfariger med tidligere jobs. Har et oar sfsluttefr grundforløber i bagagen, som ikke førte til elevplads. 

Hvad kan man få i boligstøtte på en su, er su og kontanthjæp fuldstændigt ens nu? 

Hvad kan man få som enligforsørger på elevløn? ( har googlet men vr svært st finde ) 

Overvejer om det i sidste ende er nemenet at fibde et job. Men er virkelig ved at køre mig selv ( og sikkert fuldstændigt unædvendigt ) op over hvordan det kommer til at foregå når jeg er enlig. Kan jo ikke arbejde weekender? ( hans far har overvåget samvær ) fravær når han evt bliver syg, vil jeg kunne nå hjem og hente ham i tide .. Aaargh?! Kan en eller anden lige fortælle det nok dkal kubne lade sig gøre? Er jo ikke den eneste enlige i verden

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Da mik barsel slutter om små to måneder, er jeg virkelig begyndt st tænke over hvad jeg skal, ds jeg intet hsr st falde tilbsge på, desværre! 

Jeg er alene med min dreng, er 23, har ikke mange erfariger med tidligere jobs. Har et oar sfsluttefr grundforløber i bagagen, som ikke førte til elevplads. 

Hvad kan man få i boligstøtte på en su, er su og kontanthjæp fuldstændigt ens nu? 

Hvad kan man få som enligforsørger på elevløn? ( har googlet men vr svært st finde ) 

Overvejer om det i sidste ende er nemenet at fibde et job. Men er virkelig ved at køre mig selv ( og sikkert fuldstændigt unædvendigt ) op over hvordan det kommer til at foregå når jeg er enlig. Kan jo ikke arbejde weekender? ( hans far har overvåget samvær ) fravær når han evt bliver syg, vil jeg kunne nå hjem og hente ham i tide .. Aaargh?! Kan en eller anden lige fortælle det nok dkal kubne lade sig gøre? Er jo ikke den eneste enlige i verden

I forhold til su, så kan du få 59xx+59xx (dobbelt sats) før skat hver måned som enlig forsørger. Derudover vil du kunne tage lån og få forhøjet lån som forsørger. 

Du kan få en hel del i boligstøtte på su, og få økonomisk friplads til inst til din søn. - Jeg får næsten min husleje halveret pga boligstøtte. 

Og selvom man har meget fravær som studerende, så kan det faktisk godt lykkes at komme helt fint igennem eksamnerne. Det kræver lidt selvdeciplin da du er nødt til at læse op på lektierne alene, men det kan sagtens lade sig gøre. Jeg læser HF enkeltfag og havde sidste år 2 fag hvor jeg mødte op og 2 fag jeg tog som fjernstudie. Det var helt perfekt til mig, da det betød at jeg ofte havde "fridage" hvor jeg ikke skulle i skole, havde korte dage og kunne undgå en del fravær selvom min datter var en hel del syg. Mine karakterer til eksamnerne blev dog ikke helt så gode, men det var hovedsageligt pga eksamensangst. De skriftlige eksamner scorede jeg højt i, og efter jeg fik bugt med min angst fik jeg jeg 12 i den sidste mundtlige. - Selvom jeg havde så meget fravær gennem året at jeg faktisk fik 2. advarsel.

Og de fleste inst har jo åbningstider der er indrettet efter at forældrene har fuldtidsjobs, så selv hvis du skal i skole 8-16 kan du godt nå at både aflevere og hente. 

Anmeld Citér

10. august 2016

Kattha

Anonym skriver:

Jeg tror meget kan lade sig gøre, hvis motivationen er tilstede. Altså hvis man ved man gør noget for at få det man rigtig gerne vil have.

Tror det er vigtigt du tænker dig rigtig godt om hvad du egentlig gerne vil med dit liv. Træf et valg omkring hvad du skal lave ud fra hvad du godt kunne se dig selv lave i de næste mange år. 

Det kan være hårdt at være på su, elevløn, selv almindelig løn hvis man ikke laver noget man kan lide. Og omvendt.

Anmeld Citér

10. august 2016

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar

Jeg ved godt hvad jeg vil, og sim jeg helt sikkert kan se mig selv lave de næste mange år. 

Jeg er vare kontrolfreak, og enormt dårlig til at kaste mig ud i ting jeg ikke aner hvordan er - f.eks det her med økonomi, være fuldisalenemor, er bare så bange for at starte på boget og det går i vasken. Og at jeg står her på bar bund, og ikke har noget af falde tilbage på efter barsel. Så sidder og får overtænkt det hele

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.