Hvorfor er man bange?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

476 visninger
4 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. august 2016

Anonym trådstarter

Hej piger. 

Første gang jeg var gravid, var jeg bange for at der ikke ville være et hjerteslag ved nf scanning. Det var der heldigvis. 

Da alt gik godt med min første graviditet, og jeg fik et sundt og raskt barn, troede jeg at jeg ikke ville være så nervøs næste gang. 

Nu er jeg i starten af min 2. Graviditet (5.uge) og idag kunne jeg mærke at jeg fik de samme tanker igen. 

Hvorfor kan man ikke bare slappe af og glæde sig over den dejligste nyhed? 

Er jeg den eneste?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2016

Rauw

Jeg tror man er bange fordi man er magtesløs. Man kan hverken gøre til eller fra. Man ved at chancen er der for at miste dette lille liv som man for alt i verden vil beskytte, men som man slet ikke kan gøre noget for at beskytte. Det er helt op til "skæbnen". Og som om det ikke var slemt nok. Så skal man vente og vente i uendelig uvished for at andre kan sige ja eller nej til om dette lille liv lever eller ej. Det gjorde mig helt skør i hovedet ved alle tre børn. Jeg slappede først af og glædede mig da jeg begyndte at få spark og puf derinde fra. 

Anmeld Citér

8. august 2016

Anonym trådstarter

Rauw skriver:

Jeg tror man er bange fordi man er magtesløs. Man kan hverken gøre til eller fra. Man ved at chancen er der for at miste dette lille liv som man for alt i verden vil beskytte, men som man slet ikke kan gøre noget for at beskytte. Det er helt op til "skæbnen". Og som om det ikke var slemt nok. Så skal man vente og vente i uendelig uvished for at andre kan sige ja eller nej til om dette lille liv lever eller ej. Det gjorde mig helt skør i hovedet ved alle tre børn. Jeg slappede først af og glædede mig da jeg begyndte at få spark og puf derinde fra. 

Præcist! 

Jeg slappede også først af, da jeg kunne mærke sparkene. 

Jeg kan høre at det ikke bliver "bedre", selvom man har været igennem flere graviditeter. Rart at vide at man ikke er den eneste

Anmeld Citér

8. august 2016

Baby2017

Jeg er førstegangs gravid og er virkelig også nervøs og især da jeg fik nogle blødninger i uge 7, dog var der hjerteblink.

Jeg har derfor købt en angelsound og så finder jeg hjertet når jeg har brug for at høre det.

Var dog også til scanning i sidste uge og så den lille sparke og danse og det har virkelig hjulpet meget

Tænker at hvis du er så nervøs så køb en tidlig scanning. Det giver altså virkelig ro på 

Der er ikke noget sjovt i at gå og være så nervøs og stresse over det. Det er jo heller ikke godt for baby 

Anmeld Citér

9. august 2016

CC79

Jo kender følelsen. Er gravid for femte gang og er lige så bange som de foregående gange. Troede også det ville blive bedre men hver gang er jo lige vigtig for en så det ka ligesom ikke gøres op på den måde. Dog trøster jeg mig med jeg har tre børn hvis det ik går godt. Jeg ved jeg kan få børn og har også dem at glæde mig over hvis noget skulle gå galt, men ja frygten følger en og prrsonligt er der ik noget tidspunkt i en graviditet jeg slapper af for noget ka jo gå galt hele tiden og sådan er livet jo. Skrøbeligt og det lærer man især når man venter og får børn. Så ja forstår dig til fulde og ka kun sige det vistnok er en del af pakken og de fleste nok oplever det sådan.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.