åhh nej

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

524 visninger
5 svar
1 synes godt om
9. august 2016

LeylaL

Åhh hvor jeg sidder i tvivl og angst lige nu. 

Jeg fandt i går ud af at jeg er gravid, dette var overhovedet ikke planlagt. Det er både for tidligt ift. min alder og jeg er desuden heller ikke i parforhold med "faderen" til barnet, vi er bare venner med fordele. Min første reaktion på testen var glæde og herefter fortvivelse. Jeg ved absolut ikke hvad jeg skal gøre. Har endnu ikke fortalt nogen det. 

Jeg er ret sikker på at det bliver til en abort da jeg ikke kan se hvordan jeg skal få det her til at passe ind, selvom det er med stor sorg. Jeg ved heller ikke om jeg skal inddrage faren til barnet i det her, burde han vide det eller er det ligegyldigt hvis jeg måske alligevel vælger en abort. Jeg er bange for hans reaktion, men hvis han nu på en eller anden måde også er i tvivl, kunne det jo være vi kunne finde ud af noget.. Men ville slet ikke vide hvordan jeg skulle fortælle det. 

Vil også utrolig gerne hører jeres erfaringer ift. abort. Er rædselslagen.. 

knus

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
LeylaL skriver:

Jeg fandt i går ud af at jeg er gravid, dette var overhovedet ikke planlagt. Det er både for tidligt ift. min alder og jeg er desuden heller ikke i parforhold med "faderen" til barnet, vi er bare venner med fordele. Min første reaktion på testen var glæde og herefter fortvivelse. Jeg ved absolut ikke hvad jeg skal gøre. Har endnu ikke fortalt nogen det. 

Jeg er ret sikker på at det bliver til en abort da jeg ikke kan se hvordan jeg skal få det her til at passe ind, selvom det er med stor sorg. Jeg ved heller ikke om jeg skal inddrage faren til barnet i det her, burde han vide det eller er det ligegyldigt hvis jeg måske alligevel vælger en abort. Jeg er bange for hans reaktion, men hvis han nu på en eller anden måde også er i tvivl, kunne det jo være vi kunne finde ud af noget.. Men ville slet ikke vide hvordan jeg skulle fortælle det. 

knus

Jeg synes bestemt du bør snakke med faren om det. Han kan være en god støtte for dig i den svære tid. 

Og derudover så synes jeg også du skal snakke med en du er nær. Din mor, din far, søskende eller en veninde. 

Måske prøve at veje for og i mod for begge valg.

Jeg har ikke selv fået en abort, men blev blev gravid på p-piller som 19 årig. - Så hvis du evt har nogle spørgsmål ifht det at få børn i en ung alder hjælper jeg gerne.

Anmeld Citér

9. august 2016

MamaGulloev

MummiT skriver:

Jeg synes bestemt du bør snakke med faren om det. Han kan være en god støtte for dig i den svære tid. 

Og derudover så synes jeg også du skal snakke med en du er nær. Din mor, din far, søskende eller en veninde. 

Måske prøve at veje for og i mod for begge valg.

Jeg har ikke selv fået en abort, men blev blev gravid på p-piller som 19 årig. - Så hvis du evt har nogle spørgsmål ifht det at få børn i en ung alder hjælper jeg gerne.

Og derudover får du lige et kæmpe kram 
Det er bestemt ikke en nem situation at stå i!

Anmeld Citér

9. august 2016

LeylaL

MummiT skriver:

Og derudover får du lige et kæmpe kram 
Det er bestemt ikke en nem situation at stå i!

Tusind tak for svar og kram.. 

Er faktisk selv 19 år og har selv en ung mor, det var ikke lige nemt for hende og det har jeg tydeligt kunne se gennem min opvækst. 
Hvilket også er med til at styrke frygten for at svigte sit eget barn. 

Jeg vil prøve at samle mig til at fortælle nogen det.. Kan mærke jeg har brug for at sige det højt.. 

Og måske skrive til faren.. Prøve at mødes med ham og fortælle det.. 

Men hvordan var det? Det at blive gravid i så tidlig en alder? Ville være rart at kende til både de helt fantastiske ting ved det og det mindre gode, fra et andet perspektiv. 

knus

Anmeld Citér

9. august 2016

MamaGulloev

LeylaL skriver:

Tusind tak for svar og kram.. 

Er faktisk selv 19 år og har selv en ung mor, det var ikke lige nemt for hende og det har jeg tydeligt kunne se gennem min opvækst. 
Hvilket også er med til at styrke frygten for at svigte sit eget barn. 

Jeg vil prøve at samle mig til at fortælle nogen det.. Kan mærke jeg har brug for at sige det højt.. 

Og måske skrive til faren.. Prøve at mødes med ham og fortælle det.. 

Men hvordan var det? Det at blive gravid i så tidlig en alder? Ville være rart at kende til både de helt fantastiske ting ved det og det mindre gode, fra et andet perspektiv. 

knus

Altså jeg var kæreste med faren da jeg blev gravid, men han var i starten i mod at beholde. Det var drønhårdt, særligt fordi det meste af min familie også synes jeg skulle få en abort. Jeg kontaktede mødrehjælpens abortrådgivning, og det var virkelig guld værd! Jeg tog derind sammen med min mor, og det var så godt at have en udenforstående der kunne mælge mellem os og hjælpe med at forstå mulighederne både ved at beholde og ved abort. Og de muligheder for hjælp jeg ville have hvis jeg valgte at beholde både ifht økonomi og livet med en nyfødt. 

Graviditeten var hård, da jeg led meget af kvalme og bækkenløsning og til sidst fik svangerskabsforgiftning. Samtidig var det bare så helt igennem ubeskriveligt fantastisk at mærke hvordan hun voksede inden i mig, og mærke hende sparke hver eneste dag fra jeg var ca halvvejs. - Jeg tudbrølede da jeg så hende til den første scanning, det var simpelthen magisk at opleve. 

Jeg bev sygemeldt i uge 24, 3 mdr før jeg ville være færdig med min hf. Dét var hårdt, særligt at se alle mine venner få hue på mens jeg bare gik rundt med en kæmpe mave. Det gjorde også at jeg var nødt til at tage flere år om, så jeg nu (i en alder af 21) skal til og i gang med det sidste år af min HF. Det er lidt vildt at tænke på at hvis jeg ikke havde fået min datter kunne jeg have været i gang med mit 2. eller 3. år af min videregående udd. 

Da hun så først blev født var det også drøn hårdt. Faren havde besluttet at han gerne ville være en del af den lilles liv, men vi boede ikke samen og kom heller ikke til det. Så det meste af tiden stod jeg helt alene med hende, hvilket var sindsygt hårdt. Min mor støttede og hjalp mig rigtig meget, og jeg fik ekstra besøg fra sundhedsplejersken som en ekstra hjælp.  Uden min mor ved jeg ikke om jeg havde klaret det, hun har virkelig været en kæmpe hjælp og er det stadig nu hvor min datter er 2 år. 

Men når alt det er sagt så ELSKER jeg mit liv som mor. Der er SÅ mange ting der gør op for alt det hårde og trælse. Det første smil, det første skridt, den første tissetår på toilettet. - Alle sammen tidspunkter hvor jeg blev helt åndsvagt stolt. 
Når vi tumler og leger og hun griner så hun næsten ikke kan få vejret. Når hun afbryder sin leg fordi hun liiiige skal have en krammer, eller vi sidder og læser og putter inden sengetid. Jeg elsker mit liv som mor, og ville ikke gøre det om selv hvis jeg kunne. Jeg havde da planlagt at vente et par år med at få børn, men jeg er på ingen måde ked af at jeg har fået min første allerede nu. Jeg føler at mit liv giver mening på en helt anden måde end før jeg blev mor. - Men jeg har også ALTID vidst at jeg skulle være mor, helt lige siden jeg selv var en lille pige.

Anmeld Citér

9. august 2016

Rsa

knus

Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men jeg kan kun råde dig til at gøre det, der føles rigtig for dig... jeg blev selv mor for første gang i en alder af knap 19 år, dog med min kæreste, men vi havde på daværende tidspunkt kun kendt hinanden i 4 måneder..

Vi var ikke enige om, hvad der skulle ske med barnet og jeg valgte at få barnet velvidende, at det ikke var i min kærestes interesse.. Vi gik hver til sit i uenighed derfra...

jeg synes at din ven har ret til at vide hvilken situation du står i, mæske I sammen kan finde en god løsning i fællesskab og støtte hinanden i den beslutning der bliver taget.... I sidste ende er det din krop og dit valg, men han har ret til at vide det. 

Vh. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.