Tvivl..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

837 visninger
6 svar
0 synes godt om
9. august 2016

HenrietteJensen

Hej med jer, alle i dejlige damer

jeg er sådan i tvivl omkring nogle ting efter jeg er blevet gravid. 

Det er grænseoverskridende og skulle spørger på sådan en side, men nu har jeg set mange spørgsmål og sådan.. 

Efter jeg er blevet gravid, lugter jeg ekstremt forneden, og føler virkelig alle andre kan lugte det fordi det er så slemt. 

Men når jeg spørger min kæreste om han kan lugte det, siger han at det kan han ikke.. 

Mit spørgsmål er. Er der nogle der ved hvad det evt kan være? Jeg lugter ekstremt, men ingen kløen eller svien.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2016

Panther

Profilbillede for Panther
HenrietteJensen skriver:

Hej med jer, alle i dejlige damer

jeg er sådan i tvivl omkring nogle ting efter jeg er blevet gravid. 

Det er grænseoverskridende og skulle spørger på sådan en side, men nu har jeg set mange spørgsmål og sådan.. 

Efter jeg er blevet gravid, lugter jeg ekstremt forneden, og føler virkelig alle andre kan lugte det fordi det er så slemt. 

Men når jeg spørger min kæreste om han kan lugte det, siger han at det kan han ikke.. 

Mit spørgsmål er. Er der nogle der ved hvad det evt kan være? Jeg lugter ekstremt, men ingen kløen eller svien.

For det første: lugtesansen bliver hos mange gravide ekstremt skærpet. Altså man kan pludselig lugte en masse ting meget kraftigere end normalt.

når det så er sagt, så kan graviditet også ændre "klimaet" i kroppen - både harmløse forandringer samt forandringer, der kan kræve behandling.

Selvom du ikke har kløe/svie kan det godt være svamp (går ud fra at det er din umiddelbare tanke), men det bedste ville være, at du går til en læge for en sikkerheds skyld. Det kan også bare være øget udflåd, der lugter anderledes. Det er også ganske normalt under graviditet.

I øvrigt skal du ikke være ubehageligt til mode ved at spørge. Trust me - der kommer meget værre ting i løbet af graviditeten og ved fødslen ;-)

Anmeld Citér

9. august 2016

lineog4

3 af de gange jeg har været gravid har jeg mistænkt det pga jeg pludselig lugtede anderledes og min mand var så ikke så høflig som din, for han har to gangene sagt: jeg tror du skal tage en test for du har skiftet lugt. 

Dog tror jeg ikke andre kan lugte det lige sp meget som den gravide kan for den gravide har også en bedre lugtesans

Anmeld Citér

9. august 2016

HenrietteJensen

Mange tak for jeres svar:-) 

jeg er gravid for første gang, så der er masser af nye ting og en masse spørgsmål, som man måske ikke lige har lyst til at spørge de tætte om. :-)

Anmeld Citér

9. august 2016

LLT.

tror det er næsen der spiller et pus, ved begge pigerne har jeg syntes jeg konstant lugtede af LØG fornede og på fingrene, men det var altså kun mig der kunne lugte det haha 

Anmeld Citér

11. august 2016

Frydshoej

Jeg er selv førstegangsfødende gravid og syntes også selv jeg lugtede, så jeg gik på apoteket og købte en lille flaske intimsæbe og det hjalp mig til at føle mig mere ren.. så måske du kunne prøve det og se om det hjælper 

Anmeld Citér

12. august 2016

HenrietteJensen

Frydshoej skriver:

Jeg er selv førstegangsfødende gravid og syntes også selv jeg lugtede, så jeg gik på apoteket og købte en lille flaske intimsæbe og det hjalp mig til at føle mig mere ren.. så måske du kunne prøve det og se om det hjælper 

Jeg har også prøvet med intim og det har heldigvis virket:-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.