Drømme om graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.768 visninger
20 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. august 2016

Pianisten

Hej de damer

Jeg er nok lidt spirituelt anlagt, og er i den forbindelse ret interesseret i det at man drømmer noget og det så senere sker i virkeligheden. Især nu her hvor min kæreste og jeg er begyndt på PB synes jeg det er et spændende område. Har læst om flere kvinder som i deres graviditet, velvidende som uvidende omkring det, har drømt om positive tests og så efterfølgende fået det, hvordan deres barn så ud og det så var rigtigt osv. Kunne derfor godt tænke mig at høre om I har nogle erfaringer med drømme i jeres graviditet, som efterfølgende viste sig at være rigtige?

Har selv i nat drømt at jeg tog en test som viste en fin, svag, lyserød teststreg. Troede faktisk ikke på at det var rigtigt, så tog 3-4 mere i forskellige mærker, og de blev alle positive Kan huske at jeg sagde til mig selv i drømmen at jeg skulle skynde mig at sige det til min chef, fordi mit arbejde gør at jeg skal passe ekstra på et eventuelt foster. Spørg mig lige om jeg var lidt nervøs da jeg gik på arbejde i dag  

Hvad er jeres erfaringer?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2016

Iby1210

Jeg fik en drøm da jeg var første gang gravid,hvor nogen siger mig Hej,du er gravid  ja og så var det sandt efter 2 uger. 

Anmeld Citér

8. august 2016

Vivienne

Da jeg blev gravid, var jeg overbevist om at det var en pige. Jeg drømte at det var en dreng og en dreng kom ud

Anmeld Citér

8. august 2016

Baby2017

Pianisten skriver:

Hej de damer

Jeg er nok lidt spirituelt anlagt, og er i den forbindelse ret interesseret i det at man drømmer noget og det så senere sker i virkeligheden. Især nu her hvor min kæreste og jeg er begyndt på PB synes jeg det er et spændende område. Har læst om flere kvinder som i deres graviditet, velvidende som uvidende omkring det, har drømt om positive tests og så efterfølgende fået det, hvordan deres barn så ud og det så var rigtigt osv. Kunne derfor godt tænke mig at høre om I har nogle erfaringer med drømme i jeres graviditet, som efterfølgende viste sig at være rigtige?

Har selv i nat drømt at jeg tog en test som viste en fin, svag, lyserød teststreg. Troede faktisk ikke på at det var rigtigt, så tog 3-4 mere i forskellige mærker, og de blev alle positive Kan huske at jeg sagde til mig selv i drømmen at jeg skulle skynde mig at sige det til min chef, fordi mit arbejde gør at jeg skal passe ekstra på et eventuelt foster. Spørg mig lige om jeg var lidt nervøs da jeg gik på arbejde i dag  

Hejsa.

Drømte selv om nr. 2 streg, men det var i 1 cyklus og jeg blev først gravid i anden.

Jeg har faktisk ikke rigtig haft nogle drømme om det inden jeg fandt ud af jeg blev gravid, men har drømt at jeg gik rundt med vores lille søn og trøstede ham da han græd hele tiden.... så er spændt på kønnet 

Anmeld Citér

8. august 2016

pb2017

Pianisten skriver:

Hej de damer

Drømmer tit om positive teste og at være gravid - men det er indtil videre ikke lykkedes....

Må jeg spørge, hvilket arbejde du har? Kan se det er i sundhedssektoren, og jeg er i samme situation. Du må gerne skrive privatbesked, hvis du har lyst, og det er helt forståeligt, hvis du ikke vil fortælle det

Anmeld Citér

8. august 2016

Ønsker en lille spire..

Neej.. hvor sjovt, det kunne have været mig der havde skrevet den tråd! 

Jeg drømte også i nat at jeg testede positiv. Det er meget mærkeligt, men jeg drømte at jeg i stedet for at tisse på testen, så havde jeg den i munden i de der 5 sekunder og så var den positiv. I drømmen blev jeg helt nervøs og var bange for at jeg så havde taget alle mine tidligere g-teste forkert, hvis de jo egentlig skulle i munden.. haha.. hvad fanden er det for noget at drømme??

Jeg er faktisk også med i din testliste for august og jeg kan se at vi har test-dag samme dag, det bliver så spændende.

Det er vores 27. cyklus vi prøver, og jeg aldrig tidligere drømt om positive tests, så jeg håber virkelig at det kan betyde et eller andet. 

Jeg krydser også fingrer for at din drøm i opfyldelse. 

Anmeld Citér

8. august 2016

Pianisten

pb2016 skriver:

Drømmer tit om positive teste og at være gravid - men det er indtil videre ikke lykkedes....

Må jeg spørge, hvilket arbejde du har? Kan se det er i sundhedssektoren, og jeg er i samme situation. Du må gerne skrive privatbesked, hvis du har lyst, og det er helt forståeligt, hvis du ikke vil fortælle det

Åh for den, jeg krydser fingre for at dine g-teste drømme snart går i opfyldelse så.. Jeg har enkelte gange før drømt at jeg var direkte gravid uden at være det, men har aldrig prøvet at drømme om graviditetstests. Husker bare den der følelse af lykke i drømmen - og så at jeg faktisk ikke helt ville tro på det  

Det er helt i orden at du spørger Jeg arbejder som radiograf med speciale i MR-scanninger. Det er den slags scannere som har et meget kraftigt magnetfelt, og jeg render op og ned af dem hver eneste dag - går især meget ved den som har en feltstyrke på 3 tesla (det er riiiimelig kraftigt). Der er ikke nogen studier der har påvist at det kraftige magnetfelt påvirker fostre i negativ grad - men da man af princip ikke scanner gravide, fordi man ikke ved hvilken effekt det har på fostret, så har man også bare sagt at hvis en radiograf bliver gravid, så er det slut med at gå inde i rummet ved scanneren - derfor har jeg pligt til at sige det med det samme

Hvad arbejder du med?

Anmeld Citér

8. august 2016

Pianisten

Ønsker en lille spire.. skriver:

Neej.. hvor sjovt, det kunne have været mig der havde skrevet den tråd! 

Jeg drømte også i nat at jeg testede positiv. Det er meget mærkeligt, men jeg drømte at jeg i stedet for at tisse på testen, så havde jeg den i munden i de der 5 sekunder og så var den positiv. I drømmen blev jeg helt nervøs og var bange for at jeg så havde taget alle mine tidligere g-teste forkert, hvis de jo egentlig skulle i munden.. haha.. hvad fanden er det for noget at drømme??

Jeg er faktisk også med i din testliste for august og jeg kan se at vi har test-dag samme dag, det bliver så spændende.

Det er vores 27. cyklus vi prøver, og jeg aldrig tidligere drømt om positive tests, så jeg håber virkelig at det kan betyde et eller andet. 

Jeg krydser også fingrer for at din drøm i opfyldelse. 

Haha! Det lyder virkelig sjovt Elsker simpelthen hvordan drømme kan udvikle sig sådan

Åhhh, vi hepper på den 19. august så!  Det kunne virkelig være sjovt hvis vi begge testede positivt den dag Jeg er dog ikke helt sikker på om jeg overhovedet kan teste der - har uregelmæssig cyklus, og er heller ikke sikker på hvornår jeg har haft ægløsning denne her gang  Prøvede at fange ÆL med tests, men det lykkedes mig ikke (var måske heller ikke så god til at få testet nok), prøvede at holde øje med udflåd osv, men det eneste jeg har at læne mig op af, er nogle stikkende smerter i venstre side af underlivet d. 31  Det her er mit første forsøg, så jeg skulle godt nok have heldet med mig, hvis det lykkedes Håber også for dig at din drøm går i opfyldelse - det bliver så spændende 

Anmeld Citér

9. august 2016

pb2017

Pianisten skriver:

Åh for den, jeg krydser fingre for at dine g-teste drømme snart går i opfyldelse så.. Jeg har enkelte gange før drømt at jeg var direkte gravid uden at være det, men har aldrig prøvet at drømme om graviditetstests. Husker bare den der følelse af lykke i drømmen - og så at jeg faktisk ikke helt ville tro på det  

Det er helt i orden at du spørger Jeg arbejder som radiograf med speciale i MR-scanninger. Det er den slags scannere som har et meget kraftigt magnetfelt, og jeg render op og ned af dem hver eneste dag - går især meget ved den som har en feltstyrke på 3 tesla (det er riiiimelig kraftigt). Der er ikke nogen studier der har påvist at det kraftige magnetfelt påvirker fostre i negativ grad - men da man af princip ikke scanner gravide, fordi man ikke ved hvilken effekt det har på fostret, så har man også bare sagt at hvis en radiograf bliver gravid, så er det slut med at gå inde i rummet ved scanneren - derfor har jeg pligt til at sige det med det samme

Hvad arbejder du med?

Mange tak, efter 11 måneder uden held, må der gerne snart ske noget 

Okay, tak for svar  Står selv i næsten samme situation - jeg arbejder på en nuklear medicinsk afdeling, hvor vi jo dagligt håndtere radioaktive sporstoffer. Så skal jo sige næsten med det samme jeg er gravid - det er bare surt, da jeg jo helst ville vente med at andre skal vide noget til der er set hjerteblink  Men vil heller ikke tage chancen, så snart jeg til den tid har fået bekræftet graviditet hos lægen, så får arbejdspladsen det af vide 

Anmeld Citér

9. august 2016

Pianisten

pb2016 skriver:

Mange tak, efter 11 måneder uden held, må der gerne snart ske noget 

Okay, tak for svar  Står selv i næsten samme situation - jeg arbejder på en nuklear medicinsk afdeling, hvor vi jo dagligt håndtere radioaktive sporstoffer. Så skal jo sige næsten med det samme jeg er gravid - det er bare surt, da jeg jo helst ville vente med at andre skal vide noget til der er set hjerteblink  Men vil heller ikke tage chancen, så snart jeg til den tid har fået bekræftet graviditet hos lægen, så får arbejdspladsen det af vide 

Ah ja, var godt i praktik på en nuklear medicinsk afdeling under mit uddannelsesforløb Ret spændende, men kan godt se det nærmest er endnu vigtigere for dig at få sagt det hurtigt til chefen end for mig Personligt tror jeg ikke helt på at der kan ske bebs de store ting ved de der magnetfelter. Men det er selvfølgelig godt at man ikke tager nogen chancer

Men kan så godt følge dig i det der med at sige det inden hjerteblink osv! Har haft netop samme diskussion med min kæreste, fordi man jo ikke kan vide om man er en af dem som skal miste en masse gange, inden det lykkedes ... så kan man rende ind og ud af sin dørs chef og sige at man er gravid, og så kan alle kollegaerne rigtigt følge med i ens liv  Har det også mærkeligt med at de skal vide det før ens familie og venner får det at vide.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.