spørgsmål om gratis insemination som enlig mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.172 visninger
7 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. august 2016

Trine83

Jeg er helt nyt i dette forum - og er ganske glad for at have fundet det ☺

Jeg er 33 år og har beslutter at tage springet og blive enlig mor. Jeg har overvejet det kraftigt alene og i dialog med min familie ☺. Jeg har alt den opbakning, jeg gerne vil have.

I dag var jeg til første konsultation hos den gynækolog, som jeg er blevet henvist til af min praktiserende læge. Her fik jeg foretaget en underlivsundersøgelse og fik svar på mine blodprøver. Det var heldigvis fint det hele. Mangler nu den sidste undersøgelse inden jeg sendes videre til selve inseminationen.

MIt spørgsmål går imidlertid på, hvornår man har brugt sit gratis forsøg med at blive behandlet? Er det allerede nu, hvor jeg stadig er på sådan et tidligt stadie? Eller er det først, når jeg konkret er blevet insemineret. Jeg spørger, da jeg har brug for at være med i hele processen og har behov for at vide om jeg på nuværende tidspunkt har muligheden for at sætte processen på stand by på ubestemt tid uden at have brugt mine gratis forsøg. 

Er der nogle, der har erfaring med sådanne erfaringer eller selv stået i dem?

De bedste hilsner

Trine.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2016

esioul

Trine83 skriver:

Jeg er helt nyt i dette forum - og er ganske glad for at have fundet det ☺

Jeg er 33 år og har beslutter at tage springet og blive enlig mor. Jeg har overvejet det kraftigt alene og i dialog med min familie ☺. Jeg har alt den opbakning, jeg gerne vil have.

I dag var jeg til første konsultation hos den gynækolog, som jeg er blevet henvist til af min praktiserende læge. Her fik jeg foretaget en underlivsundersøgelse og fik svar på mine blodprøver. Det var heldigvis fint det hele. Mangler nu den sidste undersøgelse inden jeg sendes videre til selve inseminationen.

MIt spørgsmål går imidlertid på, hvornår man har brugt sit gratis forsøg med at blive behandlet? Er det allerede nu, hvor jeg stadig er på sådan et tidligt stadie? Eller er det først, når jeg konkret er blevet insemineret. Jeg spørger, da jeg har brug for at være med i hele processen og har behov for at vide om jeg på nuværende tidspunkt har muligheden for at sætte processen på stand by på ubestemt tid uden at have brugt mine gratis forsøg. 

Er der nogle, der har erfaring med sådanne erfaringer eller selv stået i dem?

De bedste hilsner

Trine.

Inseminering er ikke gratis mere. Der kom nu regel den 11 november.

Anmeld Citér

9. august 2016

esioul

Hov. Du har self ikke barn forvejen. Så er det. 

Anmeld Citér

9. august 2016

Trine83

Ja, det er gratis, når det er er første barn ��. Men spørgsmålet er, om det koster mig mit gratis forsøg, hvis jeg bliver sat på stand by i processen på ubestemt tid fra nu (har været til første undersøgelse hos gynækologen i dag) ☺

Anmeld Citér

9. august 2016

nielsen80

Trine83 skriver:

Ja, det er gratis, når det er er første barn ��. Men spørgsmålet er, om det koster mig mit gratis forsøg, hvis jeg bliver sat på stand by i processen på ubestemt tid fra nu (har været til første undersøgelse hos gynækologen i dag) ☺

Det gør det ikke, du har tre forsøg gratis. Der er ikke en tidsfrist på. Det er klart bliver du gravid og får et levedebarn i første forsøg, ja så frafalder de resterende selvfølgelig, men ellers er det tre forsøg og om du bruger dem i løbet af et år eller fem, er underordnet.

Derudover, så længe du kan 'nøjes' med inseminering, er omkostningen Per forsøg til at overse, skulle du have brug for mere end de tre. Det er cirka 2000kr per forsøg.

Held og lykke med projektet

Anmeld Citér

9. august 2016

Trine83

Mange tak for det ��☺

Anmeld Citér

9. august 2016

Trine83

Mange tak for det ��☺

Anmeld Citér

28. august 2016

Anonym

Først, når du er blevet insemineret, har du brugt dit første forsøg. Du har i som udgangspunkt alt 6 forsøg med IUI og 3 forsøg med IVF: https://publikationer.regionh.dk/pdf/full-219/insemination-med-donor-saed-iui-d.pdf

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.