Uge 18... Mærke liv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.160 visninger
12 svar
7 synes godt om
9. august 2016

hautecouture

Halløj!

Jeg er i uge 18 (2. gangs gravid) og jeg har endnu ikke mærket tydeligt liv. Har haft den der "sommerfugle" fornemmelse, eller i hvert fald kunne mærke "noget" derinde - men slet ikke sådan, at jeg har tænkt; Dér var hun! Det var hende!

Hvornår mærkede I andre liv anden gang og hvor tydeligt var det?.. 

Noget andet - jeg er SÅ lettet nu! Min kvalme er ENDELIG forsvundet og jeg kaster ikke længere op. De første 16 uger var de længste i mit liv med konstant ubehage og hyppige opkastninger. Men nu har jeg det perfekt  Så hurra for det  Til gengæld føler jeg så, at jeg burde være 30 uger henne fordi de første uger har føltes SÅÅÅÅ lange med al den dårligdom 

Og jeg er ikke så god til at huske de det mavebilleder, men her er alligevel et  Hav en dejlig dag 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2016

Mo9ca

hautecouture skriver:

Halløj!

Jeg er i uge 18 (2. gangs gravid) og jeg har endnu ikke mærket tydeligt liv. Har haft den der "sommerfugle" fornemmelse, eller i hvert fald kunne mærke "noget" derinde - men slet ikke sådan, at jeg har tænkt; Dér var hun! Det var hende!

Noget andet - jeg er SÅ lettet nu! Min kvalme er ENDELIG forsvundet og jeg kaster ikke længere op. De første 16 uger var de længste i mit liv med konstant ubehage og hyppige opkastninger. Men nu har jeg det perfekt  Så hurra for det  Til gengæld føler jeg så, at jeg burde være 30 uger henne fordi de første uger har føltes SÅÅÅÅ lange med al den dårligdom 

Og jeg er ikke så god til at huske de det mavebilleder, men her er alligevel et  Hav en dejlig dag 

Jeg er også i uge 18 med nr. 3 og har meget sporadisk mærket min derinde. Jeg aner dog heller ikke om moderkagen er ud af mod maveskindet. Ved du hvor din moderkage ligger?

Med min nr. 2 lå moderkagen i toppen af min livmoder. Der mærkede jeg liv i uge 17. Med den første mærkede jeg liv i uge 21. Der lå moderkagen ud mod maveskindet.

Mvh. M

Anmeld Citér

9. august 2016

hautecouture

Mo9ca skriver:

Jeg er også i uge 18 med nr. 3 og har meget sporadisk mærket min derinde. Jeg aner dog heller ikke om moderkagen er ud af mod maveskindet. Ved du hvor din moderkage ligger?

Med min nr. 2 lå moderkagen i toppen af min livmoder. Der mærkede jeg liv i uge 17. Med den første mærkede jeg liv i uge 21. Der lå moderkagen ud mod maveskindet.

Mvh. M

Nej, jeg aner ikke hvordan moderkagen vender, for ja som du siger, så kan det jo have stor betydning.. Kan de egentlig se det på en scanning? For så kunne jeg jo spørge til MD næste mandag 

Anmeld Citér

9. august 2016

Diosa85

hautecouture skriver:

Nej, jeg aner ikke hvordan moderkagen vender, for ja som du siger, så kan det jo have stor betydning.. Kan de egentlig se det på en scanning? For så kunne jeg jo spørge til MD næste mandag 

De kan sagtens se på en scanning hvor moderkagen ligger  

jeg mærkede de første park tydeligt omkring uge 19-20 stykker mener jeg

Anmeld Citér

9. august 2016

hautecouture

Diosa85 skriver:

De kan sagtens se på en scanning hvor moderkagen ligger  

jeg mærkede de første park tydeligt omkring uge 19-20 stykker mener jeg

Ok cool - så kan keg jo få svar der  Men det kan selvfølgelig også nå at komme inden - synes bare jeg mærkede liv omkring denne tid med den første.. Men ork, jeg kan sagtens huske forkert 

Anmeld Citér

9. august 2016

Diosa85

hautecouture skriver:

Ok cool - så kan keg jo få svar der  Men det kan selvfølgelig også nå at komme inden - synes bare jeg mærkede liv omkring denne tid med den første.. Men ork, jeg kan sagtens huske forkert 

Ja sagtens. Jeg fik det at vide allerede til kønsscanningen hvor min moderkage lå. Men kun fordi jeg spurgte.

Det er jo meget forskelligt fra graviditet til graviditet hvornår man mærker liv. Men det er jo vidst også først fra uge 25 man skal mærke dagligt hvis jeg ikk husker meget fejl

Anmeld Citér

9. august 2016

Mo9ca

hautecouture skriver:

Ja, netop til MD skanningen kan de se sådan noget. 

Mvh. M

Anmeld Citér

9. august 2016

Linkaa

hautecouture skriver:

Halløj!

Jeg er 18+2 og mærker liv hver dag. Men det er min nr 3, og derfor mærker jeg tidligere. Dog er min moderkage ud mod maveskindet, så det er ikke så kraftigt og primært i siderne

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

12. august 2016

hautecouture

Diosa85 skriver:

Ja sagtens. Jeg fik det at vide allerede til kønsscanningen hvor min moderkage lå. Men kun fordi jeg spurgte.

Det er jo meget forskelligt fra graviditet til graviditet hvornår man mærker liv. Men det er jo vidst også først fra uge 25 man skal mærke dagligt hvis jeg ikk husker meget fejl

Tror du har ret ang. uge 25 - er heller ikke nervøs. Har været til nakkefoldsscanning og kønsscanning og begge gange var der masser liv. Men savner bare lidt st mærke hende sådan rigtigt. Det hele bliver bare mere virkeligt når de begynder at sparke synes jeg 

Anmeld Citér

12. august 2016

hautecouture

Linkaa skriver:

Jeg er 18+2 og mærker liv hver dag. Men det er min nr 3, og derfor mærker jeg tidligere. Dog er min moderkage ud mod maveskindet, så det er ikke så kraftigt og primært i siderne

Sikken fin babybule du har 

Det kommer nok snart, er bare ængstelig fordi det, i hvert fald for mig, bliver meget mere virkeligt når først hun begynder at sparke 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.