Flere etager mellem værelserne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.089 visninger
13 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. august 2016

A. Nonymsen

Vi har fået tilbudt et hus, det er super fedt fordi det er til leje, og billigt. Kæmpe have, dejligt område, lidt længere væk fra familien, men ikke meget. Dog også et stykke væk fra fritids aktiviteterne.

nå, men "problemet" med dette hus er at værelserne er meget små, der er tre værelser på 1 sal, og et beboeligt værelse i kælderen. 

Vi snakker om at rykke en væg, også lave værelserne lidt større, men stadig små. Det fedeste kunne være at lave de tre værelser på første sal om til to, MEN vores børn er små, 7mdr og en på 5. Synes der er meget langt hvis en skal have værelse i kælderen, eller vi skal have soveværelse. Det kan være fint om ti år, når den store er teenager. Vi snakker også om evt at kunne dele værelser til en vil rykke ned.

jeg ved ikke, vil heller ikke gå for meget på kompromis. Jer der har værelser på forskellige etager, hvordan fungerer det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2016

Rockertand

A. Nonymsen skriver:

Vi har fået tilbudt et hus, det er super fedt fordi det er til leje, og billigt. Kæmpe have, dejligt område, lidt længere væk fra familien, men ikke meget. Dog også et stykke væk fra fritids aktiviteterne.

nå, men "problemet" med dette hus er at værelserne er meget små, der er tre værelser på 1 sal, og et beboeligt værelse i kælderen. 

Vi snakker om at rykke en væg, også lave værelserne lidt større, men stadig små. Det fedeste kunne være at lave de tre værelser på første sal om til to, MEN vores børn er små, 7mdr og en på 5. Synes der er meget langt hvis en skal have værelse i kælderen, eller vi skal have soveværelse. Det kan være fint om ti år, når den store er teenager. Vi snakker også om evt at kunne dele værelser til en vil rykke ned.

jeg ved ikke, vil heller ikke gå for meget på kompromis. Jer der har værelser på forskellige etager, hvordan fungerer det?

Absolut ikke.

Vi har selv bygget og lavet værelser og soveværelser til os alle på 1. sal - vi fik så bare lige en uventet guldklump sidste år, og nu skal vi så finde en løsning på værelsesfordelingen. Vi har også kontor i stueetagen, der kunne inddrages, men vores ældste på 10 år er ikke meget for at skulle være på en anden etage, og det er hønemor heller ikke, så vi afventer lige et års tid og snakker om det der, alternativt må vi bygge en ungdomsafdeling, så flere af børnene har den sammen, men så bliver huset alt for stort, når de flytter hjemmefra.

Anmeld Citér

9. august 2016

A. Nonymsen

Rockertand skriver:

Absolut ikke.

Vi har selv bygget og lavet værelser og soveværelser til os alle på 1. sal - vi fik så bare lige en uventet guldklump sidste år, og nu skal vi så finde en løsning på værelsesfordelingen. Vi har også kontor i stueetagen, der kunne inddrages, men vores ældste på 10 år er ikke meget for at skulle være på en anden etage, og det er hønemor heller ikke, så vi afventer lige et års tid og snakker om det der, alternativt må vi bygge en ungdomsafdeling, så flere af børnene har den sammen, men så bliver huset alt for stort, når de flytter hjemmefra.

Jeg tænker nemlig også at der er enormt langt, især fordi den store gerne kravler ind til os om natten, også er to etager meget at skulle gå om natten 

Anmeld Citér

9. august 2016

nemisis

Profilbillede for nemisis

Min datter på snart 2 år, sover i sin egen seng, i vores soveværelse. Dette har vi valgt fordi vores soveværelse, og børneværelset er i hver sin ende af huset. Jeg regner med at hun bliver hos os 6-12 mdr endnu. Det fungerer fint.

Kunne jeres den yngste sove i jeres soveværelse de næste par år? så er den store jo 7 år til den tid, og kan til den tid, nok godt vandre op ad trapperne?

Anmeld Citér

9. august 2016

A. Nonymsen

nemisis skriver:

Min datter på snart 2 år, sover i sin egen seng, i vores soveværelse. Dette har vi valgt fordi vores soveværelse, og børneværelset er i hver sin ende af huset. Jeg regner med at hun bliver hos os 6-12 mdr endnu. Det fungerer fint.

Kunne jeres den yngste sove i jeres soveværelse de næste par år? så er den store jo 7 år til den tid, og kan til den tid, nok godt vandre op ad trapperne?

Vi snakkede godt om at dele værelse med den lille i noget tid endnu, evt kunne de sove sammen, men hans (den lille) legetøj osv kunne være hos os. 

Måske vi også bare beholder de tre små værelser, så får min datter det lidt større, lillebror får det mindste, han skal ikke bruge det før om nogle år, også tager vi også et af de små. 

Når så de bliver større kan vi lave det om til to større værelser  men der er mange overvejelser, har aldrig boet i andre byer, end hvor vi bor nu så det ville være underligt, og det er 20 min fra min familie, er vant til at de er loge rundt hjørnet. 

Men til gengæld får børnene en lækker privat have, og det skulle være en god skole der ligger der. 

Anmeld Citér

9. august 2016

Hck

Profilbillede for Hck
A. Nonymsen skriver:

Hvor små er meget små ?, altså sådan ca ��

Anmeld Citér

9. august 2016

Klumpe-dumpe

En mulighed kan også være at I lave soveværelse til børnene i samme rum og et fælles legeværelse, og så jeres soveværelse deroppe også. 

Anmeld Citér

9. august 2016

A. Nonymsen

Hck skriver:

Hvor små er meget små ?, altså sådan ca ��

De er

2,3x2,7

3,9x2,7

2,8x2,3

med skrå vægge

Anmeld Citér

9. august 2016

A. Nonymsen

Klumpe-dumpe skriver:

En mulighed kan også være at I lave soveværelse til børnene i samme rum og et fælles legeværelse, og så jeres soveværelse deroppe også. 

Åh ja hvorfor har jeg slet ikke tænkt på det.. Det kunne klart være en idé 

tak for tippet, så kan vi altid lave om når de bliver lidt større

Anmeld Citér

9. august 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
A. Nonymsen skriver:

Nu er det jo svært når jeg ikke ved helt hvor små værelserne er.

Men hvis det er noget i lejer er det jo ikke sikkert udlejer syntes i skal vælte en væg.

Noget andet er. Hvor stor stuen er. For kunne der evt ikke laves et legehjørne. Den yngste vil de første år primær lege hvor i er i stuen. ( jeg vil ikke selv lade så lille en baby kravle op og ned.)

Så for den yngste er det jo kun sengeplads og opbevaring af ting og tøj.

Så måske var løsningen de første 2-3 år at i sover i hvert jeres værelse på 1 sal. Og så evt rykke den ældste i kælderen til den tid. 

Evt kunne i jo få en sovesofa i stuen og bruge kælderen som opbevaring af jeres tøj.

Nu har vi ikke flere etager. Men vores drenge har sovet i kælderen siden de var 4,5 og 7 år vi havde i starten en worki talki/babyalarm tændt om natten så kunne de kalde på os hvis der var noget og komme op til os kunne de også.

Det fungerede rigtig godt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.