A. Nonymsen skriver:
Vi har fået tilbudt et hus, det er super fedt fordi det er til leje, og billigt. Kæmpe have, dejligt område, lidt længere væk fra familien, men ikke meget. Dog også et stykke væk fra fritids aktiviteterne.
nå, men "problemet" med dette hus er at værelserne er meget små, der er tre værelser på 1 sal, og et beboeligt værelse i kælderen.
Vi snakker om at rykke en væg, også lave værelserne lidt større, men stadig små. Det fedeste kunne være at lave de tre værelser på første sal om til to, MEN vores børn er små, 7mdr og en på 5. Synes der er meget langt hvis en skal have værelse i kælderen, eller vi skal have soveværelse. Det kan være fint om ti år, når den store er teenager. Vi snakker også om evt at kunne dele værelser til en vil rykke ned.
jeg ved ikke, vil heller ikke gå for meget på kompromis. Jer der har værelser på forskellige etager, hvordan fungerer det?
Nu er det jo svært når jeg ikke ved helt hvor små værelserne er.
Men hvis det er noget i lejer er det jo ikke sikkert udlejer syntes i skal vælte en væg.
Noget andet er. Hvor stor stuen er. For kunne der evt ikke laves et legehjørne. Den yngste vil de første år primær lege hvor i er i stuen. ( jeg vil ikke selv lade så lille en baby kravle op og ned.)
Så for den yngste er det jo kun sengeplads og opbevaring af ting og tøj.
Så måske var løsningen de første 2-3 år at i sover i hvert jeres værelse på 1 sal. Og så evt rykke den ældste i kælderen til den tid.
Evt kunne i jo få en sovesofa i stuen og bruge kælderen som opbevaring af jeres tøj.
Nu har vi ikke flere etager. Men vores drenge har sovet i kælderen siden de var 4,5 og 7 år vi havde i starten en worki talki/babyalarm tændt om natten så kunne de kalde på os hvis der var noget og komme op til os kunne de også.
Det fungerede rigtig godt.